Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kantaaottava kannanotto
mike:
Ompa tiukkaa huh huh.
aaoulusta:
Otampa kantaa asiaan! miten sitten ajatukset, kun naapuriin muuttaa sateenkaari pariskunta, maahan muuttaja, entinen vanki, talous rikollinen, lapseen sekaantuja joka on jo tuomion kärsinyt, väkivaltainen ihminen, fanaattinen uskon kiihkoilia,vähemmistö kansalainen,jne! riittääkö suomalaisella suvaitsewaisuutta..
Kaija:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 30.06.2014 kello on 14:18 ---Mutta toisaalta siellä suomessa asiat aika hyvin.
Täällä ei vaimo voi avata pankkitiliä ilman minun allekirjoitusta joka tapahtuu siellä minne se tili avataan, ei millään valtakirjalla. Ei saa visa korttia ilman minun allekirjoitusta. Ei voi tehdä vakuutuksia ilman minun lupaa.
Ei voi ostaa autoa omiin nimiin ilman minun lupaa.
Eikä yleensä tehdä mitään sopimuksia ilman minun suostumusta.
Laki on sen verran hassu aviopareille.
--- Lainaus päättyy ---
Onko vaimolla millaiset mahdollisuudet saada avioero, jos mies pistää hanttiin?
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Kaija - 30.06.2014 kello on 16:57 ---Onko vaimolla millaiset mahdollisuudet saada avioero, jos mies pistää hanttiin?
--- Lainaus päättyy ---
Toimitta oikeuteen haasteen ja siitä se lähtee aivan kuten suomessa.
Tosin omaisuuden jako tapa on aika raaka hakia puolelle tai sille joka kariutumiseen syylliseksi tuomitaan.
Eli jos ukko on käynyt vieraissa, saa vaimo jäädä asumaan sen hetkiseen asuntoon ja jos on ollut kotirouva saa puolet palkasta.
Jos taas vaimo on syyllinen, niin luu jää käteen eli ei saa edes elatusapua, sillä se tuomitaan aina sille joka sen tarvitsee eli lapselle henkilökohtaisesti.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: aaoulusta - 30.06.2014 kello on 16:51 ---Otampa kantaa asiaan! miten sitten ajatukset, kun naapuriin muuttaa sateenkaari pariskunta, maahan muuttaja, entinen vanki, talous rikollinen, lapseen sekaantuja joka on jo tuomion kärsinyt, väkivaltainen ihminen, fanaattinen uskon kiihkoilia,vähemmistö kansalainen,jne! riittääkö suomalaisella suvaitsewaisuutta..
--- Lainaus päättyy ---
Tai savolainen, eteläpohjalainen tai lappilainen? ;D
Letkautuksen tarkoitus oli, että en laittaisi noita samaan nippuun. Sateenkaaripariskun ta kelpaa oikein hyvin eli sateenkaari ei asiaa ratkaise, sama jos henkilö on maahanmuuttaja tai vähemmistökansalain en (mikä liekään... saamelainen?). Talousrikollinen voi olla mitä vaan, niinkuin entinen vankikin, vaikka luontainen suhtautumiseni olisikin ensialkuun hyvin pidättyväinen. Ihminen ratkaisee.
Fanaattista uskonkiihkoilijaa, väkivaltaista ihmistä tai pedoa en naapuriini kaipaa (lisäisin vielä poliittisen kiihkoilijan). Siinä ei ole kyse suvaitsevaisuudesta vähemmistöä kohtaan vaan heidän suvaitsemattomuudes taan muita kohtaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta