Tekniikkakeskustelut > Projektit

Matkaaja Ducato -87 *Töllis*

<< < (36/36)

Jakelfin:
Heipä taas pitkästä aikaa! Tuohon edelliseen viestiin liittyen tuli samana keväänä käytyä reissussa, kärry perässä Ruotsin tuntureille ja tulihan sitä viikko kelkkailtua. Ennen reissua vaihdoin laatikkoon öljyt ja sehän toimikin mukisematta vaikka kovassa käytössä olikin. Kaveri vielä kävi kilpisjärvellä sen päälle reissun ja kärry sielläkin oli perässä. Samana syksynä auto jäikin seisontaan ja pidin sitä toimistona sen syksyn, seuraavan kesän poika asusteli siellä ja viime talven auto seisoi ison kuusen alla. Tänä kesänä auto sitten katsastettiin moitteitta, valoissa vähän sanomista ja akku oli parhaat virtansa hävittänyt. Muuten kaikki toiminnassa, kaasutkin kytkettynä. Maalipinta alkoi asunto-osan vanhoista punaisista osista irtoilla ja niille olisi pitänyt jotain tehdä, muutenkin asunto-osan maalaus oli edelleen vailla sitä viimeistä kerrosta. Tekniikan vaihto oli mielessä kun se olisi hyvä modernisoida ja vaihteiston äänet jälleen hyvin korvin kuultavissa... :(

No jokaisella tarinalla on loppunsa, Töllikselle minun osalta se tuli tässä.

Vaihdettiinkin sitten sukulaismiehen kanssa kamppeita, hänen vaunuharrastuksensa oli kovin takkuista ja minun motivaatio mökkiauton laittamiselle vähintään yhtä nihkeää. Auto lähti eteläsuomeen ja vaunu jäi minun pihalle, matka sujui moitteitta ja uudella omistajalla inspiraatiota tuntui riittävän. Minulla oli vaunulle hyvä säänsuoja ja siitä se sitten vaunun korjailu alkoikin. Jatkan siitä tuolla vaunuprojektien puolella, LMC 590.

Kiitokset seuraajille ja kommentoijille vuosien varrelta, paljon apuja täältä saa ja osia löytyi tarvittaessa, näemmä myös foorumin kolmanneksi luetuin autoprojekti!  Thumb

jonttufin:

--- Lainaus käyttäjältä: Jakelfin - 14.08.2020     kello on 14:22 ---Heipä taas pitkästä aikaa! Tuohon edelliseen viestiin liittyen tuli samana keväänä käytyä reissussa, kärry perässä Ruotsin tuntureille ja tulihan sitä viikko kelkkailtua. Ennen reissua vaihdoin laatikkoon öljyt ja sehän toimikin mukisematta vaikka kovassa käytössä olikin. Kaveri vielä kävi kilpisjärvellä sen päälle reissun ja kärry sielläkin oli perässä. Samana syksynä auto jäikin seisontaan ja pidin sitä toimistona sen syksyn, seuraavan kesän poika asusteli siellä ja viime talven auto seisoi ison kuusen alla. Tänä kesänä auto sitten katsastettiin moitteitta, valoissa vähän sanomista ja akku oli parhaat virtansa hävittänyt. Muuten kaikki toiminnassa, kaasutkin kytkettynä. Maalipinta alkoi asunto-osan vanhoista punaisista osista irtoilla ja niille olisi pitänyt jotain tehdä, muutenkin asunto-osan maalaus oli edelleen vailla sitä viimeistä kerrosta. Tekniikan vaihto oli mielessä kun se olisi hyvä modernisoida ja vaihteiston äänet jälleen hyvin korvin kuultavissa... :(

No jokaisella tarinalla on loppunsa, Töllikselle minun osalta se tuli tässä.

Vaihdettiinkin sitten sukulaismiehen kanssa kamppeita, hänen vaunuharrastuksensa oli kovin takkuista ja minun motivaatio mökkiauton laittamiselle vähintään yhtä nihkeää. Auto lähti eteläsuomeen ja vaunu jäi minun pihalle, matka sujui moitteitta ja uudella omistajalla inspiraatiota tuntui riittävän. Minulla oli vaunulle hyvä säänsuoja ja siitä se sitten vaunun korjailu alkoikin. Jatkan siitä tuolla vaunuprojektien puolella, LMC 590.

Kiitokset seuraajille ja kommentoijille vuosien varrelta, paljon apuja täältä saa ja osia löytyi tarvittaessa, näemmä myös foorumin kolmanneksi luetuin autoprojekti!  Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Kiitokset sinulle kun pelastit edes palasen suomen historiaa.

Jakelfin:
Moro

Pieni päivitys lienee paikallaan, ei sen kummempaa kuin että auto on edelleen liikenteessä. Vetarin stefat vaihdettu ja kasettivessa asennettiin kesällä paikalleen. Jonku tonnin se ainakin liikkui ja ihan omin voimin. Kävin itsekkin ajeleen mutkat ja istuttiin iltaakin "pirtissä", näyttää siltä että Tölliksen matka vielä jatkuu, toivottavasti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View