Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!

<< < (19/43) > >>

trumatic:

--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 18.07.2014     kello on 22:24 --- Kyllä,nyt säästetään väärästä asiasta,toivon mukaan ei tule naapuriksi tommosia turvallisuudesta piittaamatomia vaanareita!!!!!!!!!!!

--- Lainaus päättyy ---

No jos tälle linjalle lähdetään ei ne leimat pullossa auta.On sattunu itellekki ja myös varmaan sullekin ;D Pari viikkoa takaperin Levillä naapurivaunussa oli varmaan leima kunnossa oli sen verta kallis yhdistelmä,mutta tuskinpa se kaveri ois enää illalla pystyny edes deodoranttipulloa pystyny kantaa kaatumatta tai saatikka sammuttaan jotain tulipaloa.... No kuitenki asiaan oishan ne hyvä huoltaa kamppeet,että toimis jos niiletarvetta ois. Toivottavasti tuo sammutin ei oo listalla ykkösenä.

eura665:
Olen todennut että haen aina leimalle 1 uuden putelin, vanha siirtyy aina auton etuosasta taka-osaan ja sieltä sitten talliin. Löytyy myös palovaroitin häkävaroitin ja kaasuvaroitin. On tuo tuli kokolailla p*ska kaveri niin kannattaa varautua sen minkä järkevästi pystyy.

JeanS:
Itse käytin preston sammuttimen leimalla ennen katsastusta, vaikka eivät sitä tarkastaneetkaan.
Onhan tuo hyvä aina joskus tarkastaa tai uusia vaikka ei pakollista katsastuksessa olisikaan.

VAT 69:
  Käsitykseni mukaan ne mahdolliset (onneksi harvinaiset) vaunupalot syntyy joko sähkö- tai kaasulaite vioista.
  Ja niitä ei kyllä sammuteta "taskumatin" kokoisella sammuttimella, ei varsinkaan jos tulevaisuudessa se "pottu" kulkee
  isältä pojalle ilman tarkastusta.

Olisiko turvallisuusnäkökul masta katsottuna tärkeänpää  koeponnistaa kaasulaitteet, vaikka se lisääkin meille kustan-
  nuksia. Ehkäpä siitä turvallisuuslisästä  kannattaa pikkaisen maksaakin.

Sähkölaitteiden, johtojen ja niiden liitosten turvallisuuden ennakoiminen onkin jo ainakin minulle liian vaikea juttu, joten
  jätänkin sen teille viisaimmille ratkaistavaksi.

Captainkidd:
Olin katsastuksessa 25.06, enkä ostanut uutta pulloa tavan mukaisesti ennen katsastusta. Äijäpä puuttuikin pulloon, jossa ei ollut leimaa lainkaan. Auto on Hymer vm. 2011 ja ensitarkastus oli tämä. Ilmeisesti Saksassa ei tutkita  leimoja lainkaan, sillä tehtaalta tulleisssa autoissa ( ainakaan mun hyymerissä ) ei ole leimattua pvm.  sammutinta.

Kerroin tästä keskustelusta, mutta eipä tämä muuten pätevä ja kokeneelta vaikuttanut kats inssi mitään tietoa ollut saanut muutoksesta. Päinvastoin, kirjoitti rekisteriotteeseen merkinnän korjattavasta sammuttimen päiväyksen puuttumisesta. 25.07 mennessä hankittava leima tai uusi pullo ostokuitteineen. Kyseenalaista meininkiä.
Mulle on vuosien varrella kertynyt vajaat 10 sammutinta, joita on sitten siellä ja täällä heti sammutuskäyttöön tarvittaessa otettavissa. Autossakin neljä kappaletta.

Niettä missäs se nyt sanotaan selkeästi luettavassa muodossa, tuo ettei enää tarvitse tarkastaa päivämääriä sammuttimissa ?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View