Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???

(1/6) > >>

jussivalo:
Hep!
Ducato -99 alusta, ja tuo ajovalojen korkeuden säätö ei tietenkään toimi, ehkä hiukan nytkähtelee.

1.Onko tuo säätö "nestevälitteinen"(mikä neste sisällä) vai mikä?

2.Mikä osa noista hajoaa yleisimmin?

3.Löytyykö kepulikonsteja.

4.Löytyykö jostain osaa/osia joilla pääsisi edukkaammin, typerä laite muutenkin kun ei tuossa sitä koskaan tarvitse ja on kuitenkin aina rikki.

Jepukka:
1. Nestevälitteinen, glygoli käy hyvin.
2. Säätimet valoissa, letkut (säätimien juuresta) ja itse säädinkin kojelaudassa
3. Löytyy, mutta toimii todennäköisesti alkup. osilla vuoden. Omassa on tehty sähköservut pyörittämään lamppuja
4. skoda felician osat käy, mutta luulen ettet toimivaa saa ikinä noilla osilla.

Aiemmassa kulkineessa ja nykyisessäkin katsastusmies kysyy ensimmäisenä että ei varmaan toimi tuo säätö, entisessä vastasin aina ettei toimi ja nykyisessä kerron että säädin on sähköinen, ja hämmästys on kova :)

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Jepukka - 16.05.2014     kello on 13:12 ---1. Nestevälitteinen, glygoli käy hyvin.
4. skoda felician osat käy, mutta luulen ettet toimivaa saa ikinä noilla osilla.

--- Lainaus päättyy ---

Minä laitoin jarrunestettä. Se lamppua liikuttava työsylinteri oli halki mutta korjaantui epoxilla. Putkenkin vaihdoin, 6mm kova paineilmaletku oli sopivaa.
Ne Skodan työsylinterit ovat kuulemma sopivia ja kohtuuhintaisia.
Ja tottahitossa siitä taas toimivan saa.

vaanari61:

--- Lainaus käyttäjältä: Jepukka - 16.05.2014     kello on 13:12 ---1. Nestevälitteinen, glygoli käy hyvin.
2. Säätimet valoissa, letkut (säätimien juuresta) ja itse säädinkin kojelaudassa
3. Löytyy, mutta toimii todennäköisesti alkup. osilla vuoden. Omassa on tehty sähköservut pyörittämään lamppuja

Aiemmassa kulkineessa ja nykyisessäkin katsastusmies kysyy ensimmäisenä että ei varmaan toimi tuo säätö, entisessä vastasin aina ettei toimi ja nykyisessä kerron että säädin on sähköinen, ja hämmästys on kova :)

--- Lainaus päättyy ---

Totta hitossa nuot Skodan vermeet toimii, tuo järjestelmä oli rikki kun as-autoni ostin. Vaihdoin Skodan säätimen joka passasi mukisemati paikoilleen. Nyt on toiminut neljä vuotta ilman mitään ongelmia.

En muista mistä/keltä sain neuvon tuohon järjestelmän käyttöiän lisäämiseksi, voin kertoo sen eteenpäinkin.

Bitumikorkkieristee stä tuollainen "huntu" päälle, estää tärinöitä/värinöitä vaurioittamasta muovia, liekkö tuosta apua mutta kestäneet ovat. Samanlaisen "kuorrutuksen tein sisällä olevalle "ohjausyksiköllekkin".

Katsastusmiehet ovat vaatineet että valojen korkeus-säädön on toimittava, kokeili viimeksikin katsastuksessakin kun kävin pariviikkoa sitten.

Minun integroidussa ei ole Ducaton alkuperäiset umpiot, tuo järjestelmä on "nidottu" hellan umpioihin.  Vaihto-operatsuuni oli aika kinkkinen . . .

Topelius:
Onpas kyllä tutun näköinen systeemi.  Mulla oli Skodassa juuri tuollainen järjestelmä,  joka sopivasti hajos juuri kun sain auton myytyä :-)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View