Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Pumppu värjää veden
Hauho:
Jari!
Kun käyttää Micropuria ja lisää vain vettä aina tarvittaessa olisi mielenkiintoista saada tietoa mitä kaikkea vesi sisältää syksyllä.
Varmaan vesi on bakteeritonta ja hometta ei esiinny mutta entä tuo mahdollinen hopea- ja kemikaaliokertymä?
SFC52815:
--- Lainaus käyttäjältä: I P E - 25.05.2014 kello on 08:31 ---BYÄ
Se sininen on melkosen varmasti kuparia....ja tota sitruunahappoa oon käyttäny itsekkin desinfionnissa...hy vää kamaa 8)
asiasta sataan samaa tuotetta tarvii jos meinaa valmistaa marskin ryyppyjä ;D
--- Lainaus päättyy ---
Onko pumpun sisällä kuparia ? Putkistossahan sitä nyt ei ainakaan ole kun taitavat olla muoviputkia.
Ja tosiaan ei mene montaa minuuttia kun pumpun upottaa säiliöön, alkaa siniseksi värjäytyminen.
TERO
Turhan Höpöttäjä:
Onko sinulla kuumavesipoileri. Jos on ja se vuotaa glykolia käyttöveden sekaan.
Ruutiukko:
Minulla oli pari umpeenruostunutta lukkoa jotka laitoin vahvaan sitruunahappoliuoks een. Teräsosat puhdistuiva uudenveroisiksi mutta nuo lukon kielet lakkasivat melkein olemasta. tuota kielien materiaalia en vielä ole tutkinut että mitä ainetta ne on, mutta epäilisin niiden olevan joko pronssia tai messinkiä. Täytynee jossakin vaiheessa viedä viilapenkkiin ja tarkistaa. Tuo liuos värjääntyi sellaiseksi tumman sinivihreäksi parin vuorokauden liuotuksessa. Liuokseen laitettaessa nuo kielet olivat ihan hyvässä kunnossa, olisi pitänyt tajuta irrottaa ne ennen liotusta. Eli... reilua huuhtelua ja huljutusta kunnes vesi on kirkasta.
I P E:
--- Lainaus käyttäjältä: saabistinet - 26.05.2014 kello on 10:18 ---Onko pumpun sisällä kuparia ? Putkistossahan sitä nyt ei ainakaan ole kun taitavat olla muoviputkia.
Ja tosiaan ei mene montaa minuuttia kun pumpun upottaa säiliöön, alkaa siniseksi värjäytyminen.
TERO
--- Lainaus päättyy ---
poks mulla ainakin tulee se sininen väri noista hanoista mallia oras epäilen tota kuparia värinaihettajaksi.j a siihen vielä että sitruunahappo on luonnontuote. ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta