Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Pakettiautossa tilapäinen yöpyminen,lämmitin eristys

<< < (2/8) > >>

Yrjö:
   Eikös pakussa saa sänkyä ym. kalusteita kuskata vapaasti? Ne vain pitää olla liinoilla tms. kiinnitetty jotka saa ilman työkaluja irti.
  Wedasto työntää lämpöä mukavasti lisä akku/t tarpeen. Tavaratilan tuuletus aukot ( katossa ja lattiassa) hyvä olla ettei yöllä iske happikato, myöskin ilma pysyy kuivempana, ja muutekin parempana hengittää .
  Tavaratilan verhoilujen alle voi pistää eristeen, yleensä katsastettava.

Aakku:
Eikös paku ole verollinen ja matkailuauto veroton...?
Paku esim Ducato maksaa hiukka yli 30 tuhatta normivarustein. Retkeilyautona saa 40 tonnilla normivarustein.
Tuon veroedun takia matkailuauto tulee kyllä suhteellisesti edullisemmaksi, kuin pakuversio.

Tietty voisi ajatella näitä veronkiertopakuja, joissa on vain se lakisääteinen minimi. Tällä saadaan vero pois ja istumapaikat ja välttävä yöpymismahdollisuus . Lisäksi kohtuullinen tavaratila.

Sitten käytettynä se on onnenkauppaa. Usein pakut on työjuhtina piesty pahaan kuntoon. Itse olen kaikki pakut ostanut yksityiskäytöstä, niin on säästänyt hukkaantuvan alvin hinnan.
Retkeilyauto on usien paremmin pidetty käytettynä ja ehkäpä siistä syystä hintakin on usein aivan toista luokkaa kuin pakuissa.

Peruspakulla kun on joskus seikkaillut kesällä, niin ongelmaksi ei muodostunut kylmyys, vaan tiivistynyt kosteus.

Toistaiseksi itselläni on paku pakuna ja retkuiluauto hupikäytössä. Tosin kyllä tuolla retkeilyautolla pakuajotkin jotenkin menee. Ovet ovat isot ja takapenkin saa siirrettyä, joten pitkäkin tavara kulkee. lisäksi järeämpi kuljetettava tulee kärryllä perässä.

oh5yw:
Mulla on jo vuosia ollut kesäaikaan pakussa takana parisänky, portapotti, kaasukeitin ja kylmäboxi. Kaikki irtonaisia, ei kiinteitä. Pakkasellakin nukuttu, autossa aamulla herätessä +5 mutta peiton alla tarkenee. Mitään lisäeristyksiä ei ole.

Ja matkaa on tehty parikymmentätuhatta kilometriä.

Eikä ole poliisilla/veroviranomaisilla nokan koputtamista. Poliisi jopa suosittelee autossa nukkumista väsyneenä ajamisen sijaan

Kari

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: oh5yw -  5.05.2014     kello on 07:07 ---Mulla on jo vuosia ollut kesäaikaan pakussa takana parisänky, portapotti, kaasukeitin ja kylmäboxi. Kaikki irtonaisia, ei kiinteitä. Pakkasellakin nukuttu, autossa aamulla herätessä +5 mutta peiton alla tarkenee. Mitään lisäeristyksiä ei ole.

Ja matkaa on tehty parikymmentätuhatta kilometriä.

Eikä ole poliisilla/veroviranomaisilla nokan koputtamista. Poliisi jopa suosittelee autossa nukkumista väsyneenä ajamisen sijaan

Kari

--- Lainaus päättyy ---

Alkeelliseksi menee, muutaman tonnin matkailuatoon verrattuna. No, -70 luvulla ajelin minäkin Taunus-Transitilla. Eristin seinät, laitoin lämmityslaitteen ja kaasuhellan. Nukkua kelloteltiin pehmeillä sängyillä.  ;)

tsahkali:
Kelvollisia, vapaakierrolla toimivia kaasulämmittimiä saa Webastoa halvemmalla. niiden kanssa sähkökään ei muodostu ongelmaksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View