Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!

<< < (8/43) > >>

JPM:
Alkoi kiinnostamaan mitenkäs kauan tuolla kahden kilon pullolla suhutteelee. Löytyi juutuupi-video:

https://www.youtube.com/watch?v=ozaiDkXhegQ

Täytyy sanoa että olen yllättynyt että noinkin kauan.

Kyllä se sammutinpullo on vaunussa tärkeä nimenomaan alkusammutukseen.
Jos esim liedellä jotain kärähtää ja iskee liekkiä tiskikaappia kohti, kyllä tuosta pullosta on varmasti apua jos ehtii nopeasti reagoida.
Tai akkulaturi tai muu sähkölaite alkaa palamaan. Palovaroitin hälyttää vaikka olet nukkumassa tai etuteltassa. Heti perään pullo tyhjäksi, luulisin että apua on.
Pitäisi toinen pullo laittaa videon mukaisesti auton peräkonttiin.

PS: Ei mitään kytkyjä videon yritykseen.

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: JPM - 15.07.2014     kello on 23:11 ---Alkoi kiinnostamaan mitenkäs kauan tuolla kahden kilon pullolla suhutteelee. Löytyi juutuupi-video:

Jos esim liedellä jotain kärähtää ja iskee liekkiä tiskikaappia kohti, kyllä tuosta pullosta on varmasti apua jos ehtii nopeasti reagoida.
Tai akkulaturi tai muu sähkölaite alkaa palamaan. Palovaroitin hälyttää vaikka olet nukkumassa tai etuteltassa. Heti perään pullo tyhjäksi, luulisin että apua on.

--- Lainaus päättyy ---
Noh on se kuiten tavan auto hieman helpompi sammuttaa kun styroxikasa+muovi ...
Kaikki riippuu missä vaiheessa itse olet tolokkuna letkuttamassa.. :(
Minä taas luulisin että lähinnä 2kg auttaa vaan katastuksen pakollisen läpikäyntiin. Thumbd

janitkon:
Eipä tuota mullakaan katottu sammutinta, kun käytin vaunun kesäkuun puolivälissä leimalla. Kaikki muu kyllä syynättiin kunnolla.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: JPM - 15.07.2014     kello on 23:11 ---Alkoi kiinnostamaan mitenkäs kauan tuolla kahden kilon pullolla suhutteelee. Löytyi juutuupi-video:

[Video removed: ei liikaa klippejä]

--- Lainaus päättyy ---
Se ei tainnut tuossa demossa edes auto palaa - liekkejä ei näkynyt  :P

Autossa minusta sammuttimen paras paikka on joko kuskin tai pelkääjän jakkaran kiskojen etupää (jalkatila), pullo makuullaan. Näin minulla on. Se on heti otettavissa mukaan kolaritilanteessa. Ketjukolarissa voi kontti olla avauskelvoton..

Tuota pinehköä hellapaloa lähtisin eka sammuttamaan palonlähteestä sammutuspeitolla, sitten pullolla jos rakenteet jo menee.. ajatus vähäisemmästä sotkusta :D Mutta voihan se olla, että savunmuodostus on sellaista, että parempi vain varmistaa ettei kukaan ole sisällä ja lyödä vain ovi kiinni :-X

EDIT: toukokuun alussa kyllä m-autosta katsottiin sammutin. Halusi pitää oikein kädessään (ilmeisesti testasi että lähtee irti telineestä  :D) Sanoin vielä, että pullossa on leimaa jäljellä pari päivää - tykkäs kuitenki, että on koko toukokuuksi  :-X

Jushi69:

--- Lainaus päättyy ---
En edes usko että kaikilla on sitä palovaroitinta kun sitä ei kukaan anna ilmatteeksi.. :'(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View