Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Suosituksia jääkaapiksi

<< < (7/12) > >>

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 11.08.2014     kello on 20:42 ---   Kuuleppas "höpöttäjä",ei tuo palvele kysyjää,sekoittaa vaan,mökki on erikseen !

--- Lainaus päättyy ---

Kulkimessa on 12V:n akut, niin mökissäkin. Kulkimessa on led valot, niin mökissäkin. Kulkimessa on tietokone, Tv ja muita härpäkkeitä, niin mökissäkin. Kulkimessa on kennot ylös päin, mökillä aurinkoon.  ;)

RR:
No mulla on auto pihassa parkissa puun ja talon välissä. Aina joskus aurinko paistaa paneeleihin suoraankin, korkeintaan tunnin päivässä.

Paneeleita on yhteensä 220 W ja akkuja 360 ah vastaava määrä (24 V)

Kestää pihassa noin viikon ilman ulkopuolista sähköä.

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: RR - 11.08.2014     kello on 21:35 ---No mulla on auto pihassa parkissa puun ja talon välissä. Aina joskus aurinko paistaa paneeleihin suoraankin, korkeintaan tunnin päivässä.

Paneeleita on yhteensä 220 W ja akkuja 360 ah vastaava määrä (24 V)

Kestää pihassa noin viikon ilman ulkopuolista sähköä.

--- Lainaus päättyy ---
mitäkulutusta sulla on siel jatkuvasti?
mulla läppäri jääkaapin puhaltimet invertteri reititin mokkuloineen.. ei tartte väli latausta kesäaikaan jollei ota kompurakaappia matkaan .. panelit 2x85W
toki auto harvon seisoo viikon.. enempi ajoon tarkotetu

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 11.08.2014     kello on 23:44 ---mitäkulutusta sulla on siel jatkuvasti?
mulla läppäri jääkaapin puhaltimet invertteri reititin mokkuloineen.. ei tartte väli latausta kesäaikaan jollei ota kompurakaappia matkaan .. panelit 2x85W
toki auto harvon seisoo viikon.. enempi ajoon tarkotetu

--- Lainaus päättyy ---
Joo tää on hyvä kysymys. Mulla ei ole kesämökkiä joten kiinnostaa AINOASTAAN vaununkatolle asennettavat panelit ja niistä
parhaiten saatava hyötysuhde. Eli 2 x75W on parempi kuin 1 x150W? Muistaakseni juteltiin Rolli että perustuu panelien eri
asennuspaikkaan katolla. Melkein siis parempi että laittaa ensin panelit ja katsoo mitä niistä
irti saa ja sitten miettiä millaissen kaapin laittaa. Ettei tule liian virtasyöppöä hommattua  :o

perho-ukko:
Pistä vaan ne kennot katolle. Ja tuosta jääkaapista,nykyiset jääkaapit on energia tehokkaita,kuluttavat vähän,ja eristys on hyvä,kun kaappi saavuttaa kylmyytensä,hurahtelee silloi tällöin,ja kennot paikkaa akusta otetun energian,tilanne tietysti riippuu vuodenajasta,mutta aina sieltä kennoista jotakin tulee !

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View