Kirjoittaja
Aihe: Karavaanarihenki (Luettu 14762 kertaa)
« Vastaus #31 : 16.05.2014 kello on 15:43 »
Itse morjestelen milloin ketäkin ajoneuvon tyypistä riippumatta. Ajatuksena pitää kanssa autoilijat hereillä kun miettivät kukahan se tuokin oli. Ja maakin on mikä milloin. Isompana ongelmana minä pitäisin tuota virallisella palstalla esiintyvää tyhjän päiväistä toisten ominaisuuksien arviointia.
« Vastaus #32 : 16.05.2014 kello on 15:55 »
meillä nousee käsi joka kerta  (toki voi mennä huomaamatta joku ohi) viime kesänä 2,5v poika nosti kaikille kättä hiacen keskipenkiltä caravaanarit, pakettiautot ja rekatkin sai tervehdyksen (tuli itsekkin nostettua kättä vahingossa pakettiautoille ja rekoille refleksimäisesti kun poika tervehti niitä  ) Pojalleni tärkein oli kuitenin traktorit niille nousi käsi heti kun nähtiin, vaikka pitkän suoran alussa 
« Vastaus #33 : 16.05.2014 kello on 16:24 »
Lainaus pakinastani http://karavaanari.org/blog/retkeilija/luontoretki-pohjois-norjaan-2913/3/ "Näin heinäkuun puolivälissä koko tulomatkan ajan tuli vastaan asuntovaunuja ja varsinkin matkailuautoja. Satoja. Tällä paluumatkalla sain tarpeekseni morjestamisesta. Rajansa kaikella. Huomasin, että vaimo oli siinäkin viisaampi, kun ei ollut aloittanut tervehtimistä koskaan. Kädet olivat vapaat vaikka käsitöille. Kesäinen villatakki on taatusti lämpöinen. Itse päätin kiinnittää rukkaset naulaan tuulilasille tervehtimään seuraavalla heinäkuisella lomamatkalla."
Purjehtiessani kotisataman lahdella morjestan kaikkia veneilijöitä, kauempana matkaveneilijöitä ja vielä etäämpänä vain purjeveneitä.
Ja vaunua vetäessäni morjestan kaikkia Savossa ja vain vaunuja muualla. Poikkeuksena Kokkolan seutu, jossa morjestan Dethleffs autoja, koska MatsOnni voi olla liikenteessä 
Ja minähän olen, kotiin tulossa tai sieltä lähdössä  Muutenkin pitkälti samoilla linjoilla, aina jaksa eikä viitsi. Sesongin päällä ollessa kyllästyy ensimmäisen 100km jälkeen!
« Vastaus #34 : 16.05.2014 kello on 20:37 »
Pyrin tervehtimään kaikkia niin vaunuja kuin autojakin.
« Vastaus #35 : 16.05.2014 kello on 21:32 »
Tästä sitten tuli mopon suuntaviitan käytöstä keskustelu---hyvä niinkin.  Tämä aina toistuu joka vuosi.  Kyllä tuo vastaantujoiden tarkkailu jonkun verran estää torkahduksia, siten ehkä parantaa liikenneturvallisuu tta?  Näin kertauksena--- minä vielä muistan ajan jolloin kaikki autolla liikkuvat morjesti, silloin harvoin kun joku tuli vastaan. Myös avaimet jätettiin paikalleen, jos vaikka jonkun tarviis autoa siirtää. 
« Viimeksi muokattu: 16.05.2014 kello on 22:42 »
« Vastaus #36 : 16.05.2014 kello on 21:52 »
Ihan oikeestiko ne numerot vaikuttaa moikkaamiseen...? Olen luullut, että se on vain vitsi, mutta ilmeisesti se vitsi onkin sitten tosi.. 
Tuota Moikkaamis"pakkaa" sekoittaa vuoratut vermeet, pääosa vaunun/asuntoauton vuokraajista on "pihalla" koko tervehdys kulttuurista. Tuolla ns. "juopponumerolla" ei ole osaa tervehtimiseen/tervehtimättä jättämiseen, useat "numeroidut juopot" ovat jättäneet tarrat liimaamatta kulkimiinsa. Minäkin revin tarrat pois, mitäpä noilla . . . SFC:n jäsen silti olen vaikkakin noilla jäsenalueilla ainavaan harvemmin tulee oltua, johtunee laiskuudesta ja "lähiympäristön muutostilasta", nytkin olen kotosalla vaikka ilma on kuin "morsian", no morsiammiakin on monenlaisia . . . Eipä tuota aina viitsi/muista/välitä tervehtiä, jos joku loukkaantuu että ei tervehditä, olkoon se hänen "vammansa" . . .
« Vastaus #37 : 16.05.2014 kello on 22:33 »
.........
Tuolla ns. "juopponumerolla" ei ole osaa tervehtimiseen/tervehtimättä jättämiseen, useat "numeroidut juopot" ovat jättäneet tarrat liimaamatta kulkimiinsa. Minäkin revin tarrat pois, mitäpä noilla . . .
........ . .
Eipä tuota aina viitsi/muista/välitä tervehtiä, jos joku loukkaantuu että ei tervehditä, olkoon se hänen "vammansa" . . .
Eikä aina liikennetilannekaan anna mahdollisuutta tervehtiä, puhumattakaan,että vastaantulijan tervhtimistä ehtisi toteamaan.
« Vastaus #38 : 16.05.2014 kello on 22:45 »
« Vastaus #39 : 16.05.2014 kello on 22:54 »
Minä otan tervehtimisen kahdella lailla. Iloinen moikkaus sille, joka vastaa. Ilkikurinen *ittuilu sille, joka ei vastaa.
Joskus unohtuu, kun olen ajatuksissani, mutta noistakin kerroista rouva useimmat paikkaa.
SFC -alueilla huomaa kuuluvansa yhteisöön, yleisillä harvemmin.
----------------------
Keskustelun aihe oli vähän muu, mutta liittyyhän tämä tervehtiminenkin karavaanarihenkeen. Ja joka vuosi se pitää puida lävitte, kuten Yrjö tuumasi, eli käyköön sitten nyt ja tässä.
Eipä tänne kukaan niistä muutamista, mutta sitäkin näkyvämmistä Etuteltan ilkeilijöistä tule käytöstään harrastuksesta kiinnostunutta tai sitä aloittelevaa kohtaan pahoittelemaan. Mutta mitä enemmän heistä pidetään meteliä sitä enemmän häpeävät käytöstään.
« Vastaus #40 : 16.05.2014 kello on 23:04 »
tehtiinpä testi viime kesänä,odotettiin et vastapuoli moikkaa ja sit vasta me,tulokset asuntoautot 25% moikkas vaunut 80%,sit me moikattiin ekaks,asuntoautot 35%,vaunut 95%,meillä on vaunu perässä,mitäpä tästä voimme huomata varmaan et asuntoautoista ei voi irrottaa käsiä ohjauspyörästä varmaan huonot ajoominaisuudet kyseessä
« Vastaus #41 : 16.05.2014 kello on 23:34 »
Kun tämä meni nyt jokakeväiseksi moikkaamiskeskustel uksi, niin..... No, enpä viittikään, kun ei siitä kuitenkaan tule valmista. 
« Vastaus #42 : 16.05.2014 kello on 23:52 »
Voihan ehkä olla, että noilla autoilla on enemmän liikkeellä vuokraajia, joita vähät kiinnostaa muut kotilot tien päällä, vaan ainoastaan päästävä suunniteltuun kohteeseen. Toinen voi olla esim. Motocrossari, joka asuu tilanteen saneleman pakon edessä ison osan ajasta asuntoautossa, eikä karavaanarit voisi vähempää kiinnostaa.
Noissa tuskin lapa nousee.
« Vastaus #43 : 17.05.2014 kello on 00:03 »
Aina morjenstellaan, ulkomaalaistenkin matkakulkimien kanssa. Kun aito reissumies morjestaa, siinä käden nostolla lähtee tittelitkin ja kielimuurit kuvainnollisesti pois.
Joskus jos joku jättää vastaamatta, pitää ymmärtää. Voi olla pitkät kilometrit takana, tai ilta-aurinko eressä.
« Vastaus #44 : 17.05.2014 kello on 07:34 »
Aina morjenstellaan, ulkomaalaistenkin matkakulkimien kanssa. Kun aito reissumies morjestaa, siinä käden nostolla lähtee tittelitkin ja kielimuurit kuvainnollisesti pois.
Joskus jos joku jättää vastaamatta, pitää ymmärtää. Voi olla pitkät kilometrit takana, tai ilta-aurinko eressä.
Juurikin näin. Aina moikataan hyvillä mielin. 
|