rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Triax UFO 150  (Luettu 43601 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #75 : 20.06.2016 kello on 18:35 »
    Jos olet kohtuu etäisyydellä lähettimestä, niin haravalla pitäisi jotain signaalia näkyä jos kaikki on muuten kunnossa. Kai olet todennut, että tv toimii? Tuleeko kaapeli antennilta kun siinä oli poikkeava liitin? Nämä tulee ensin mieleen.

    Sisällä toimii hyvin. Johto tulee ainaki antenniputkesta jonka purin. Asumme kaukana maalla että voihan sekin olla syynä näkymättömyyteen. Täytyy kokeilla kun pääsee kaupunkiin alkaako näkyä vai joutuuko antennikauppaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #76 : 20.06.2016 kello on 20:00 »
    Teeppä vielä tällainen koe. Virität laitteesi sisällä, että on oikeat kanavat (olet ehkä ttehnytkin). Vien sen vaunuun ja laitat YLE:n kanavan auki. Sitten pyörittelet ja nostat/lasket antennia.

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 23:53
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #77 : 20.06.2016 kello on 20:00 »
    Minkäslainen adapteri tarvitaan, että saadaa ufosta autoradioon johto laitettua. Mulla vaunussa ufo 150 ja autoradio. En ole kyllä löytänyt mitään valmista adapteria. Virransyötössä on yks vapaa f-liitin radiolle.

    Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:22
    • Eye never sleep
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #78 : 20.06.2016 kello on 21:18 »
    Minkäslainen adapteri tarvitaan, että saadaa ufosta autoradioon johto laitettua. Mulla vaunussa ufo 150 ja autoradio. En ole kyllä löytänyt mitään valmista adapteria. Virransyötössä on yks vapaa f-liitin radiolle.

    Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
    Kaapeli  esim tellu 7  ja toiseen päähän f ja toiseen päähän autoradioplugi ja siinä se on. Ei kannata pettyä ula vastaanottoon häävi se ei ole. antenni kun on kompromissi, eikä ulalle mitenkään mitoitettu.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2023 kello on 10:19
    • AUDI Q5 quotro 2.o Tdi Renaut clio vm 15 Hobby540
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #79 : 25.06.2016 kello on 23:15 »
    olen mielenkiinolla seurannut näitä keskusteluja.Yksi tärkeä asia on jäänyt minusta liian vähälle huomiolle.Tuo anteeni johto se pitää olla myös kunnon koaksiidi kaapelia ja liitimet f-liitimiä.Pelkkä ufo 150 ja jänniteen syöttö ei riitä jos johto tai liitokset on huonot.Ites olen yhteen adrian autoon huonon näkyvyyden takia vaihtanut kaapelit ja jo alkoi näkymään. Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:22
    • Eye never sleep
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #80 : 29.06.2016 kello on 21:36 »
    Kaapeli  esim tellu 7  ja toiseen päähän f ja toiseen päähän autoradioplugi ja siinä se on. Ei kannata pettyä ula vastaanottoon häävi se ei ole. antenni kun on kompromissi, eikä ulalle mitenkään mitoitettu.
    Korjaus siis tellu 13, tuo 7 on vähän jäykkää näihin tarkoituksiin  ^-^ Musta ohkaisempi rg kaapeli käy oikein hyvin, kun vain oikeankokoisen f liittimen löytää. Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #81 : 30.06.2016 kello on 10:56 »
    Vanha risa ufo se kuvassa onkin. Minkä mallin ufossa on keltainen ledi?
    Uusimmassa mallissa eli 150 lte on keltainen ledi,syttyy kun saa virtaa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:22
    • Eye never sleep
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #82 : 30.06.2016 kello on 17:14 »
    sellainen ilmiö tuli esiin, kun Ularadiossa haki kanavia autohaulla taajuushaku pysähtyy aina 50khz välein pelkkään kohinaan, Ei auttanut, vaikka pistin 16db vaimentimenkin kaapeliin ja radion väliin.  ilmeisesti ufo vahvistaa myös tuon kohinasignaalin ja näin sekoittaa radiovastaanottimen kanavahakutoiminnon . Tuon virtalähteen output ulostulot ovat samanlaisia eli kaikki signaalit Tv.t ja ulat lähtee nyt molemmista. Saataa generoitua digitv signaaleistä häiriötä ulalle. No jos näin, pitänee lisätä alipäästösuodatin ulataajuuksille.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #83 : 30.06.2016 kello on 17:50 »
    Uusimmassa mallissa eli 150 lte on keltainen ledi,syttyy kun saa virtaa.
    Mulla ollu 150-malli pari vuotta. Aika surkee keksintö alusta asti, kuten edellisessä vaunussa ollut edellinen versiokin. Kotipihassa Tuusulassa ei meinaa kuvaa saada, näkyy joko yhen ryppään kanavat tai sit toisen, jos näkyy. Antenni on 1.5 m maston päässä jota saa pyöriteltyä.

    Tälle kesälle näytti toi keltanen ledikin pimentyneen, mutta samallalailla näkyy edelleen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #84 : 30.06.2016 kello on 18:35 »
    Tälle kesälle näytti toi keltanen ledikin pimentyneen, mutta samallalailla näkyy edelleen.
    Viitannee siihen, ettei siellä ole aikaisemminkaan ollut virtaa lautaselle....

    Selkeästi huomaa kun katkaiseen Ufon virtalähteeltä virran. Sitä kannattaisi kokeilla, josko sillä olisi merkitystä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #85 : 30.06.2016 kello on 19:23 »
    Viitannee siihen, ettei siellä ole aikaisemminkaan ollut virtaa lautaselle....

    Selkeästi huomaa kun katkaiseen Ufon virtalähteeltä virran. Sitä kannattaisi kokeilla, josko sillä olisi merkitystä.
    Kyllä sinne 12V antennipiuhaan ainakin tulee. Aukasin ufon mielenkiinnosta ja enpä mä siitä sen kummempaa älynnyt. Yllättävän aran näköisesti jätetty komponentit sään armolle. Näyttää että sisällä on ollut kosteeta, mikspä ei oliskaan kun saumoja ei ole tiivistetty mitenkään.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2023 kello on 10:19
    • AUDI Q5 quotro 2.o Tdi Renaut clio vm 15 Hobby540
    Vs: Triax UFO 150
    « Vastaus #86 : 3.07.2016 kello on 20:16 »
    olen mielenkiinolla seurannut näitä keskusteluja.Yksi tärkeä asia on jäänyt minusta liian vähälle huomiolle.Tuo anteeni johto se pitää olla myös kunnon koaksiidi kaapelia ja liitimet f-liitimiä.Pelkkä ufo 150 ja jänniteen syöttö ei riitä jos johto tai liitokset on huonot.Ites olen yhteen adrian autoon huonon näkyvyyden takia vaihtanut kaapelit ja jo alkoi näkymään. Thumb
    Tuo kanataa katsoa ja kyllä se ledi pitää palaa muuten ei jännite sinne mene perille asti