rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Moottorikaasu Asuntovaunussa  (Luettu 12070 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:58
  • Kulkija
Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
« Vastaus #15 : 28.08.2014 kello on 11:27 »
Loppu hyvin. Kaikenlaisia sankareita sitä alalla liikkuu (tarkoitan vaunun myyjää). Tervetuloa foorumille.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:55
  • viva la France
Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
« Vastaus #16 : 28.08.2014 kello on 11:37 »
Moottorikaasupullos ta en tiedä vaihtavatko päikseen, mutta painettavan vaihtavat sivuventtiiliseen aivan vain kaasunhinnalla joka on sama molempiin malleihin yleensä

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.04.2024 kello on 11:05
  • Jaa mitä että?
Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
« Vastaus #17 : 28.08.2014 kello on 11:42 »
Tervetuloa mukaan, vielä tosiaan onneksi hengissä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:47
Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
« Vastaus #18 : 28.08.2014 kello on 11:46 »
Poistin ketjusta yhden viesteistäni.

Kysy huoltoasemalla tai muussa paikassa missä moottorikaasua on myytävänä vaihtavatko pullon normi 11 kiloseen. Häviät sen mitä tuossa pullossasi on kaasua jäljellä mutta pieni kuluhan se on kokonaisuudessa ja varsinkin turvallisuudesta

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
Vs: Moottorikaasu Asuntovaunussa
« Vastaus #19 : 28.08.2014 kello on 11:57 »
Terve.

Sainpas rekatuksi.
Kyllä se on punakauluksinen moottorikaasupullo. Olin sitä vaihtamassa täydempään, kun huoltsikalla sanottiin, että älä käytä tällaista vaunussasi. Hellan olin sillä jo silloin testannut ja toimi hienosti.

Liekkö edellinen omistaja jonkunsortin höyrystimen sinne sitten laittanut. Täytyy katsella, kun vaunulla käyn.
Painoventtiilistä puhuin siksi, koska minulla on niitä pulloja entuudestaan useampi, mutta kierreventtiili kaiketi paras tuohon (primuksen?) ja letkun asennuksen kannalta.

Kiitoksia näistä tiedoista. Kylänmies, joka kävi vaunua katsomassa, kertoili minun voivan huoletta käyttää moottorikaasua, koska samaa kaasua ovat. Jäin kuitenkin epäileväiseksi, enkä ole pulloa vaunuun enään sen hakemisen jälkeen asentanut.

-Saku

E: Pullo vaikutti kyllä suhteellisen täydeltä painonsa perusteella. Pystyasennossa kuitenkin käytin, kuin asensinkin.
Täytyy tarjota tuota pulloa kylän huoltsikalla, josko sen saisi jollain järkevähköllä hinnalla vaihdettua oikeaan.
Ettäkö tuollainen tms. olisi - epäilen  ::)

Olisko ollut ihan tuurissaan, että kaasupullon sisällä purkuputki pysynyt nestepinnan yläpuolella.. tai lyhyellä käytöllä putkiin pääässyt pienimäärä nestettä on itsehöyrystynyt paineenalennuksen jälkeen.. Suosiolla trukkipullo pois.  Thumb

Suomessahan on kahdenlaisia painoventtilejä paineenalentimineen;

1. vakio matalapaine 30mbar (kotitalouspaine, grillit, jne..)

2. säädettävä korkeapaine 0-2bar (=2000mbar) työkalut, tohot jne..


Riippuen Primiksesta vakio 500mbar paine tai säädettävä, mutta kuitenki jääkaappi, liesi jne. 30mbar (ellei 50mbar)


Kannattaa varmaan kääntyä karavaanihuollon puoleen, että laitteet tulevat säädösten mukaisiksi ja turvallisiksi..