Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Karavaanarit.orgilaisten FREE WiFI

<< < (2/3) > >>

Ossi66:
Hyvä idea. Pystynkö luomaan omaan 4G mokkulaan toisen ssidn nykyisen rinnalle?

Nimi voisi kyllä olla mun mielestä Karavaanari.org, ettei  sekoitu viralliseen nimeen.

james_III:
Ei taida normi mokkulaan mahtua valitettavasti kuin yksi nimi kerrallaan.

88k5:
Juu, vastaavalla idealla mulla matkassa mukana läppäri, jossa softana Virtual Router Manager (GNU), joka hoitaa talouden 'sisäisen' wifin. SSID piilossa vielä.. tuolla pitää vaikka useita SSID:tä aktiivina ja wifi-radiota molemmin päin samaanaikaan (wlan ja wan/hot-spot) - nuo ei kait ole mahdollista laatta/luuripuolella (ainakaan mun anteroissa)?

Tällainen viritys tuolla etelässä, jossa maksulliset wifi:t jakaa dhcp:ssä ip vain yhdelle eth-macille kerrallaan. Toki dhcp-palvelu tai kiinteät (ip, subn, gw, dns etc.) pitää olla / fixata yhteyden mukaan..

Läppäriin kun lykkää esim. Buffalon AirStation Omni -antennin usb-reikään, ja kattoluukusta pihalle (jos on faradayn-häkki - mulla ei kun lelu- eli 'muovi'-auto  ;D), niin toimii paremmin. Toisaalta wifi-radion lähetysteho taitaa olla pienimpi kuin vars. tukiasemissa/reitittimissä .. 

99:

--- Lainaus käyttäjältä: SilSam - 15.07.2014     kello on 06:26 ---Eli itsellä on reissuilla käytössä DNA:n mokkula kiinni reitittimessä, joka jakaa ympärilleen langatonta verkkoa.

--- Lainaus päättyy ---

Aiemmassa vaunussani minulla oli järjestelmä joka jakoi nettiä kuvailemallasi tavalla, eli oli oman privaattinetin lisäksi SSD: "karavaanari.org" joka oli avoin. Nykyiseen vaunuuni en ole vielä rakentanut ko. järjestelmää.

Desibeli:
Mielenkiintoinen ajatus. Voiasihan sen verkon nimen ensin katsoa, joko joku on sitä jakamassa, ja nimetä vaikka "karavaanarit2.org".

- Desibeli

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View