Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Jääkaapissa vikaa

<< < (3/4) > >>

jyrile:
Meillä oli kans onneksi mukana muutama jumbo-kokoinen kylmäkalle niin sai vähän siirrettyä helpotusta pakastimen puolelta. Meillä kävi alussa kaappi niin kuumana että kala ja maitotuotteet menee kyllä hetkessä pilalle niissä lämmöissä. :(

jyrile:
Soitto tänään Jyväs-caravaniin ei tuonut esille mitään selvää syytä jääkaapin tehottomuuteen. Aika huollolle järjestyi vasta 16.7, mutta onneksi kuitenkin juuri ennen pitkä lomaa. Sanoivat että tällaiseen on joskus saatu apu irroittamalla ja kääntelemällä kaappia ylösalaisin.

Olen myös lukenut että jotkut on pyöritelleet jääkaappiaan ja saaneet apua. Onko joku irroittanut tällaisen dometicin korkean kaapin jossa on erilliset pakastin ja jääkaappi. Jos on, niin onko homma kuinka vaikea ja mitkä on mahdolliset kompastuskivet. Mites kaasuputket, uskaltaako ne aukaista itse vai onko pakko teettää ammattilaisella? Jotain tekisi mieli kokeilla huoltoa odotellessa, jos vaikka saisi itse toimimaan :)

nike:
Muistelisin jonkun saaneen litkut kiertämään isossa kaapissa sillä että oli nyrkillä hakannut mustaa mötikkää joka löytyy irroittamalla ulkoseinän ritilikkö. Tuo kaapin pyörittelyhän auttaa just nesteen liikkeelle saamiseksi.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: jyrile - 11.06.2014     kello on 16:16 ---Soitto tänään Jyväs-caravaniin ei tuonut esille mitään selvää syytä jääkaapin tehottomuuteen. Aika huollolle järjestyi vasta 16.7, mutta onneksi kuitenkin juuri ennen pitkä lomaa. Sanoivat että tällaiseen on joskus saatu apu irroittamalla ja kääntelemällä kaappia ylösalaisin.

Olen myös lukenut että jotkut on pyöritelleet jääkaappiaan ja saaneet apua. Onko joku irroittanut tällaisen dometicin korkean kaapin jossa on erilliset pakastin ja jääkaappi. Jos on, niin onko homma kuinka vaikea ja mitkä on mahdolliset kompastuskivet. Mites kaasuputket, uskaltaako ne aukaista itse vai onko pakko teettää ammattilaisella? Jotain tekisi mieli kokeilla huoltoa odotellessa, jos vaikka saisi itse toimimaan :)

--- Lainaus päättyy ---
Jättäsin kyllä koko homman amattilaiselle..

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: nike - 11.06.2014     kello on 16:23 ---Muistelisin jonkun saaneen litkut kiertämään isossa kaapissa sillä että oli nyrkillä hakannut mustaa mötikkää joka löytyy irroittamalla ulkoseinän ritilikkö. Tuo kaapin pyörittelyhän auttaa just nesteen liikkeelle saamiseksi.

--- Lainaus päättyy ---

Järjestelmään voi luppoaikana tulla kuplia ja ajan kanssa sakkautumia, jotka hidastavat kiertoa. Voisi sanoa, että kuplia on ylimmissä kohdissa ja sakkaa alimmissa. Kaikenlainen pyörittely ja koputtelu vaikka kuminuijalla saa liikettä aikaiseksi.
Ja kun sen putken irroitat, niin kiinnityksen jälkeen voit saippuavedellä todeta, ettei se vuoda.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View