Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ducato vatkaa 80km/h vauhdissa

<< < (11/12) > >>

JPVäisänen:

--- Lainaus käyttäjältä: Jari Tervo - 18.07.2014     kello on 19:09 ---Ei välttämäti, mut jos tasapainoituksen teki ammattitaitoinen rengasasentaja niin hänen olisi pitänyt tutkia rengas erityisen tarkasti kun tuollaiseen "vaivaan" syyllistä etsitään.

Onks sull' talvigummei biiliin ? Kokeile niitä etheen . . . Jos vikaa etusis, ovatten sillon kokonaan poes altaa . . .

Kyll pollari tienpäällä sattuu kohoralleen nii hää anteeks antaa kun kertoo miks ny on talvitöppöset alla, kokeeks vaan . . .

--- Lainaus päättyy ---
On talvikumit..kerran olen käyttäny alla. Mutta pittää katella. Ei tuo vapina ihan kamala ole etteikö sen kanssa vois elää.

kimi:
Kyllä kaikki ylimääräinen värinä ja tärinä pitkän päälle rikkoo jotain. Rasittaa niveliä ja vaikuttaa niitten kestoon

JPVäisänen:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 19.07.2014     kello on 21:08 ---Kyllä kaikki ylimääräinen värinä ja tärinä pitkän päälle rikkoo jotain. Rasittaa niveliä ja vaikuttaa niitten kestoon

--- Lainaus päättyy ---
Tämä on totta mutta on pirun kallista ja hankalaa etsityttää tämmönen kummitusvika ennekuin ko. paikka kilahtaa kunnolla.
Kunhan kestää tämän kesän reissut niin olen tyytyväinen.
Olen tässä miettiny ja jo etsinykki tekniikanluovuttaja-autoa mutta saattaa olla kiven alla vähän ajettu noin vanha mistä irrottas voimansiirron ja moottorin+muut sälät. Kun koppi on vielä hyvässäkunnossa niin ei raskis paskan teniikan takia hylätä koko autoa.Mottiin ja vaihteistoon vois jonku tonnin uhratakki jos se jatkaa auton käytöikää.

eura665:
Mulla oli vanhassa fiatissa vastaava outo vika, auto täristi välillä kiihdytyksissä, joskus enempi joskus vähempi, vikaa haettiin renkaista puskuriin asti, vika oli lopulta pudonnut 21 mm mutteri. Mutteri oli pudonnut jostakin tuonne laatikonpuolen moottorinkannattime n kumityynyn väliin, jossain kun se sopivasti pyöri sinne kupin ja kumityynyn väliin alkoi auto täristään, kun taas sai kone heiluntaa esim kiihdytykses oli mutteri hiukan siirtyny ja tärinä lakkasi, vikaa ei ihmetelty ku puolitoista vuotta kun se vahingossa löyty.

Mjerica:
Tuo remontti josta mainitsin sai lähtölaukauksensa lopulta juuri
tuollaisesta vatkauksesta, jos oikein kuvauksesi tulkitsin, tapahtumasta löytyy
tarkemmin säikeessä <Ducaton vaihteistoremontti>.  Paitsi että itsellänikin vatkaus
katosi yllättäen niin mielenkiintoista oli se että vian kadottua en sitä saanut enään
tunnustelemallakaan esiin. Nyt kun vetoakselit ovat irrallaan niin asia on kyllä selvä.
Vasen ulompi nivel alkaa käsin kieputettaessa ahdistaa ja siinä tuntuu "värisevä"
vastus. Mutta vain toiseen suuntaan. Kun kieputtaa toisinpäin niin ahdistus, nivelen siis,
katoaa. Tuo vastus oli kuitenkin liian pieni tuntuakseen pyörästä pyöritettäessä.
   Tuo nytkytys ei ehkä nyt ajatellen olisi ollut niin vaarallista mutta synnytti
epäluottamuksen tunteen ja kun muuta "pientä" oli odottamassa korjausta niin
aloitin remontin ajateltua aiemmin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View