Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
HUOM! Raskoneelle soittaminen ei mene puhepakettiin
Humoristi:
kuluttaja viraston sivulta poimittu:
Mitä ovat yritysnumerot ja mitä niihin soittaminen maksaa?
Valtakunnalliset yritysnumerot ovat 0102-0109, 0201-, 0203-0208-, 029-, 0301-0309-, 075xy3-075xy9- ja 076-alkuisia numeroita. Monilla yrityksillä on yhteystietoinaan yritysnumero. Näihin numeroihin soittaminen maksaa saman verran kaikkialta Suomesta. Yritysnumeroon soittamisen hintaan vaikuttaa numeron tarjoavan teleyrityksen perimä hinta ja se, soittaako lankaliittymästä vai matkapuhelimesta. Hinta selviää numeroa tarjoavan teleyrityksen hinnastosta tai Viestintäviraston laatimasta yhteenvetotaulukost a .
Yritysnumerot ovat erillishinnoiteltuj a. Ne eivät yleensä kuulu liittymien puhepaketteihin. Yrityksen, joka numeroa käyttää, tulee kertoa soittajalle puhelun hinta.
https://www.viestintavirasto.fi/internetpuhelin/puhelinnumerot/palvelunumerot.html
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 10.06.2014 kello on 12:35 ---Mutta miten otatte yhteyttä ko. firmoihin, jos esto on päällä?
--- Lainaus päättyy ---
Mulla ei ole estoja päällä mutta aina olen laittanut asian etenemään sähköpostitse, aika nopeasti vastaavat myös niihin ja useasti on käynyt niin että siinä vastauksessa tulee henkilön kännynumero jossa onkin sitten jo "tavallinen" numero jonne olen sitten samantien soittanut ja toki olen sitten poiminut sen numeron puhelimen yhteystietoihin.
Periaate se on tässäkin...jos mulla on puhepaketti niin en soittele numeroihin mikä ei kuulu tuohon pakettiin...joskus tästä periaatteesta tosin pitää lipsua. >:(
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen - 10.06.2014 kello on 12:30 ---Jos kerran kaikki 020 -alkuiset on maksullisia niin pitäis olla kyllä mahdollista laittaa estolistalle....aik a selvää rahastuksen yritystä tässä on.
Reklamoin asiasta Raskoneelle ja seuraavaksi lähtee "kirje" kuluttaja-asiamiehelle.
--- Lainaus päättyy ---
Pääsääntöisesti 010, 020 jne alkuiset numerot on maksullisia. Täysin ilmaisia ja normihintaisia numeroita on 020 alkuisina, esim. Kelaan soitto maksaa normi minuuttihinnan, toisaalta se ei välttämättä kuulu puhepakettiin siltikään.
Ipsu:
--- Lainaus käyttäjältä: humoristi - 10.06.2014 kello on 12:20 ---katsastus asemalle ei ole suoraa numeroa puhelut menee keskuksen kautta ja
ensin jonotetaan ja sitten vastataan ja yhdostetään >:D
--- Lainaus päättyy ---
Tämä on muuten ihan harvinaisen /ceestä!
Puhelun aluksi siellä on tää "voitte tilata katsastusajan myös netin kautta osoitteesta blaa blaa blaa" (Ja siinä kohtaa jo vituttaa kun vaunulle ei voi varata aikaa netin kautta!!) ja sitten alkaa se paina yksi tai paina kaksi. Kun saa viimein jonkun sinne linjan toiseen päähän ja sanoo että haluan katsastusajan vaunulle(!) niin täti kysyy rekkaria... Luettelet sen ja sit täti toteaa et jaa hän ei tästä pystykään antamaan aikaa, hän yhdistään sinne lähimmälle konttorille... Ja taas odotat et sieltä joku vastaa.. Ja taas luettelet rekkaria yms.. 5 minuutin puhelu, joka kestäis ehkä 30 sekunttia kun sais soittaa suoraan asemalle >:D
Ossi66:
Onhan se kusetusta, jos soittaminen normaalihintaiseen numeroon ei mene puhepaketin minuutteihin Thumbd
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta