Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Jäykemmät etujouset

(1/9) > >>

Rauno:
Onko kokemuksia kannattaako vaihtaa samalla jäykemmät etujouset, vai laitanko vaan tavalliset uudet, samalla kun vaihdan uudet kaasuetuiskarit.
Auto on alkoovi ducato vm2005 auton mitattu omapaino on 3020kg, jonkun verran oli camping tavaroita autossa.
Etupää on jonkun verran painunut ja saisi olla ryhdikkäämpi.
Mittasin korkeuden maasta lokarin reunaan ja se on n.72 cm renkaat on 15", oisiko jollain laitettu eteen jäykemmät jouset niin jos saisi mitan kaaresta maahan tai olisi laitettu alkuperäiset uudet niin paljonko silloin on korkeus...

vaanari61:
Kannattaa vaihtaa, vuoden kokemus Vallilan takomon jousista.

Samalla vaihtui iskaritkin.

Laitan tietoa mitä laitettiin, muistaakseni on vielä tositteet tallessa.

Olen nyt kännyn varassa nettiin.

K.E.V:
http://www.suomenvaunuosa.fi/index.php?p=1_6_Jousitus
Tuolta saat valmiin paketin. Tarvittaessa asennettunakin.

vaanari61:
Noeipä noissa tiedoissa mitään ihmeellisempää ollut, iskarit/yläpäänlaakerit ja jouset vaihdettiin.

Hinnat lienee muuttuneet joten kysäse tämänpäivän hinnat.

Vaihda/vaihdata iskarin yläpäänlaakerit jokatapauksessa vaikka vanhat olisivat jonninmoisessa kunnossa. Osat maksaa muutaman kympin mutta jos joudut jälkeenpäin vaihtamaan työn määrä/hinta on sama kuin nyt. Ja nyt ne menee "samaan rahaan".

Vallilan Takomolle kerroin auton merkin ja iän rekisterinumeron ja valmistenumeron, noiden perusteella lähettivät toivomani tuotteet.

Uudet jouset, iskunvaimentimet ja yläpäänlaakerit. 

Tuohon pakettiin kannattanee lisätä yläpään "lautanen", kokoavat valmiiksi paketiksi jolloin on helppo asentaa vaikka itse.

Olisin tilannut tuollaisena pakettina jos olisin tiennyt että toinen yläpään "lautasista" oli rikki ( toinen oli rikki, ilmeni asennuksen jälkeen koeajossa, uuden asennus teetti lisätöitä ), olisi kokonaisuudessaan tullut halvemmaksikin . . . 

Sen jälkeen vain nelipyöräsuuntaus ja baanalle.

Toivoin Vallilan Takomolta sellaiset jouset että keula nousee 5cm, tekivät työtä pyydettyä, keula nousi tuon viisisenttiä, auto kulkee nyt vaakassa, ei noukka maassa kuin ennen.

Noita jousia saa lähimän varaosaliikkeen kauttakin mutta itse käännyin suoraan kokeneen liikkeen puoleen. Asennustyön teki Autoasi liike jonka kanssa oli tehty jo asiasta aijemmin diili että itse hommaan jouset ja se kelpasi oikein hyvin Autoasi liikkeelle, ei ollut "nokka rutussa" . . .

Tuo as-auto on jo viimevuosituhannelt a johon tuo jobi tehtiin vuosi sitten . . .

Rauno:
Tilasin Vallilasta jouset, 5cm korottavat ja vähän jäykemmät. Saas nährä onko hyvät, 288€ kotio toimitettuna.
Yläpään laakerit laitettiin viime kesänä uuret ja meinaan ne putsata rasvata ja laittaa vielä takaisin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View