Tekniikkakeskustelut > Valaistus

Liesituulettimen valo inisee

<< < (2/2)

jus66si:
En puhukaan pelkästä kelasta, nehän pitää sirinää.
 Vaan koska kysyjä ilmaisi että ääni tulee muualta kuin itse valaisimesta
( Lainaus sepelix:"Ininä tulee muualta kuin loisteputkesta")
niin siksi ehdotin että hän varmistaa ettei ole johdotusliitoksissa mitään sellaista johtavaa roskaa esimerkiksi joka voisi olla piuhaliitinriman + - ilmavälissä oikomassa.

Olen tällaisen tapauksen kerran nähnyt sähköboxissa, missä oli pieni ruuvi oikomassa virtaa. Ääni oli tuolloin pientä "ininän ja sirkutuksen" vuorottelua.
Myös huonosti tehdyt johtoliitokset missä jää kaapelinkarva huolimattomasti sojolleen sopivaan kohtaan, voi pitää ääntä.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: jus66si -  1.05.2014     kello on 13:26 ---Olen tällaisen tapauksen kerran nähnyt sähköboxissa, missä oli pieni ruuvi oikomassa virtaa. Ääni oli tuolloin pientä "ininän ja sirkutuksen" vuorottelua.
Myös huonosti tehdyt johtoliitokset missä jää kaapelinkarva huolimattomasti sojolleen sopivaan kohtaan, voi pitää ääntä.

--- Lainaus päättyy ---

Juu. Aikana, jolloin vielä kuljettiin mistä päästiin, kun ei ollut jalankulkuteitä, porukka kulki tapansa mukaan  Pasilasta Ilmalaan rataa pitkin. Yhtenä tihkusateisena aamuna ihmettelin, että pitääpäs johdot tänään tavallista enemmän ääntä....   Kunnes huomasin, että peukalon ja sateensuojan varren välillä oli n. 10mm valokaari!  :o   ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View