rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aisavaaka  (Luettu 6443 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #15 : 28.07.2014 kello on 23:54 »
    Tästä taas sujuvasti päästään siihen mikä on teli ja mikä kaksiakselinen!!
    Siis tämäkin on epäselvää.. 8)
    Noh olen varmaan ulkona kun mielestäni teli on kaksiakselinen.. ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.08.2020 kello on 22:15
    Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #16 : 29.07.2014 kello on 06:28 »
    Tästä taas sujuvasti päästään siihen mikä on teli ja mikä kaksiakselinen!!

    Ei päästä. Älytöntä vänkäämistä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
    Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #17 : 29.07.2014 kello on 07:46 »
    Mulla oli vaakalla varustettu nokkapyörä, joka näkyy myös ketjun aloittajan linkissä. Kun vaunu on nokkapyörän varassa, näkee siitä aisapainon karkealla mutta riittävällä tarkkuudella. Minulla oli vetoautona Kia Ceed, joka oli perän heikon kantavuuden vuoksi hyvin tarkka aisapainosta.

    (Nyt kun rupesin asiaa miettimään, muistin että kyseinen nokkapyörä lojuu edelleen varaston nurkassa. Jäi ylimääräiseksi kun luovuin vaunusta.)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:30
    • Autossa on pyörät
    Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #18 : 29.07.2014 kello on 07:49 »
    Tästä taas sujuvasti päästään siihen mikä on teli ja mikä kaksiakselinen!!
    Senhän kaikki tietää, osa ainakin luulee tietävänsä, eiks niin  :laugh:

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #19 : 29.07.2014 kello on 10:42 »
    Siis laastaatko puhtaat vedet jo ennen reissua..??
    No itse asiassa talossa ei ole minkään sortin retkuletta tällä hetkellä lainkaan, mutta kyllä aikaisemmin tuolla as.autolla reissatessa näin oli tapanani toimia; kotona harmaat tyhjiksi, kirkkaat täysiksi ja menox. Tämä antoi myös sen puska-mahiksen leiriytyä jos niikseen tuli :-X

    Telivaunuun tuo ei toimi ja se 30kg tulee jo siitä kun kuulaa nostetaan kymmenkunta senttiä.
    Moni ymmärtää teliksi sen että kärryssä on 4 rengasta, oli se itse akselirakenne oikeasti sitten mitä tahansa ??? Toinen voi olla todella kahdella akselilla, kiinteänä ja tällöin tuo nosto menee about juuri noin. Ja taas toisaalta tyhjä tälläinen kärry seisoksii usein nokkapyörä ilmassa. Ja se toinen (keinuteli?) on oikeasti 1-akselinen, joka siis keinuu kuin 1-akselinen vaikka siinä peräkkäiset pyörät onkin. Ja tämä siis ei myöskään seiso issekseen nokkapyörä ilmassa eikä siinä ole tuota nostopainon efektiä 8)

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:39
    Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #20 : 30.07.2014 kello on 21:50 »


    (Nyt kun rupesin asiaa miettimään, muistin että kyseinen nokkapyörä lojuu edelleen varaston nurkassa. Jäi ylimääräiseksi kun luovuin vaunusta.)

    Oisko tuo sitten myynnissä..... halavalla ?

  • Vieras
  • Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #21 : 30.07.2014 kello on 21:54 »
    No itse asiassa talossa ei ole minkään sortin retkuletta tällä hetkellä lainkaan, mutta kyllä aikaisemmin tuolla as.autolla reissatessa näin oli tapanani toimia; kotona harmaat tyhjiksi, kirkkaat täysiksi ja menox. Tämä antoi myös sen puska-mahiksen leiriytyä jos niikseen tuli :-X
    Moni ymmärtää teliksi sen että kärryssä on 4 rengasta, oli se itse akselirakenne oikeasti sitten mitä tahansa ??? Toinen voi olla todella kahdella akselilla, kiinteänä ja tällöin tuo nosto menee about juuri noin. Ja taas toisaalta tyhjä tälläinen kärry seisoksii usein nokkapyörä ilmassa. Ja se toinen (keinuteli?) on oikeasti 1-akselinen, joka siis keinuu kuin 1-akselinen vaikka siinä peräkkäiset pyörät onkin. Ja tämä siis ei myöskään seiso issekseen nokkapyörä ilmassa eikä siinä ole tuota nostopainon efektiä 8)
    Aivan.. Kun itse en harrasta moista niin ei osaa ajatella toisenlaisia matkailu haluja..  Thumb
    Ja joo tuo teli ja kaksiakselisuus on selvää..kuhan taas ilkikurisuuttani vetäsin lonkalta.. :-*

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #22 : 30.07.2014 kello on 22:34 »
    Minulla on käytössä tuollainen käsiaisavakaa.

    Jos aisa nousee yhdellä kädellä ylös, painoa on aisalla liian vähän.

    Jos aisa ei nouse kahdella kädellä ylös ilman verisuonen katkeiluja päästä, niin aisa painaa liian paljon.

    Eli sellainen 40-60 kg sopiva.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
    Vs: Aisavaaka
    « Vastaus #23 : 31.07.2014 kello on 07:40 »
    Oisko tuo sitten myynnissä..... halavalla ?

    Joo, laitoin yksityisviestin.