Mun vaunut ei ainakaan natise, toisaalta en paina kuin 80kg. Tosin nykyinen on Polar mutta en usko pohjalevyssä(kään) isoja eroja olevan.
Tietenkin kannattaa kaikki tassut yleensä olla yhtä kireällä. 
Vesivanerilla kai tuo pohja on alapuolelta ollut iät ja ajat. En ole vielä tavannut sitä pohjaa rikki menneenä.
Varmaan ikivanhoissa, mutta olen saanut lukea monen merkkisistä mädistä täällä foorumilla.
Meillä on alueella -80 luvun taitteestakin, eikä se pohja miksikään ole mennyt.
Joo kolme soliferia omistaneena, niin eihän se lattia tarkastiottaen nataja vaan ne kalusteet, jotka ovat kiinni siinä lattiassa. Eipä ole sellaisessa soliferissä vielä tullut käytyä, jossa ei tätä natinaa kuuluisi.
Olen myös nähnyt sellaisen uudehkon Soliferin Finlandian livenä, jossa on ruuvattu tuhannella ruuvilla uusi vesivaneri vanhan päälle pohjaan, koska lattia notkui ja narisi.
Vesivaneri oli laitettu siististi rungon väliin kokomatkalle uretaanilla kiinni ja ruuvit tyylliin 10 cm välein. Se vain jäi silloin kysymättä miten ne olivat tuon, lattialämmön ottaneet huomioon ruuvatessa tätä toista pohjaa kiiinni. Varmaan aivan hyvä ratkaisu ja tulipahan lattiasta kerralla tukeva. Lähes saksalaisen veroinen