Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Roaming hinnat ulkomailla......
Alan:
Olen tässä nyt huudattanut muutaman päivän ns. urku auki. Helposti tulee giga täyteen (3 päivää ja 1,5 gigaa), kun Here on päällä mobiilidatalla ja kuvia laitan lähes kymmeneen eri paikkaan, jonnekin muutaman, toisaalle kymmeniä. Eilen loppu iltapäivällä 4G, mutta alkoi taas uudelleen. Tänään samaa ei tullut. Mielenkiinnolla seuraan.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 29.05.2017 kello on 22:39 ---Olen tässä nyt huudattanut muutaman päivän ns. urku auki. Helposti tulee giga täyteen (3 päivää ja 1,5 gigaa), kun Here on päällä mobiilidatalla ja kuvia laitan lähes kymmeneen eri paikkaan, jonnekin muutaman, toisaalle kymmeniä. Eilen loppu iltapäivällä 4G, mutta alkoi taas uudelleen. Tänään samaa ei tullut. Mielenkiinnolla seuraan.
--- Lainaus päättyy ---
Jokapaikassa ollut nopea wlan, ja Kartat on ladattuna laitteitten muisteihin jotta ajaessa ei tarvitse dataa, ei edes sim-korttia jos tarkasti ajattelee. Tosin eilen illalla 3 laitetta päivitti kaikki esiladatut kartat uusiin. En tuota roamingia ole osannut kaivata tähänkään mennessä.
99:
^
Toisilla voi olla erullaiset tarpeet, joihin voibkuulua välitön pääsy nettiin jolloin wifi ei välttämättä ole vaihtoehto.
Aakku:
Eiköhän suurin osa kansasta käytä dataa kotimaassaan...
Minusta tuntuisi vääryydeltä, että pienelle osalle ulkomailla matkaaville annettaisiin halvat hinnat kotimaan käyttäjien kustannuksilla.
Ainakin Suomessa rajoittamattoman datan hinta on ollut kilpailukykyistä. Näin olen ainakin lukenut.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 30.05.2017 kello on 08:57 ---^
Toisilla voi olla erullaiset tarpeet, joihin voibkuulua välitön pääsy nettiin jolloin wifi ei välttämättä ole vaihtoehto.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä vaan, kommentoin lähinnä Alanin kirjoitusta missä kartat ladattiin j.o.t ja kuvat pilveen heti. Itsellä kartat esiladattu ja kuvatkin ehtii pilveen wlanin aikana. Ihmisillä erilaisia tarpeita.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta