Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
vesako:
Syyskuun 19 päivä 1988 soitettiin mailman
ensimmäinen gsm puhelu.
Radiolinja oli silloin toimijana.
Itelle tuli moinen läpyskä vuonna 1989.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: kuusaan.matti - 26.08.2014 kello on 18:51 ---Niin muistelin itekkin, että 1988 on ollut sama numero, mutta kuinkas kauan nuo matkapuhelimet on ollu?
Mulla oli se Mobiran Talkman 900 vai mikä se kanisterin näköinen olikaan1982 muistaakseni, eli 32 vuotta sitten Taitaa 40 vuotta olla ekasta NMT puhelimesta kohta vai onko jo? kvg tietty löytyy, mutta kertoilkaa omia kokemuksia. ;-)
--- Lainaus päättyy ---
Jos en väärin muista, niin -75 tuli päivystyspuhelimeks i sellanen iso laatikko lisäakulla. Omana puhelimena oli semmonen, johon puhuttiin ja kuunneltiin vuorotellen. Sen jälkeen ei ole omaa puhelinta ollutkaan, eikä puhelinlaskuja. :D
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 26.08.2014 kello on 19:01 ---Syyskuun 19 päivä 1988 soitettiin mailman
ensimmäinen gsm puhelu.
--- Lainaus päättyy ---
Satutko muistamaan kuka sen soitti ja mistä? Luulen, että kahtaenvaihda tietää. ;)
99:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 26.08.2014 kello on 19:06 ---Satutko muistamaan kuka sen soitti ja mistä? Luulen, että kahtaenvaihda tietää. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Holkeri espalta?
K.E.V:
Sorry :-[
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 26.08.2014 kello on 19:01 ---Syyskuun 19 päivä 1988 soitettiin mailman
ensimmäinen gsm puhelu.
--- Lainaus päättyy ---
Joudun korjaamaan
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 26.08.2014 kello on 19:06 ---Satutko muistamaan kuka sen soitti ja mistä? Luulen, että kahtaenvaihda tietää. ;)
--- Lainaus päättyy ---
http://fi.wikipedia.org/wiki/GSM
--- Lainaus ---Maailman ensimmäisen puhelun kuluttajille avatussa GSM-verkossa soitti valtioneuvos Harri Holkeri. Hän soitti Helsingin Esplanadinpuistosta Kaarina Suoniolle Tampereelle. Ensimmäisestä puhelusta Holkeri sai muistoksi ikioman gsm-numeron 959-1791. Tätä ennen, verkon ollessa vielä rakenteilla, ensimmäisen puhelun oli soittanut Helsingin Puhelin Yhdistyksen toimitusjohtaja Kurt Nordman Puhelinlaitosten liiton puheenjohtaja Aarno Tanhuanpäälle.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus ---Radiolinja oli suomalainen GSM-operaattori, joka perustettiin 19. syyskuuta 1988. Maailman ensimmäinen GSM-puhelu soitettiin Radiolinjan verkossa 27. maaliskuuta 1991. Verkko avattiin kaupalliseen käyttöön 1. heinäkuuta 1991.
Radiolinjan tunnuslause oli Jotta suomalaiset voisivat puhua enemmän. Se tuli tunnetuksi mainoskampanjalla.
--- Lainaus päättyy ---
Tän takia mullakaan ei aiemmin ollut ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta