rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!  (Luettu 100894 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
« Vastaus #15 : 13.06.2014 kello on 15:41 »
Just soitin katsastus konttorille ja vielä vaativat uuden leiman pullon kylkeen,mutta on poistumassa,että ei tartte leimata!
Kai se silti leimata tarvitsee vuoden välein. Se on sitten eri asia, ken siitä leimauksesta vastaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:51
Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
« Vastaus #16 : 13.06.2014 kello on 15:56 »
Kai se silti leimata tarvitsee vuoden välein. Se on sitten eri asia, ken siitä leimauksesta vastaa.


Ei liene toistaiseksi kumottu? ...  http://urly.fi/ee4

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
« Vastaus #17 : 13.06.2014 kello on 16:31 »

Tuommoiselle normi matkailuvälineen sammutimelle kun ei tehdä muuta kuin ravistus, kopsautus, vilkaisu painemittariin ja sinettin katsominen.


Edelleen viisas asetus. Thumb

Kyllä ne siellä missä minä omani käytän myös mittaavat paineen, mittari irti, toinen tilalle ja varmistus pullossa olevasta paineesta.  Tuo tarkastus on halpa ja toki se voi tuntua turhalta.
Pullon tarkastusvaatimusta tuskin ollaan poistamassa sen valvonta ainoastaan siirretään pois katsastajalta.
Pian tässä käy kuten veneissäkin, rikesakko ropsahtaa jos pullossa ei ole leimaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
« Vastaus #18 : 13.06.2014 kello on 18:02 »
Pullon tarkastusvaatimusta tuskin ollaan poistamassa sen valvonta ainoastaan siirretään pois katsastajalta.
Eikös tässä ihan hiljan omakotitalojenkin palotarkastukset siirretty omistajille, pois palotarkastajilta, jotka tekevät enää vain satunnaisia pistotarkastuksia (jos niitäkään) ???

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
« Vastaus #19 : 13.06.2014 kello on 18:28 »
Nyt olenkin miettinyt jälkiviisaana, että olisinko ostanut katsastukseen mennessä uuden sammutinpullon (Rautia 10.95e), jos olisin tiennyt ettei sitä auton katsastuksessa enää katsota. Paha omantunnon rasti  ;D :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:45
Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
« Vastaus #20 : 13.06.2014 kello on 21:35 »
Palauta äkkiä.  :(

  • Vieras
  • Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #21 : 13.06.2014 kello on 22:20 »
    Ihan järjetön sääntö kun kahden vuoden jälkeen piti ostaa puuilosta halvin mahdollinen pullo jotain katsastusta varten. Vain siksi että tarkistaminen maksoi enemmän. No nyt on Vollesakin yksi pullo mutta jos se syttys niin heittäisin tuon pullon sinne sekaan. Thumb
    Pullo kestää varmasti sen 5 vuotta ja vieläkin tulis ainetta malliksi... 8)
    Koska kun kunnon vaunupalo alkaa niin se nyt on sama heitätkö sen 2 kilon pullon paloon vai sumutatko...
    Siitä ei palo sammu kun muovi ja foami tai styroxi saa vallan,, :-[
    Uskokaa huvikseen..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
    Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #22 : 13.06.2014 kello on 22:33 »
    Koska kun kunnon vaunupalo alkaa niin se nyt on sama heitätkö sen 2 kilon pullon paloon vai sumutatko...
    Siitä ei palo sammu kun muovi ja foami tai styroxi saa vallan,, :-[
    Uskokaa huvikseen..
    Eiköhän tuo 2 kg sammutin ole tarkoitettu alkupalon sammutukseen. Ei sillä mitään tulipaloja sammuteta.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:09
    Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #23 : 13.06.2014 kello on 22:34 »
    Mulla on jossain yx tosi wanha kakskilonen... Jauheet on irti ja mittari näyttää painetta. Täytyypä pitää paloharjoitukset, tulee sitten faktaa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
    Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #24 : 13.06.2014 kello on 22:43 »
    Muutama vuosi sitten palava paku sattui meidän reitille. Palo konehuoneen alla ja kohdalla dieselvuoto. Muutamia meitä siihen pysähtyi ja käytimme mukana olleet sammutimet joilla saatiin palo pysymään aisoissa. Jos siihen pari asautoa/ vaunua olisi vielä pysähtynyt ja luovuttanut sammuttimensa tuo olisi säilynyt miltei vahingoittumattoman a siihen asti että palokunta tuli hoitamaan sammutuksen loppuun. Tuossa kipinöi oikosulku polttoainevuodon vieressä ja siksi syttyi aina uudestaan.

    Hämeenlinnantiellä kesäperjantaina tuo sattui ja niitä ohiajavia sammuttimilla vaustettuja ajoi ohi monia. Yksi meistä paikalle pysähtyneistä yritti pysäyttää lisäapua heiluttamalla tyhjiä pulloja ohiajaville.

  • Vieras
  • Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #25 : 13.06.2014 kello on 22:50 »
    Eiköhän tuo 2 kg sammutin ole tarkoitettu alkupalon sammutukseen. Ei sillä mitään tulipaloja sammuteta.
    Juurikin näin..
    Ja mikäs mahtaa olla mahdollisuus että satut silloin alkukipinöinnin aikaan olemaan vaunun vieressä ennenkuin on myöhäistä... :'(
    Itse olen aina pessimisti enkä usko tonttuihin saatikka joulupukkiin.. ;D
    Vaunupalo on tosiaan eriasia kuin talopalo...
    Siis palonrajuuden ja lämmön takia..¨
    Aika vähän pystyy 2 kg pullolla mitään tekemään...  :-[

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
    Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #26 : 13.06.2014 kello on 23:00 »
    Juurikin näin..
    Ja mikäs mahtaa olla mahdollisuus että satut silloin alkukipinöinnin aikaan olemaan vaunun vieressä ennenkuin on myöhäistä... :'(
    Itse olen aina pessimisti enkä usko tonttuihin saatikka joulupukkiin.. ;D
    Vaunupalo on tosiaan eriasia kuin talopalo...
    Siis palonrajuuden ja lämmön takia..¨
    Aika vähän pystyy 2 kg pullolla mitään tekemään...  :-[
    Mikähän tässä on pointtisi?
    Ei siihen alkusammuttamiseen auta vaikka olisi pari 6 kiloistakin autossa, jos itse on muualla.

  • Vieras
  • Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #27 : 13.06.2014 kello on 23:16 »
    Mikähän tässä on pointtisi?
    Ei siihen alkusammuttamiseen auta vaikka olisi pari 6 kiloistakin autossa, jos itse on muualla.
    Juurikin näin..Eli olin samaa mieltä koko sammutuskaluston tarpeesta eli ihan sama jos palo yltyy isoksi kuten vaunupalossa niin ihan sama onko sulla 2 kg tahi 6 kg sammutin saapusalla niin palo kehkeytyy niin joutuin isoksi että ihan sama vaikka saisit vaunun/auton järveen niin se palaa loppuun..
    Ja se on jääkylmä tosiasia kuten Findus mies sen sanois.. :o

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
    Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #28 : 13.06.2014 kello on 23:19 »
    Juurikin näin..Eli olin samaa mieltä koko sammutuskaluston tarpeesta eli ihan sama jos palo yltyy isoksi kuten vaunupalossa niin ihan sama onko sulla 2 kg tahi 6 kg sammutin saapusalla niin palo kehkeytyy niin joutuin isoksi että ihan sama vaikka saisit vaunun/auton järveen niin se palaa loppuun..
    Ja se on jääkylmä tosiasia kuten Findus mies sen sanois.. :o
    No tähän lopuksi....
    Oletko sitä mieltä, että koko sammutuskalusto on turha matkailuautoissa ja vaunuissa?

  • Vieras
  • Vs: Sammutinta ei enää tarkasteta katsastuksessa!
    « Vastaus #29 : 13.06.2014 kello on 23:50 »
    No tähän lopuksi....
    Oletko sitä mieltä, että koko sammutuskalusto on turha matkailuautoissa ja vaunuissa?
    Jos ajattelet mistä tuo kusinen styroxinen vaunupahanen on tehty niin mitäs mieltä olet itse... 8)
    Itse heittäsin vaan sen 2 kg sammuttimen vaikka toiseen suuntaan kun....
    Meinaatko kysymykselläsi olla vallan ihan sankari joka sammuttaa liekin.. :-X
    Nythän ei olla karaokessa.. ;)