rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Karavaanarin tuoleista  (Luettu 6410 kertaa)

  • Vieras
  • Karavaanarin tuoleista
    « : 22.06.2014 kello on 06:29 »
    Crespon korkeaselkänojaisen tuolin, joka pakkautuu pieneen tilaan. Komeampiakin oli, mutta Crespo oli minusta parhaiten tehty. 94,50 siitä köyhdyin.

    Oliko tuo Crespon tuoli tällainen ?




    Maksoin kahdesta korkeaselkänojaises ta ja kahdesta matalasta Crespon tuolista kesällä 2011 306 euroa joten yhdelle tuolille jäi reippaasti alle 80 euroa hintaa....onko tuo maksamasi 94.5 euroa yhdestä vai kahdesta tuolista ?

    Jos on vain yhdestä niin halavalla sain Larvannolta nuo tuolit aikoinaan. Mutta kuten sanoit, pieneen tilaan menevät nuo tuolit todellakin ja kevyet ja laadukkaatkin, siitä Crespolle  Thumb
    « Viimeksi muokattu: 22.06.2014 kello on 11:32 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Vs: Alan Ranskan suunnalla touko-kesäkuussa 2014
    « Vastaus #1 : 22.06.2014 kello on 08:54 »
    No ei todellakaan. Runko on aivan erilainen, mattapintaista ja litteäprofiilista alumiinia, ja istuinosan materiaali jämäkämpää.

    Mun vanhat on vastaavia, kuin tuossa ylläolevassa kuvassa, mutta matalaselkänojaisia, joten pystyn vertaamaan.

    Pohdin, että tuo tuoli on sen verran paljon käytössä, että kannattaa hiukan satsata laatuun.


  • Vieras
  • Vs: Vs: Alan Ranskan suunnalla touko-kesäkuussa 2014
    « Vastaus #2 : 22.06.2014 kello on 09:03 »
    Jos jotain tuolia sanotaan oikein hyväksi niin kuva auttaa sitten muitakin valitsemaan hyvää tuolia, täällä karavaanari palstalla minä ainakin toivoisin enemmän näitä kuvia itse kultakin jos jotain on hankkinut jotta tietää mistä puhutaan...

    lienet tällaisen ostanut.

    http://www.veneboercamping.nl/kampeermeubelen/klapstoelen/crespo-stoel-al23740-donkergrijs-deluxe.aspx



    Sitten tuon hinnan jo ymmärtää ja itsekkin nyt ymmärrän että etelästä saa halvemmalla.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #3 : 22.06.2014 kello on 11:38 »
    En nyt ihan yksi ihaata varten lähde tuolia valokuvaamaan. Ainakaan vielä.  ;D

    Sen verran katselin, että ihan heti ei kuvaa netistä löytynyt. Tuoli on tuosta edellisestä kuvasta pykälää yksinkertaisempi malli, tuo olisi pehmusteineen vienyt liikaa tilaa. Kulkijalle sillä on merkitystä, kun auto on mitoitettu matkailua varten ja muutakin pitää sopia mukaan. Pitkään harkitsin, haluanko korkeaselkänojaista mallia tilaa viemään, mutta mukavuudenhalu voitti. Loikoilemaan siinä harvoin kerkiää; tuoli on lähinnä grillaamista ja ruokailua varten.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:28
    Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #4 : 22.06.2014 kello on 11:57 »
    On teillä kallis harrastus  :laugh:

    Hyvinkää Bestiksestä hain; á 39€ - 2 vuotta sitten. Hinta näkyy pysyneen (ja kestänyt alv-korotuksen)  ;D
    http://bestcaravan.fi/verkkokauppa/#!50&:12536;

  • Vieras
  • Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #5 : 22.06.2014 kello on 11:59 »
    Ootellaan josko sitä minua arvovaltaisempia karavaanareita pyytää kuvaa ottamaan niin nähdään millainen Crespon tuoli on kyseessä. ;D

    Joo, totta töriset, lapsiperheessä ei markiisin alla istuta kuin ruokailua varten ja kahvitteluun, silloin on vaimon kanssa mukava istuskella korkeaselkänojaisee n ja vetäistä kahvoista hiukan lokoisempaan asentoon.


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #6 : 22.06.2014 kello on 13:13 »
    ^

    Ero on katsos siinä, että mulla on tapana reissussa olla liikkeellä, ei istuskella perseellään. Vaan jokainen tyylillään, ja ihaa sillä ihan omallaan.

    Nyt sitten ihaa googlailemaan ja etsiskelemään erilaisia korkeselkäisiä tuolivaihtoehtoja Crespolta edellä mainituin speksein. Se mulla jäi mieleen, että tuolin kantavuus oli huikeat 140 kg, jota en onneksi tarvitse, mutta voi auttaa mallin löytämisessä.  ;D

  • Vieras
  • Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #7 : 22.06.2014 kello on 13:34 »
    Ero on katsos siinä, että mulla on tapana reissussa olla liikkeellä, ei istuskella perseellään. Vaan jokainen tyylillään, ja ihaa sillä ihan omallaan.

    missä vaiheessa olen sanonut että ollaan markiisin alla päivät pitkät, harvoinpa sitä ollaan muuten kuin vain ruokailemassa ja kahvittelemassa, lasten kanssa aika menee ihan muualla kuin vain autolla ollessaan joten hiukan tarkennusta jos tiedät sitten paremmin.

    Lainaus käyttäjältä: *****
    Nyt sitten ihaa googlailemaan ja etsiskelemään erilaisia korkeselkäisiä tuolivaihtoehtoja Crespolta edellä mainituin speksein.

    Ei mun tartte etsiä mitään tuoleja enää, nuo Crespon tuolit mitkä meiltä löytyy niin kantavat vaikka minut ja vaimon sylikkäin, on nimittäin testattu sekin, kesti se.

    Onhan se selvä juttu että täällä orgin tapaisessa foorumissa kuva kertoo AINA enemmän kuin pelkkä maininta hyvästä ostoksesta, tässä tapauksessa nyt hyvästä tuolista. Kuva tai edes tarkempi maininta jostain ostoksesta kertoo sellaiselle kaipaavalle kaiken...otetaan muut huomioon, eikös ?  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Vs: Alan Ranskan suunnalla touko-kesäkuussa 2014
    « Vastaus #8 : 22.06.2014 kello on 13:48 »
    No ei todellakaan. Runko on aivan erilainen, mattapintaista ja litteäprofiilista alumiinia, ja istuinosan materiaali jämäkämpää.

    Mun vanhat on vastaavia, kuin tuossa ylläolevassa kuvassa, mutta matalaselkänojaisia, joten pystyn vertaamaan.

    Pohdin, että tuo tuoli on sen verran paljon käytössä, että kannattaa hiukan satsata laatuun.
    Meillä on myös nuo putket suorakaideprofiilia, kaikki on kuusiokoloilla kiristettävissä jos jokin löystyy. Kestää vuodesta toiseen,  kolmanteen jne.  :D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:28
      • Matkailuvinkkejä
    Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #9 : 22.06.2014 kello on 17:05 »
    Noissa ns. telttatuoleissa suosin mallia jossa on putket jaloissa vaakasuoraan, niin silloin ne eivät uppoa maahan/etumattoon
    esim tällainen
    http://www.vapaa-aika.com/kalusteet/tuolit/crespo-taitettava-teltta-terassituoli-korkealla-selkanojalla-sininen-harmaa.html

    Tässä taas jalat uppoaa maahan ellei ole asfaltilla tai betonilla, tämä toimii myös etuteltan lattialla
    http://www.vapaa-aika.com/kalusteet/tuolit/ylellinen-crespo-luxus-xxl-taitettava-tuoli-maksimi-200kg.html

    Kalliita ovat tosin molemmat Thumbd

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:31
    • seniori
    Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #10 : 22.06.2014 kello on 17:30 »
    Pakinassani Luontoretkeilijän pelit ja vehkeet kirjoitin seuraavaa: "Retkeilijän varusteisiin kuuluvat ilman muuta myös koottavat retkipöytä ja tuolit. Tuoleissa kuuluu olla selkänoja nojailua varten, tyyny torkkuihin ja sopivalla etäisyydellä tarjoilupöytä sekä käsinojat kaatumisen estoon."

    http://karavaanari.org/blog/retkeilija/luontoretkeilijan-pelit-ja-vehkeet/13/

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
    • Kulkija
    Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #11 : 22.06.2014 kello on 19:09 »
    ^

    Kunnioitettavat unenlahjat, jos onnistuu torkkumaan tuolissa. Mulla ei onnistu.

    Koskaan ei ole tuoli uponnut, vaikka on ollut pystyputket edelisissäkin. Mattoja en käytä, mutta kieltämättä hyvä huomio mjh:lta.

    Mutta on tuossa mun tuolissa toki säädöt, saa melkein makuulleen. Unohdin mainita, että mun mielestä lukuisten Obelinkissä myynnissä olevien mallien joukossa nuo paremmat Crespot oli ylivoimaisesti parhaiten tehdyt ja jämäkimmät, klappia ei ollut missään.

  • Vieras
  • Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #12 : 22.06.2014 kello on 19:24 »
    On ikeasta ostetut istuimet ja hyvin on pelannut tähän asti! kowin on herkässä unimatti jos saisi ne vielä lepotilaan, ainaski itellä.. ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 16:13
    • Porvoo
    Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #13 : 22.06.2014 kello on 22:24 »
    Vanhaksi tai vanhentuneeksi en myönnä, vaan kyl on paljon herkemmässä päikkärit ku 10 vuotta nuorempana.

    Liekö mukavuuden halua vai rajaton luottamus ympäristöön, mut hyvässä tuolissa silmä luppaa herkästi ja mikä sen mukavampaa kun päivätirsat. Ja silti kerkiää matkoilla paljon näkemään ja kokemaan, hoppu ei ole hyväksi.

    Yötyötalvien jälkeen olen oppinut nukkumaan Hiacessakin, ja siinä ei voi repsikan penkin tasolla kehua.


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:01
    • viva la France
    Vs: Karavaanarin tuoleista
    « Vastaus #14 : 23.06.2014 kello on 10:47 »
    Noissa ns. telttatuoleissa suosin mallia jossa on putket jaloissa vaakasuoraan, niin silloin ne eivät uppoa maahan/etumattoon
    esim tällainen
    http://www.vapaa-aika.com/kalusteet/tuolit/crespo-taitettava-teltta-terassituoli-korkealla-selkanojalla-sininen-harmaa.html

    Tässä taas jalat uppoaa maahan ellei ole asfaltilla tai betonilla, tämä toimii myös etuteltan lattialla
    http://www.vapaa-aika.com/kalusteet/tuolit/ylellinen-crespo-luxus-xxl-taitettava-tuoli-maksimi-200kg.html

    Kalliita ovat tosin molemmat Thumbd

    Tuommoinen suoralla alaputkella varustettu tuoli sopii hyvin kun alusta on aivan tasainen, mutta normi maasto on sitä harvoin eli keinutuoli se on sitten .
    Kun taas tuommoinen jossa on suorat jalat ja se alimmainen poikittais tuki viiden sentin korkeudessa noin on hyvä myös epätasaisessa maastossa sekä pehmeässä.
    Ensimmäiset jotka aikanaan osti oli tuommoiset jossa oli alhaalla poikittaistuki.
    Seuraavaksi kesäksi tuli erillisillä jaloilla oleva tuolit ja kas kummaa ei keinunut enää.