Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Suosituksia jääkaapiksi

<< < (3/12) > >>

Teukka-74:
Käyköhän vaunuun ihan tuommoinen kotikäyttö kaappi? Jos ottaa virran invertteriltä.
Paljonko tuollainen 100W paneli tuottaa virtaa? Noin suurin piirtein. Tietää ostaa
riittävän panelin. En enempää panelikeskustelua virittele koska siitä on jauhantaa muissa
ketjuissa  :) Kyllä mä kompressorikaapin laitan.

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 11.08.2014     kello on 18:14 ---Käyköhän vaunuun ihan tuommoinen kotikäyttö kaappi? Jos ottaa virran invertteriltä.
Paljonko tuollainen 100W paneli tuottaa virtaa? Noin suurin piirtein. Tietää ostaa
riittävän panelin. En enempää panelikeskustelua virittele koska siitä on jauhantaa muissa

--- Lainaus päättyy ---
  Laita vaan,kaappi kuluttaa noin 70 W,mutta ei kokoajan,kennot ei yksin riitä,akut tasaa silloin kun auringosta ei ole hyötyä !

RR:
Mulla on kompurakaappi autossa, semmonen jenkkikaappi. Ihan tavallinen kotikäyttöön tehty halpa kaappi. Oveen rakensin lukituksen.

Laskin että se vie 40 w keskimäärin, noin virallisesti. Eli todellinen keskiarvokulutus on alle 80 w.

Siniaaltointikalla kaappi vie vähän vähemmän sähköä kuin moduloitua siniaaltoa tuottavalla.

Niin ja invertteri, jos sitä ei ole, pitää mitoittaa sen kaapin käynnistysvirran mukaan eikä ton jatkuvan tehon. Vaikka 1,5 kW ni toimii mikrokin jo.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: RR - 11.08.2014     kello on 19:18 ---Mulla on kompurakaappi autossa, semmonen jenkkikaappi. Ihan tavallinen kotikäyttöön tehty halpa kaappi. Oveen rakensin lukituksen.

Laskin että se vie 40 w keskimäärin, noin virallisesti. Eli todellinen keskiarvokulutus on alle 80 w.

Siniaaltointikalla kaappi vie vähän vähemmän sähköä kuin moduloitua siniaaltoa tuottavalla.

Niin ja invertteri, jos sitä ei ole, pitää mitoittaa sen kaapin käynnistysvirran mukaan eikä ton jatkuvan tehon. Vaikka 1,5 kW ni toimii mikrokin jo.

--- Lainaus päättyy ---
Hyviä näkökulmia. Mulla on 2000W intikka, joten sillä pitäisi käynnistyä. Ainakin mikrouuni toimii  Thumb
Paljonkohan tuollainen kaappi ottaa startissa virtaa? Noi peruskaapit on ainakin ½ halvempia kuin 12V/kaasukaapit.
Siksikin kiinnostaa.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 11.08.2014     kello on 18:14 ---Käyköhän vaunuun ihan tuommoinen kotikäyttö kaappi? Jos ottaa virran invertteriltä.

--- Lainaus päättyy ---

Laita vain kompurakaappi jos käytät sitä vain piuhassa ollessa tai silloin kun auto on käynnissä. Mutta jos käytät puskassa ollessa, kerro minullekkin kuinka pelittää, jos tai kun aurinko paistaa kennoihin muutaman tunnin vuorokaudessa.  ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View