Tekniikkakeskustelut > Primus

primus 2470

(1/11) > >>

akipalola:
Mikä vika tuli primuksen pannulle? Lämmittimen laittaa päälle kuulu pieni naksahdus ja pumppu alkaa surisemaan mut pannu ei käynisty ja menee n2 minutin päästä vikatilaan.
Mittailin jännitteitä akulla oli virtaa n13v. Pyröllä tuli n10.5-11v.vesitermarilla 10.5-11v
Hehkulle n2v
Tälle keväälle on uusi vesitermari vaihdettu ja pannu on toiminu
Ennen ku heitti toimimasta se piti outoa ääntä silloin ku pannu lähti päälle
Nuo jännittet on kyl liian matalat mitä olen lukenut
Pannu ei lähde päälle vaikka laitta roikan nokkaan

K.E.V:
Mikäli sinulla on nk ikkunakytkin. Eli katkaisija pannunpuoleisen etummaisen ikkunan kehyksessä. Se vai olla syypää. Taikka liitinrima eturyhmän alla missä liittimet hapettuneet. Ei riitä jännitteet. Tietäjät neuvoo paremmin kun linjoille osuu.

akipalola:
Ikkuna kytkin on otettu pois käytöstä. Liitin rima on putssttu ja laitettu kontakti spray.

K.E.V:
No katso myös ohjauspaneelin liittimet. Ja sulakerima sähkökeskuksessa. Kaikki sulakket pois, 3mm poranterällä käsin pyöräytät sulakkeenpitimet puhtaaksi. Laitat uudet oikeanarvoiset mällit paikoilleen. Ostat sulakkeet missä metalliosa kuparia, alumiiniset hapettuu eristeeksi. Voithan tietenkin mitata sulakkeen tulevan ja lähtevän puolen jännite eron. Löytää sen vian äkkiä.

akipalola:
Pitää hakea uudet sulakkeet. Sen olen tarkistsnut et sulakkeet on oikean kokoiset.olen putsannu ne sulakkeen liittimet.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View