Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Invertteri
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: jamppa508 - 28.08.2014 kello on 21:06 ---Kerro jo muillekkin miksi jos kerran tiedät, koska minä ainakin käytän tavallista kanttiaaltoinvertte riä, eikä muuta poikkeavaa ole vielä huomannut, kuin pieni ylimääräinen hurina
--- Lainaus päättyy ---
Näin se muuten on !
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: jamppa508 - 28.08.2014 kello on 21:06 ---Kerro jo muillekkin miksi jos kerran tiedät, koska minä ainakin käytän tavallista kanttiaaltoinvertte riä, eikä muuta poikkeavaa ole vielä huomannut, kuin pieni ylimääräinen hurina
--- Lainaus päättyy ---
Minä en muista mikä se "jutsku" oli mutta Mjo osaa "taivuttaa sen rautalangasta" niin että ymmärrät . . .
Mutta sen muistan Mjon:n kirjoittaneen että se "pieni hurina" ei ole tervettä hurinaa, Mjon mukaan voip' hajota niin inventteri kuin mikroaaltouunikin . . .
Pientä sirinää pitää niin kameran kuin tietokoneenkin laturit ja ei hyvä sekään . . .
Ojotellaan Mjon:n kommenttia . . .
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus päättyy ---
Mm, minä myös. Sitten huomasin ettei mikroa tule käytettyä, sen tilalle laitoin kaasu-uunin. Thumb
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 28.08.2014 kello on 20:42 ---Ei tuollaisia teksteja vastauksiin, Toi on vastuun siirtämistä. Thumbd
--- Lainaus päättyy ---
Aijaa, oletko ruvennut takinkääntäjäksi ? Vai kerroitko minulle "muunneltua totuutta" joka ei kestä "päivänvaloa" ? Thumbd Thumbd Thumbd
Voiko kirjoituksiisi enää luottaa ? ? Thumbd Thumbd Thumbd Thumbd
pamaus:
Kanttiaalto invertteri ei taida olla millekkään sähkölaitteelle paras ratkaisu.
Laitteissa olevat verkkosuotimet alkavat "särisemään" kantin tahdissa, kun
verkkosuotimet yrittävät suodattaa kanttiaallon sisältämiä taajuuspiikkejä
pois ja tämä johtaa pikkuhiljaa verkkosuotimien rikkoutumiseen.
Varmaan on niin, että mikrolle olisi parasta olla
siniaaltoa koska siellä on mm. ISO induktiomoottori
pyörittämässä magnetronin jäähdytystä ylläpitävää tuuletinta.
Lisäksi siellä on ISO muuntaja ja sille ei tee ne taajuspiikit oikein hyvää, juuri siitä syystä että kanttiaalto aiheuttaa taajuuspiikkejä. Tätä ongelmaa ei ole siniaallossa.
No oli niin tai näin minulla on vaunussa tavallinen 1000w kantti invertteri ja niin sillä pyörii jatkuvasti jääkaappi ja on sillä pyöritetty mikroakin ja pölymimuria ym ym. ja hyvin on toiminut.
Tieto tässäkin vain lisää tuskaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta