Tekniikkakeskustelut > Projektit
Luukun korjaus
Desibeli:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 12.07.2014 kello on 23:07 ---Kun luukku ei ole tuota suurempi, niin itse purkaisin tuon kehyksen siitä pois, sitten poistaisin kaiken eristeen, sisäverhouslevyn ja rimotuksen ulkopintalevystä (olikohan MäkLuikkarissa muovia/lasikuitua ilman alumiinia).
Tekisin siis alkup. ulkopinnan päällee uuden "voileivän", mutta pelkkä sinen uretaanilevy tilalle ilman mitää tukirimoja. Lukkojen kohdalle sisäpuolelle upottaisin 1-1.5mm alulevyn palaset (100x100mm), ettei painu läpi lukot. Sisäpintakin voisi olla 1mm muovilevyä. Uretaanivaahdolla nippuun ja sitten aluraameihin kiinni. Eipä tekisi vesi enää koskaan tuhoja..
--- Lainaus päättyy ---
Tässä olikin hyvä ohje.
- Desibeli
retkeilijä:
Tuo 88k5:n ehdotus on kuin suoraan itseltäni ja vahvistustakin on jo saatu. Tuohon tapaan korjaus talvella tapahtunee. Uretaani liimaa kehyksen paikoilleen ja ylimääräisen poistokin lienee helpompaa kuin butyylin.
Lukkopesän upotus hieman kallelleen ei riittänyt ja jouduin upottamaan sitä syvemmälle. Nyt luukku menee tiiviisti kiinni. Lukon kielelle on kaksi asentoa, löysällä = leiriytymisasento ja tiukka = ajoasento.
Ja hyvä tuli tilapäiskorjaukseks i, vaikka itse sanonkin ;D
Rölli:
Vinkkinä luukkujen ja ovien korjaajille, Mulla on taso puristin 1050mmX2100mm piristaa joitain kymmeniä tonneja. ehoton peli jos haluu tehä ovia ja luukkuja ite tai peruskorjata vanhoja, eli vain pintapelti ja kehys ehjänä.. eihä siit uus tuu ku vanha pintapelti ;D..
saa käyvä vappaasti puristelleen jos tarvetta, ei maksa mittää orgilaisille kuha ei ruppee bisnest sill tekkeen, eli omiksi ja kaverin tarpeisiin Thumb
K.E.V:
^
Onneksi meillä on osaajia ja kalujen omistajia. Thumb
retkeilijä:
Minäkö osaaja? :-[
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta