Sivuja:
Toiminto
  • #301 kirjoittanut smy 16 Jul 2018
  • Itse en ole monenakaan päivänä ilmastointia kaivannut. Pöytätuulettimella ja luukkuja auki pitämällä on pärjäilty.

    Ohjaamon puolella on mukavuusraja 30 kohdalla. Viime vuonna Italiassa/Itävallassa meinasi olla vähän lämmin kun 32 oli ulkolämpö. Harvassa nuo päivät. On hyvä että kuljin on valkoinen.
  • #302 kirjoittanut Aakku 16 Jul 2018
  • Olut on ilmastoinnin viilentämää sisäilmaa   ja kosteus  kondensoituu ulkopintaan.
    Mulla olut on jääkaapin viilentämää....

    Kosteus kondensoituu kaikkiin ilmaa kylmempiin paikkoihin. Siksi kai kylmävesiputketkin on syytä eristää.
    Autossa pidän pitkän ilmastointijakson aikana välillä ikkunaa raollaan. Ilmastoinnin kuivattama sisäilma alkaa kuivattaa hengityselimiä. Ilmastoinnin sekaan voi säätää myös tarpeellisen määrän lämmitystä, niin ei tunnu niin jäätävältä puhallus.
  • #303 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 16 Jul 2018
  • Olut on ilmastoinnin viilentämää sisäilmaa   ja kosteus  kondensoituu ulkopintaan.
    Saako Seppo nauraa, noin hyvälle komntille ;) ;D
  • #304 kirjoittanut smy 16 Jul 2018
  • Vähän wivusta eiku sivusta. Mulla on tuo uusi kaasugrilli joka käyttää noita pieniä kaasupulloja (pitäisi ostaa sopiva letku että saa ison pullon kiinni)

    Eli tämmöinen:
    https://www.puuilo.fi/Kaasupatruuna-460g-D4

    10 minuuttia grilli päällä niin onhan pullo kylmä sen jälkeen. ja hyvin huomaa lämpimällä ilmalla kosteuden kondensoitumisen kylkeen. Kylmenesipä jääkaappikin yhtä nopeasti.
  • #305 kirjoittanut Yrjö 16 Jul 2018
  • Pelle peloton voi tietenkin kokeilla 30 miillibaarin säädintä. Varman päälle pelaava hankkii ko. säätimeen sopivan grillin.
  • #306 kirjoittanut smy 16 Jul 2018
  • Pelle peloton voi tietenkin kokeilla 30 miillibaarin säädintä. Varman päälle pelaava hankkii ko. säätimeen sopivan grillin.

    Ongelma on että etsinyt kissojen ja koirien kanssa tuohon halvempaa putkea:
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/420209/Weber-Q1000-kannettava-kaasugrilli

    Edellisessä grillissä mulla oli 5kg pullo ja siinä painettava säädin.
  • #307 kirjoittanut Arska 16 Jul 2018
  • Mä vaihdoin ihan halpahalli letkun ja päältä painettavan  liittimen tuohon. Hyvin  pelittää. Voittaa gramerin 100-0
  • #308 kirjoittanut smy 16 Jul 2018
  • Mä vaihdoin ihan halpahalli letkun ja päältä painettavan  liittimen tuohon. Hyvin  pelittää. Voittaa gramerin 100-0

    Laitoitko letkun jollain jatkolla tms. kiinni.? Vai löysitkö jostain sopivan liittimen grillin kierteeseen? Mullakin on kyllä säädin ja letku mutta sopivaa kierreliitintä ei muuta kuin grillin mukana tullut (jossa siis tuolle rekipullolle säädin) ja sitä ei viitsisi uhrata.
  • #309 kirjoittanut Arska 16 Jul 2018
  • Laitoitko letkun jollain jatkolla tms. kiinni.? Vai löysitkö jostain sopivan liittimen grillin kierteeseen? Mullakin on kyllä säädin ja letku mutta sopivaa kierreliitintä ei muuta kuin grillin mukana tullut (jossa siis tuolle rekipullolle säädin) ja sitä ei viitsisi uhrata.
    Jostain halpis kaupasta todennäköisesti tokannin hyllystä löysin sopivan liittimen.
  • #310 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 16 Jul 2018
  • En tiijä liekkö hyötyä, mutta mukavuutta se tuo. Tässä kerrostalon kupeessa kuljin seisoo aurinko paisteessa, ja sisällä on hyvä kallistella (trinkkilöitä). Kompura käy jaksottaen ja puhallus jatkuvasti.
  • #311 kirjoittanut "Masi" 16 Jul 2018
  • Jympys, huur, jympys, huur. ;)
  • #312 kirjoittanut Mautoilija 16 Jul 2018
  • Matkailua töpseliltä toiselle. :laugh:
  • #313 kirjoittanut aakoo 16 Jul 2018
  • onko isommasta kikkelistä mitään hyötyä?, mä olen ainakin saanut perilliset tällä tyngälläkin, mihin isompaa muka tarvitsisi?
    No loton jätän kun olishan se mahtavaa jos pää voitto osuisi... :P
  • #314 kirjoittanut Alan 17 Jul 2018
  • onko isommasta kikkelistä mitään hyötyä?, mä olen ainakin saanut perilliset tällä tyngälläkin, mihin isompaa muka tarvitsisi?

    Kyllä isompi kikkeli ja ilmastointi saattavat molemmat lisätä viihtyvyyttä. Jos ei sinun niin sitten jonkun muun.

    Laite maksaa, mutta se saattaa myös olla käytetyssä kulkineessa valmiina.

    Mitä töpseliin tulee, niin sellaisia on varsin usein tarjolla matkailuautoille ja -vaunuille tarkoitetuilla yöpymispaikoilla. Etenkin, kun siirrytään harrastuksen sivistysmaihin.
  • #315 kirjoittanut K.E.V 17 Jul 2018
  • Mitä töpseliin tulee, niin sellaisia on varsin usein tarjolla matkailuautoille ja -vaunuille tarkoitetuilla yöpymispaikoilla. Etenkin, kun siirrytään harrastuksen sivistysmaihin.
    Kuis puskassa ?
Sivuja:
Toiminto