Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
A-auto paloi oulussa
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 14.04.2011 kello on 09:42 ---Oletko ikinä joutunut soittamaan hätäkeskukseen. Minä olen muutaman kerran ja kaksi tapausta muistuu aina mieleen kun aiheesta keskustellaan uutisissa, siis hätäkeskuksista.
Ensimmäinen oli kun Helsingin keskustassa näin ihmisen saavan sairaskohtauksen. Soitin välittömästi 112 ja vastaamiseen meni useita minuutteja, toinen kun isäni soitti minulle viimeisillä voimillaan kun ei hätäkeskuksen numeroa muistanut, tämä tapahtui 4 aikaan yöllä ja minä laitoin puhelimen soittamaan 112. Ehdin pukeutua, juosta 6 kerrosta portaita, muutama sata metriä autolle ja ajaa 12 km ennen kun vastattiin. Olin siis jo perillä isäni luona ja menossa sisälle kun vastattiin, ambulanssi kyllä saapui hetkessä.
--- Lainaus päättyy ---
Itse olen joutunut soittamaan parikertaa hätänumeroon Oulun seudulla ( en kysyny menikö puhelu Ouluun vai muualle Suomea) ja kummallakin kerralla on vastattu niin nopeasti mitä olisin odottanutkin. Eka kolari en kerennyt edes paikan päälle kun jo vastattiin, toisella kertaa tulipalo jossa tuli jo savut tuuletus räppänöistä ja räystään alta ja ovea en edes avannut vaikka oli avain taskussa ja tieto ettei ketää ole sisällä, palokuntakaan ei voinut kuin odottaa että saadaan sähköt pois rakennuksesta.
Waari:
--- Lainaus käyttäjältä: Duster - 14.04.2011 kello on 15:09 ---Mulla sammutin kuljettajan penkin takana, 6kg sammutin
--- Lainaus päättyy ---
"KTMp:n 344/97 mukaan nestekaasulaitteist olla varustetussa matkailuajoneuvossa pitää olla yksi vähintään 13A55B- luokkaan kuuluva pakkasen kestävä käsisammutin ja se on sijoitettava korin sisälle pääkulkuaukon (oven) läheisyy-teen kiinnitettyyn telineeseen."
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Waari - 14.04.2011 kello on 22:58 ---"KTMp:n 344/97 mukaan nestekaasulaitteist olla varustetussa matkailuajoneuvossa pitää olla yksi vähintään 13A55B- luokkaan kuuluva pakkasen kestävä käsisammutin ja se on sijoitettava korin sisälle pääkulkuaukon (oven) läheisyy-teen kiinnitettyyn telineeseen."
--- Lainaus päättyy ---
Mikäs mahtaa olla tuollaisessa Transporterissa se pääkulkuaukko?
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Waari - 14.04.2011 kello on 22:58 ---"KTMp:n 344/97 mukaan nestekaasulaitteist olla varustetussa matkailuajoneuvossa pitää olla yksi vähintään 13A55B- luokkaan kuuluva pakkasen kestävä käsisammutin ja se on sijoitettava korin sisälle pääkulkuaukon (oven) läheisyy-teen kiinnitettyyn telineeseen."
--- Lainaus päättyy ---
Sijoituksesta oli aikoinaan .infon puolella juttua. Vaunu on selkeä tapaus, mutta auto ei ihan :D
Viime toukokuussa ekassa katsastuksessa kelpasi sijoitus. Tarkastustarra pullosta kiinnosti :'(
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 14.04.2011 kello on 23:09 ---Sijoituksesta oli aikoinaan .infon puolella juttua. Vaunu on selkeä tapaus, mutta auto ei ihan :D
Viime toukokuussa ekassa katsastuksessa kelpasi sijoitus. Tarkastustarra pullosta kiinnosti :'(
--- Lainaus päättyy ---
Olin kanssa maanantaina katsastuksessa.
Katastaja kysyi, jotta onko sulla sammutinta...sanoin joo. Seuraava kysymys kuului, onko leima voimassa...taas sanoin joo.
Eipä käyny katsomassa, eikä edes kysynyt missä se on.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta