Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Ilmastoinnin tarpeellisuus reissussa
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Rauno - 3.06.2014 kello on 18:51 ---Tekisköhän tuolla mitään?
http://www.vapaa-aika.com/12v-tuuletin-kattoluukkuun-tai-ikkunaan.html
--- Lainaus päättyy ---
Juuri oltiin hela torstaista sunnuntaihin ranskassa ja lämmintä piisasi.
Kaverin autossa oli kattoluukussa. Sai vaihdettua suuntaa eli imi tai puhalsi.
Ja tehokkaasti. Ei siinä ilma virrassa istuksi , mutta pakkoko se siinä on istua kun ulkona on lämmin istua ja puhua kukkapenkit kauniiseen loistoon sillä välin kun tuo puhkuu viilennystä vehkeeseen.
Itsellä on pari tämmöistä jotka voi kytkeä matkailukorin 12v pistokkeisiin kiinni.
http://www.dewitschijndel.nl/de-wit-bls12-120-ventilator/
Oulaa:
No sen vähällä kokemuksella minkä tuo Truma kerkesi toimia sanoisin että kyllä sillä kiva viilentävä vaikutus on ,
kunhan saan sen vielä toimimaan jatkuvasti siis ajon aikana .
Kyllä Fiatin etupää hehku niin kuumaa tuossa hellepäivinä että mielestäni ilmastointi antaa ajovirkeyttä , ainakin minulle .
Leirissä ollessa saattaisin istuskella varjon puolella vain janojuomaa nauttien .
Mutta ihan mukavalta ajatukselta tuntuu tuo että ennen maatamenoa koppia voisi viilentää jos se on tukalan lämmin.
Kaija:
Meillä ei ole ilmastointia kuin ajo-osassa. Ollaan toistaiseksi pärjätty, kun ei olla valittu sitä kaikkein aurinkoisinta ja avointa paikkaa. Pahimpiin hetkiin se "viipperä" eli pöytätuuletin.
Jokunen vuosi sitten jouduin yövuoron jälkeen nukkumaan Messilässä Hobbyssa. Aamulla ennen kasia vedettiin se koivun varjoon ja Pasi lähti työasioille ja mä jäin nukkumaan. Se varjohan siirtyi aika nopsaan ja aurinko paistoi Koppiin täysillä.
Mun lahtelainen kaveri oli varma, että mä olen kuollut sinne, kun ulkona oli yli hellelukemien ja ilman suht.kost. 96%. Pakko pitää ikkunat auki, vaikka naapurissa rakennettiin terassia.
Silloin olis ollut ilmastointi tarpeen.
Paikan valinta ja läpiveto; niillä pärjää aika pitkälle! Thumb
Pena10:
Mitä jos hankkii Aggren Kipor IG2000
käynnistyykö ilmastointilaite sillä.
ihaa:
Jos kyseessä katolla oleva ilmastointilaite kuten Dometic B2200 niin se ottaa n. 1 kW jäähdytyksellä eli toimii vallan mainiosti tuolla 2000 Kiporilla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta