Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Hobbyn WC;n toiset valot pimeänä

<< < (5/5)

mjo33400:
Jos katsot tarkkaan niin ne kaapelit on merkattuja. Toi sijoituskuva ei ole samasta relekortista kuin valokuva. Tämä on muuten se relekortti josta aiemmin mainitsin. Nyt kun laitat ulkovalokytkimen päälle niin kuulet releen vetävän ja silloin olet tosi lähellä haluamaasi ratkaisua. Thumb

Jaska:
Näinhän se täytyy tehdä eli lähteä etenemään vessan kytkimen liittimestä kortilla kohti sitä kortilta ulos lähtevää 12V syöttöä joka palaa vessaan. Jotain siinä välillä on rikki. Itse epäilen myös relettä koska se naksaus sieltä uupuu. Toinen vaihtoehto on että siellä välillä on joku sulake piirilevyssä. Tuntuu erikoiselta mutta onhan se mahdollista... Ovat vaan pirun pieniä nuo komponentit ettei meinaa nähdä ja onhan se hirmutyö repiä tuo piirilevy tuolta irti... luultavasti tulee vaan enemmän tuhoja:)

Tämä kuva on ohjekirjasta.

mjo33400:
Sori puhuin ulkovalosta vaikka tarkoitin vessan kytkintä. Toi toinen topiikki vähän sotki kun hypin koneella satunnaisesti. :-[

Jaska:
En lopulta viitsinyt ryhtyä piirilevyn irroittamiseen. Tein kompromissiratkaisu n. Siirsin piirilevylle menevän wc;n kytkimen kohtaan bett2 ja otin siitä ryhmästä syötön vessaan menevään virtapuoleen. Nyt kun vessaan laittaa valot, syttyy toinen sängyn lukuvaloista ja päinvastoin. Täytyy kattella josko joskus jaksaisi irrotella koko piirilevyn...

mjo33400:
Jos en ihan väärin muista niin ohjauspaneelista ohjataan eri paikkojen valot toimintaan ja paikalliskytkimellä valot laitetaan päälle. On aikaa kun noita olen korjaillut, mutta siellä on 11 transistoria jotka ohjaa releitä ja nyt ilmeisesti yksi transistori on sökö. Tosin noista kuvista en löytänyt yhtään transistoria ja kortit jotka olen korjannut ne on ollut rivissä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View