Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Ilmastoinnin tarpeellisuus reissussa

<< < (13/48) > >>

Hanska:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 22.07.2014     kello on 00:38 ---No mulla ei sitä ennen heinäkuun 2010 helteitä ollut ja sitten myöhemmin se samaisena syksynä hankittiin ja nyt tuolta Tanskan reissulta palattuani voin todeta että se ilmastointi siellä katolla oli todella harvinainen varuste jopa yli 100k€:n matkailuautoissa
--- Lainaus päättyy ---

Noissa 100k€ autoissa asuntopuolen ilmastointi on aika usein integroitu ,eli koneisto välipohjassa.
Joten varsinkin kohtuu  tuoreissa ton hintaluokan autoista puuttuu "vanhanaikainen" pömpeli katolta, ilmastoinnin paljastaa vain ilmasuulakkeet asuintilassa.

Edit: lainaus korjattu.
- Alan

Kaija:
Monihan nukkuu hellekeleillä omassa pihassa matkakulkineessa, johon saa hyvin läpivedon, vaikkei ilmastointia olekaan. Plus kun sen rakenteet ei varastoi lämpöä, niin yleensä illan tullen viilenee nopeammin kuin talo.

aaoulusta:
Laittaa minkä laittaa kunhan sitä käyttää, woihan sitä muutoinki varusteluissa tulla hankittua jonnin joutavaa ihan vain herätteenä

Jogi:
Voishan siihen ilmastointilaittees een investoida. Maksais sen sitten takasin vaikka vuokraamalla tuota autoa kesäsesongin aikana. Ajais itse vaan kesäkuun puoleen väliin ja sitten taas elokuun lopusta alkaen. Ai niin, eihän sitä ilmastointia sitten itse tarvis käyttääkään, kun harvoin olis hellettä, kun itse olis reissussa....

En taida laittaakaan niin saa ajella itse koko kesän säällä kuin säällä :D

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 22.07.2014     kello on 07:54 ---Sillä ilmastoinnilla on ihan turha elvistellä. Täällä on kymmeniä alaa kauan harrastaneita ihmisiä jotka eivät koe tarpeelliseksi sitä hankkia. Tällöin on ääliömäistä tunkea asiaa kuin käärmettä putkeen. >:(

--- Lainaus päättyy ---

Mitäs Elvistelemistä siinä on? Ei mitään. Jos vertaa ilmastoinnin hintaa kulkimen hintaan, niin aika pieni osa se on. Ja kymmenet 'kauan harrastaneet' voivat olla eloonsa tyytyväisiä. Sen vastapainoksi, minä alan voida huonosti jos lämpö alkaa hipoa 25:tä! Ei siinä enää oikein nukuta ja silloin kaikki viilennys on tarpeen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View