Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Sähkökeskus Elektroblock EBL 99 kärähti

<< < (2/10) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 16.06.2014     kello on 20:20 ---Kun tuon kärähtäneen liittimen pitää irti niin kaikki muu toimii. D+ on myös silloin irti. Jääkaapille menevä jännite menee nastan 1 kautta ja siinä paha kontaktihäiriö on saanut moisen vahingon aikaan.

--- Lainaus päättyy ---

Ok

Mulla on nasta tai kaksi omassa laturissa jolla kytketään hyppylangalla D+ ohjaus jääkaapille. Mun ymmärryksen mukaan kaapin pitäisi toimia kaasulla jos sinne ei tule relettä ohjaavaa D+. Mutta, jääkaain automatiikka vaatii ilmeisesti myös jatkuvan + joka ohjaa kaapin toimintoja. Alanin kaapissa nuo kaikki ilmeisesti saman laturin nastan takana ja kaappi toimii ainoastaan 230v

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 16.06.2014     kello on 20:48 ---Ok

Mulla on nasta tai kaksi omassa laturissa jolla kytketään hyppylangalla D+ ohjaus jääkaapille. Mun ymmärryksen mukaan kaapin pitäisi toimia kaasulla jos sinne ei tule relettä ohjaavaa D+. Mutta, jääkaain automatiikka vaatii ilmeisesti myös jatkuvan + joka ohjaa kaapin toimintoja. Alanin kaapissa nuo kaikki ilmeisesti saman laturin nastan takana ja kaappi toimii ainoastaan 230v

--- Lainaus päättyy ---

Liitin Block1 pitää myös irroittaa kun sitä kautta tulee myös D+. Normaalisti riittää kun estetään kaapille menevä jännite, mutta Alanin piirilevy on palanut niin pahasti, että on syntynyt hiilisilta.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 16.06.2014     kello on 22:12 --- Alanin piirilevy on palanut niin pahasti, että on syntynyt hiilisilta.

--- Lainaus päättyy ---

Mitä epäilet syyksi tuohon oikosulkuun ?

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 16.06.2014     kello on 22:17 ---Mitä epäilet syyksi tuohon oikosulkuun ?

--- Lainaus päättyy ---

Erittäin pahasti hapettunut liitin tai tosi löysä.

ihaa:
Eli -09 ikäisessä autossa kyse lienee löysästä liittimestä, täytyypä käydä vielä läpi tarkemmin nuo sähkökeskuksen liittimet kun viikonloppuna tarkistin varasulakkeet.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View