Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut kimi 14 Jun 2014
  • Vähän tekniikkaongelmaaki n, sähkökeskus kärähti. Asiantuntijaa tarvitaan. Jääkaappi ei pelaa ajon aikana.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Tuosta luultavasti syöttö itse kaapille. Kaappiin tulee myös D+ jos en muista väärin ja se kytkee tuon kärähtäneen. Jos sinulla on yleismittari ja löydät kaapin D+ johdon ja kytket sen irti kaapin pitäisi toimia kaasulla ajon aikana. Onhan sulla kaappi jossa automaattinen energiavalinta.

    Tuo siis kytkentä joissakin malleissa, toisissa tuo D+ ohjaus jo sähkökeskuksessa, muttaa mittaamalla selviää jos mittari mukana. Meillä kaapin ohjauspaneliin saa irti kun avaa kaksi ruuvia ja vetää ulos.
    (en taas muista kulkeeko tuo ohjaus sen kautta vaiko suoraan releelle joka kaapin takana)
  • #2 kirjoittanut Alan 14 Jun 2014
  • Automaattinen valinta on. Voi olla, että pystytään pärjäämään ilman kytkentöjä. Ei onneksi enää hellettä ja reissua jäljellä vielä 5 päivää, ajoa vain tuhannen km.
  • #3 kirjoittanut mjo33400 15 Jun 2014
  • Kyllä minä ton korjata voin. Thumb
  • #4 kirjoittanut Alan 15 Jun 2014
  • Ok, laitoinkin jo viestiä...  Thumb
  • #5 kirjoittanut mjo33400 16 Jun 2014
  • Kun tuon kärähtäneen liittimen pitää irti niin kaikki muu toimii. D+ on myös silloin irti. Jääkaapille menevä jännite menee nastan 1 kautta ja siinä paha kontaktihäiriö on saanut moisen vahingon aikaan.
  • #6 kirjoittanut kimi 16 Jun 2014
  • Kun tuon kärähtäneen liittimen pitää irti niin kaikki muu toimii. D+ on myös silloin irti. Jääkaapille menevä jännite menee nastan 1 kautta ja siinä paha kontaktihäiriö on saanut moisen vahingon aikaan.

    Ok

    Mulla on nasta tai kaksi omassa laturissa jolla kytketään hyppylangalla D+ ohjaus jääkaapille. Mun ymmärryksen mukaan kaapin pitäisi toimia kaasulla jos sinne ei tule relettä ohjaavaa D+. Mutta, jääkaain automatiikka vaatii ilmeisesti myös jatkuvan + joka ohjaa kaapin toimintoja. Alanin kaapissa nuo kaikki ilmeisesti saman laturin nastan takana ja kaappi toimii ainoastaan 230v
  • #7 kirjoittanut mjo33400 16 Jun 2014
  • Ok

    Mulla on nasta tai kaksi omassa laturissa jolla kytketään hyppylangalla D+ ohjaus jääkaapille. Mun ymmärryksen mukaan kaapin pitäisi toimia kaasulla jos sinne ei tule relettä ohjaavaa D+. Mutta, jääkaain automatiikka vaatii ilmeisesti myös jatkuvan + joka ohjaa kaapin toimintoja. Alanin kaapissa nuo kaikki ilmeisesti saman laturin nastan takana ja kaappi toimii ainoastaan 230v

    Liitin Block1 pitää myös irroittaa kun sitä kautta tulee myös D+. Normaalisti riittää kun estetään kaapille menevä jännite, mutta Alanin piirilevy on palanut niin pahasti, että on syntynyt hiilisilta.
  • #8 kirjoittanut ihaa 16 Jun 2014
  • Alanin piirilevy on palanut niin pahasti, että on syntynyt hiilisilta.

    Mitä epäilet syyksi tuohon oikosulkuun ?
  • #9 kirjoittanut mjo33400 16 Jun 2014
  • Mitä epäilet syyksi tuohon oikosulkuun ?

    Erittäin pahasti hapettunut liitin tai tosi löysä.
  • #10 kirjoittanut ihaa 16 Jun 2014
  • Eli -09 ikäisessä autossa kyse lienee löysästä liittimestä, täytyypä käydä vielä läpi tarkemmin nuo sähkökeskuksen liittimet kun viikonloppuna tarkistin varasulakkeet.
  • #11 kirjoittanut ihaa 17 Jun 2014
  • Vähän tekniikkaongelmaaki n, sähkökeskus kärähti. Asiantuntijaa tarvitaan. Jääkaappi ei pelaa ajon aikana.

    En tiedä miten muita kiinnostaa tai paremminkin ei ilmeisesti kiinnosta kun tätä kysymystä en ole tämän ongelman myötä nähnyt tässä ketjussa eli;

    Missä tilanteessa tuo sähkökeskus kärähti, sähköverkkoon kytkettäessä vai ajon aikana vai eikö siitä ole havaintoa milloin tuo tapahtui ?
  • #12 kirjoittanut mjo33400 17 Jun 2014
  • En tiedä miten muita kiinnostaa tai paremminkin ei ilmeisesti kiinnosta kun tätä kysymystä en ole tämän ongelman myötä nähnyt tässä ketjussa eli;

    Missä tilanteessa tuo sähkökeskus kärähti, sähköverkkoon kytkettäessä vai ajon aikana vai eikö siitä ole havaintoa milloin tuo tapahtui ?

    On tähän reakoitu ja Alanin kanssa sovittu korjauksestä, Käry on tullut 12 voltin käytöllä jääkaapissa, eli ajon aikana.
  • #13 kirjoittanut Alan 23 Jun 2014
  • Laite on nyt irti, parempi kuva...


  • #14 kirjoittanut Alan 23 Jun 2014



  • #15 kirjoittanut seppoko 23 Jun 2014
  • Tuossahan on jääkaapille 20A:n sulake. Eikö se ollut palanut?
Sivuja:
Toiminto