Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Kokemuksia Volvo XC60
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 24.07.2014 kello on 15:52 ---Itekki käyny xc60 mallia potkimassa renkaisiin, lähinnä d3 mallia ja väri valkoinen. Koeajolle lähen vasta kun liukkaat kelit tulee.
--- Lainaus päättyy ---
Meillä on kopparössä nelivetokolmio . Vastapäisillä XC90 T6 ja XC60D5 ja sit mun traktori.
Mukava liukkaalla ajella vaununkanssa tai ilman.
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 24.07.2014 kello on 15:52 ---Itekki käyny xc60 mallia potkimassa renkaisiin, lähinnä d3 mallia ja väri valkoinen. Koeajolle lähen vasta kun liukkaat kelit tulee.
--- Lainaus päättyy ---
Sama juttu. D3 mallia pelkällä etu vedolla+ automaatilla suunnitellut. Mulle riittää tämän vetopainot, olisko vain 1600 kg. Kokemuksia mielellään kuulisi. ;)
Eli kysymyksessä on lähinnä tuo kakkos auto.
Beedro:
Minulla on vielä tällä hetkellä vanhemmalla D5 koneella oleva XC60 käytössä. Jarrullinen maksimivetomassa on 2000 kg. Minulla tuo Dethleffs kuormattuna taitaa painaa hieman ylikin tuon ja viimeviikolla ajelin etelässä sillä mutkan 12,3 keskikulutuksella. Nopeutta pidin 85-90 välissä.
MM 67:
Kesä 2012, XC60 D3 120kw neliveto automaatti vm2010 veturina, vaunun kokonaispaino 1500kg. Auton vetomassa 2000kg. Hyvä jos huomasi että on vaunu perässä. Vakkari ja automaatin D asento pelasi hyvin yhteen. Autolla oli reissuun lähdettäessä ajettu vain 50tkm joten paikat oli vielä kunnossa.
Neliveto kannattaa ottaa kun niitä on tarjollakin enemmän kuin 2wd malleja. Voi on hiukan outo maasturin näköinen auto ilman nelivetoa, tarkoitan että hyvityshinta on ikävä yllätys kun tarjoat sitten joskus vaihdossa. Vaikka mitäs sitten jos on useita tuhansia vastaavaa nelikkoa halvempi jo ostaessa. Mutta vaununvedossa löytyy nurmikkoa, yms. ja nykyiset tehokkaat automaattiautot ovat ilman vaunuakin Suomen talvessa kivoja nelivetona kun ei vilkuttele sutimiseneston valoa ja leikkaa tehoa kiihdytystilanteiss a. Ja sitten 4wd on oikein tarpeellinen jos harrastus laajeneekin myös talveen. Neliveto ei lisää auton käyttökuluja tuossa mallissa.
pamaus:
No mitä mieltä muuten autosta. Keinuuko/huojuuko kori, mitä mieltä äänierityksestä, laadusta jne
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta