Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Akkujen lataus aurinkopaneelilla
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 26.07.2014 kello on 17:23 ---Auto seisoo pihassa,540AH akut täynnä,säädin pätkii,kyllä poveria olis,mihin tuon käyttäis !!!!!
--- Lainaus päättyy ---
Lämmitä taloa! :D ;D :D
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 26.07.2014 kello on 17:25 ---Lämmitä taloa! :D ;D :D
--- Lainaus päättyy ---
Nyt sinä vitsin murjaisit ! ;D ;D ;D ;D
Captainkidd:
" Ennemmin laittaisin kennon lataamaan hupiakkuja ja jos ihan välttämätöntä, niin pakkosyöttökytkin starttiakulle tai jokin muu "lataan molempia" kytkentä hupiakulta starttiakulle. "
Näin olen itse menetellyt. Mulla on salkkumallinen 100W paneeli jalkatuilla, jonka kytken suoraan hupiakkuun. Kuulemma kun sen laittaa oikeaan kulmaan suoraan aurinkoon, ja käy parin tunnin välein vähän kääntämässä, niin todellinen latausteho on liki tuplat.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Captainkidd - 27.07.2014 kello on 02:53 ---" Ennemmin laittaisin kennon lataamaan hupiakkuja ja jos ihan välttämätöntä, niin pakkosyöttökytkin starttiakulle tai jokin muu "lataan molempia" kytkentä hupiakulta starttiakulle. "
Näin olen itse menetellyt. Mulla on salkkumallinen 100W paneeli jalkatuilla, jonka kytken suoraan hupiakkuun. Kuulemma kun sen laittaa oikeaan kulmaan suoraan aurinkoon, ja käy parin tunnin välein vähän kääntämässä, niin todellinen latausteho on liki tuplat.
--- Lainaus päättyy ---
Mikä laturi sinulla on, monissa on on valmiina kennoliitäntä, jolloin ei tarvitse tehdä mitään virityksiä.
akiville:
Olisikohan 2012 vuoden hobbyssa liitintä mihin voisi kytkeä paneelin?
-a-
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta