Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut Aakku 06 May 2014
  • ^
    Eipä kannata ajatella 'mitä muut ajattelee..' jokaisella omat aivoitukset - joku ei "kehtaa" ajaa peräkärry perässä rekkanopeutta kun kovempaakin pääsee. Sitten on niitäkin paljon, jotka ajavat hlöautoillakin alle nopeusrajoitusten.. rekkojakin kulkee aika vaihtelevin nopeuksin, yli ja alle sallitun..

    Oikeastaan ajan motarilla vkl-paluuvirras mieluiten m-autolla (tuota vajaata 100km/h) - ei tarvitse painaa huojuvan virran mukana (kuten hlöautolla) vasenta 110-140km/h.. saa ajaa tasaisesti omaa vauhtia ;) Ja aina on löytynyt sopiva väli hitaampien ohittamiseksi.
    Ok...
    Kuolleena syntynyt ajatus. Sen verran tämä juttu poiki, että oletan saavani samanlaisen sakon tarran puuttumisesta, kun jos unohtaisin varoituskolmion autosta, taikka toisen kolmion, jos olis kärry. Itseasiassa mulla ei tuossa Muulissa mitään kolmiota ole ollutkaan.
    Löytyipä tällainenkin, jos mieliteko iskee... ;) Ennen nykyisen tarran liimaamista vahasin pohjan huolella ensin.
    http://www.tarrapaikka.net/product_details.php?p=2296
  • #17 kirjoittanut kimi 06 May 2014
  • En myöskään ymmärrä koko ajatusta tuon poistamiselle. Itselläni matkanpeus 92-93 todellista nopeutta jos rajoitus 80 km/h tai korkeampi ja olosuhteet sen sallivat. Autossa ei ole 100 lätkää, mutta tuo vauhti tuntuu hyvältä ja jos vauhtiin ei kiinnitä huomiota tuo on yleensä se lukema kun mittariin katsoo.
  • #18 kirjoittanut 0yxxy0 06 May 2014
  • Aikoinaan oli työautona 4-veto hiace jossa paino meni muutaman kymmenen kiloa yli rajan että olisi saanut ajaa 100:sta. Laitettiin aina katsastukseen 80 tarra takalasiin teipillä ja katsastuksen jälkeen taas varaston hyllylle odottamaan seuraavaa katsastusta  ;D ;D. Voithan ottaa tarran pois mutta sitten et saa ajaa satasta, jos haluat ajaa satasta niin tarra teipillä kiinni takalasiin jos sellainen autossa on. Eikös ne ennen laittaneet jenkki autoissa vararenkaan taakse piiloon 80-lätkän, koska se piti olla mutta laki ei vaatinut että pitäisi näkyä.  ;D ;D ;D
  • #19 kirjoittanut Aakku 06 May 2014
  • En myöskään ymmärrä koko ajatusta tuon poistamiselle. Itselläni matkanpeus 92-93 todellista nopeutta jos rajoitus 80 km/h tai korkeampi ja olosuhteet sen sallivat. Autossa ei ole 100 lätkää, mutta tuo vauhti tuntuu hyvältä ja jos vauhtiin ei kiinnitä huomiota tuo on yleensä se lukema kun mittariin katsoo.
    No jos sinulla ei ole 100 lätkää, niin minä tuulen nopealla autollani takanasi oletan, että et sinä raukkaparka voi 80 kovempaa ajaakaan. ;)
  • #20 kirjoittanut Alan 07 May 2014
  • Kyllä se 100 lätkä on katsastusvaruste. Aikoinaan kun muutoskatsastin autoni satasen nopeudelle, lätkä oli mukana, piti se liimata siinä paikalleen, ei olisi muutoskatsastus tullut tehdyksi sillä selityksellä että liimaan sen myöhemmin kotona.

    Minulla ei ainakaan tällaista vaadittu. Liimailin tarran kaikessa rauhassa kotona ite.

    -----------

    Mun mutu sanoo, että et saa sakkoja, vaikka tarran poistat; ainakaan silloin, jos et aja yli 80 km/h.
  • #21 kirjoittanut Aakku 07 May 2014
  • Tuosta tarrasta mulla on hauska muisto....
    Minulla oli Datsun Vanette, johon laki määräsi 80 tarran. Aikanaan siihen tuli ruttu takaluukkuun ja luukku maalattiin. Siinä vaiheessa tarra unohtui pois. Seuraavassa katsastuksessa määrättiin tarra kiinnittämään uudestaan. No minä liimasin uuden tarran. Samana vuonna nopeusrajoitus poistui ja sama katsastaja seuraavana vuonna määräsi tarran poistettavaksi.
    Naureskeltiin siinä ja sovittiin, jotta olkoon tarra paikallaan, jos vaikka asetus taas muuttuu vuoden aikana. Tarra pysyi vuosia, kunnes Datsun sitten siirtyi uudelle onnelliselle omistajalle tarroineen päivineen.
  • #22 kirjoittanut "Masi" 07 May 2014
  • Onko faktaa ?  Vai mutua ?

    Pistä/kää linkki josta tuo käy ilmi aukottomasti.

    Mitä tuota arvuuttelemaan, kuten tän saitin tapana on, etsikää vastauas ja kirijoottakaa / linkittäkää se tänne niin ei tarvi partaa pärryyttä turhan takia/ tietämättömyyttään . . .

    Itse laitoin tuon viestini alottajalle jotta ei pitäisi itsestään selvänä noita juttui vaan ottaisi asiasta selvää jos tuota tietoa joskus tarvii  . . .

    Parempi varmaan että ei osallistuis näihin "talakuuksiin" ollenkaan . . .

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wegen/vraag-en-antwoord/wat-is-de-maximumsnelheid-voor-het-wegverkeer.html
    Tuosta linkistä selviää hollanin systemi. Valitettavasti ne ei siellä tee näitä juttuja suomeksi, mutta jos on vielä luuloa mutusta, niin kysele, niin käännän sinulle tekstin.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Maximumsnelheid

    Tässä vähän lisää.

    http://www.gratisrijbewijsonline.be/rijbewijsCdeel11.htm

    Ja tässä linkissä on kuvia mukana, jotten jos vähän ajattelee, niin asia selviää.

    Ja sitten tuosta muussa maassa oman maan asetusten pätemisestä. Eihän saksalaisetkaan saa ajaa satasta 7,5tn matkailu-autolla suomessa vaikka saksassa saavatkin.
    Niin se vaan menee että kansalliset määräykset ulottuvat vain maan omalle rajalle. ;)

    Tässä linkissä ne kyltit ja niiden tarkoitus on selitetty aika selvästi.

    http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/de-maatschappij/wat-betekenen-de-snelheidsborden-achterop-vrachtwagens
  • #23 kirjoittanut Muumuupapa 07 May 2014

  • Olisiko sallittua, että pitäisin sitä tarraa magneettitaustassa ja kiinnittäisin sen vain silloin taakse, kun todella ajelisin yli 80 nopeutta?

    Salitummalta kuullostaa, että hankit pelkän valkoisen magneettitaustan, jolla peität tarran silloin kun et halua sen näkyvän. Tällöin tarra on aina paikallaan etkä syyllisty katsastusvarusteen poistamiseen. Tai roiski vaikka kuraa tarran päälle.
  • #24 kirjoittanut Alan 07 May 2014
  • Polliisikaveriani olen vaivannut monesti tämän foorumin kysymyksillä ja Arska (nimi muutettu) vastasi tähänkin vahvalla mutulla eli 20 vee kokemuksella, että ei ole koskaan kuullut sakkoa kirjoitetun, jos noin päin tarra puuttuu.

    Kertoi samalla, että monia pikkupuutteita poliisi ratkoo tien päällä antamalla huomautuksen ja korjauskehotuksen.

    Ei tämä takuu siitä ole, että seuraamusta ei voisi tulla, mutta vastasi pitkälle omaa maalaisjärkikäsitys täni asiasta.
  • #25 kirjoittanut felmit 07 May 2014
  • Kannattaa muistaa, ettei max. rajoitukset ole niitä nopeuksia, mitä on pakko ajaa.

    Jotkut rekkakuskit ajaa 80 km/h  Thumb esim. polttoainetaloudell isista syistä keräten peräänsä jonoja.
    Joitakin rekkakuskeja se nyppii. Joskus ohitellaan motarillakin kilometrikaupalla toisia vain muutaman minuutin tähden.  Thumbd

    Jos karavaanari on lomalla, eikä tahdo ajella lujempaa, niin antaa hänen nauttia elämästä, eikä tuntea tuskaa siitä.
    Hän kun on leppoisalla tuulella, seurailee maisemia ja ympäristöä. Pysähtelee pienellä kynnyksellä päästääkseen toisia ohi.  8)
    Ei siinä merkkaa mitään, onko kylttiä takana tai ei. Harva tavallinen tallaaja ei edes tajua katsoa sellaista.

    On huomattavasti helpompaa ohittaa muutaman metrin mittainen hyvätapainen karavaanari, kuin rajoitinta vasten polkeva rekkasuhari
  • #26 kirjoittanut K70 07 May 2014
  • Teetä sen satasen tarran ympärille tarra, jossa teksti: M'oon lomalla!  ;)
  • #27 kirjoittanut HiTec 11 Apr 2015
  • 100-lätkän puuttuminen on yhtä iso rikos kuin 80-lätkän puuttuminen pakusta, jossa sellainen pitäisi suom. lainsäädännön mukaan olla; ajoneuvo ei ole varustettu katsastusvarustein (puuttuu).

    Topic jo wanha, mutta itselle ajankohtainen :-[ Eli tuo Rellu sai juuri tällä viikolla leiman, huomautuksitta, vaikka otteessa lukee 100km/h, mutta tarra takalistosta yhä vain puuttuu ::)
  • #28 kirjoittanut Alan 11 Apr 2015
  • Puhdista haluttu alue takaseinästä ja liimaa huolella, ilmakuplia vältellen.

    Mulla näkyisi olevan vasemmassa reunassa suunnilleen kahdessa metrissä.
  • #29 kirjoittanut 88k5 11 Apr 2015
  • Topic jo wanha, mutta itselle ajankohtainen :-[ Eli tuo Rellu sai juuri tällä viikolla leiman, huomautuksitta, vaikka otteessa lukee 100km/h, mutta tarra takalistosta yhä vain puuttuu ::)
    Läperö katsuri, vaiko ed. omistajan toimesta leimattu (kaveri-katsuri)..

    M1 matkailuauto kyseessä, vaikka peltisellainen?

    Sakko napsaa, jos motarilla satkua päästelee - mikäli muulta näyttää kuin selkeästi pakulta, eipä muuten valvonta puutu siihen  ;)
  • #30 kirjoittanut Aakku 11 Apr 2015
  • Sakko napsaa, jos motarilla satkua päästelee - mikäli muulta näyttää kuin selkeästi pakulta, eipä muuten valvonta puutu siihen  ;)
    Onko tuo varma tieto....?

    Siis satkun nopeus motarilla, lätkä puuttuu ja otteessa 100km/h merkintä.
Sivuja:
Toiminto