Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Ensimmäinen reissu Etelään

<< < (27/28) > >>

Kaija:
Blogiin on nyt päivitetty pakolliset kustannukset. Eroa viime vuoden reissuun aika tasan 20€, vaikka nyt ajettiin reilu tonni enemmän ja oltiin viikkoa pidempään reissussa. Tänä vuonna laivamatkat oli halvemmat, kun otettiin paluumatka saman tien.

matson1:
kiitos ja hienoa kun kaija laitoit tuosta reissusta tuota tietoa....saa itekkin kielipitkällä jatkaa suunittelua....

ihaa:
Juuri tuollaista selkeää kustannusten esilletuontia olen odottanut ja siinähän se ja tuo kartta kruunaa kaiken. Thumb

Kaija:
Kiva, kun näistä mun höpinöistä on hyötyä jollekin! Viime vuoden reissun kustannukset löytyy arkistosta 2013 kesäkuu.
On kyllä jännä, miten sama tuo hinta oli näillä kahdella eri reissulla.

Tiemaksut oli Kroatian suuntaan halvemmat. Kämppärit varmaan suht samaa keskihintaa molemmissa. Viime kevään reissu oli ensimmäinen Eurooppaan ja kyllä se jollain tavalla jäi ainutkertaisena mieleen. Ei tältä toiselta reissulta palatessa tullut mitään haikeita fiiliksiä. Mutta nyt reissun tarkoituskin oli eri.

Ruokia ja juomia en uskalla laskea, mutta onhan ne paljon halvemmat kuin kotimaassa. Hyviä viinejäkin sai Espanjassa tyyliin 1,3€/pullo. Ja "huttusta" noin 80centtiä per litra. Siihen sitten fifty/fifty jotain spriten tyyppistä, niin taas meni aurinkoinen iltapäivä rattoisasti!  :laugh:

Kyllä mä suosittelen kelle vaan Europpan reissua. Mulla on sellainen puolinainen lukion kielitaito (englanti, vähän ruotsia, surkeeta saksaa, olematonta ranskaa ja pari sanaa epsanjaa) ja Pasi on nippanappa selvinnyt kansakoulusta, mutta hyvin pärjättiin. Monessa paikassa vastapuoli puhui omaa kieltään ja mä jotain englannin ja maan kielen sekoitusta. Ihan ok! Mutta perusasiat, kuten leiriytyminen ja ruokailut ravintolassa onnistuu varmasti, vaikkei osaisi mitään ulkomaankieltä. Kyllä mä mietin etukäteen, että pitäiskö guugle-kääntäjästä tallentaa valmiiksi lause: "Hei! Tulemme Suomesta. Meitä on 2 henkeä ja asuntoauto. Haluamme sähköpaikan"  :laugh:
Tän olisi voinut tulostaa kaikilla tarpeellisilla kielillä!

Kaija:

--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 31.05.2014     kello on 15:45 ---kiitos ja hienoa kun kaija laitoit tuosta reissusta tuota tietoa....saa itekkin kielipitkällä jatkaa suunittelua....

--- Lainaus päättyy ---

No kiitti.... Täällä ihan kademielellä, kun lomat ohi ja työt odottaa  :(  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View