Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Hälytyksellä ON merkitystä!
kaarina:
Tärkein oetus oli se, että että kannattaa toimia JOKA KERTA kaikkialla samoin, ei mieti missä on turvallista ja missä ei, toimii vain. Niin me olemme ekasta asuntoautoretkestä alkaen tehneet öisin, päättäneete, että emme mieti onko tämä paikka turvalline,tarvitaanko täsä kahleet vai ei, VAAN päätimme laittaa joka ainoana leirintäalueen ulkopuolella vietettyttynä yönä kahleet etuovien väliin. Asia on sillä simppeli eikä tarvitse miettiä erikseen.
Näin rupeamme tekemään siis rutiinisti myös päivisin, enempää ei oikeastaan voi, tai sittemn pitää jäädä kotiin.
Nyt jo tietty osa pelastusta hälytyksen lisäksi oli se, ettei mitään ollut näkyvillä ja kaikki oli jo hankalissa paikoissa.
Noista kassakaapeista olen kuullut kerrottovan, että ammattirosvot kurkkaavat ensin auton/vaunun pohjan alle ja katsovat näkyykö pultteja tai mitä lie millä kassakaappi kiinnitetty, ja jos näkyy, pistosahalla irrottavat alakautta kassakaapin ja voilaa, edes hälytys ei toimi, rauhassa saa toimia. Eli en tiedä, kannattaako. Tai jos hankkii, hankkii jotenkin siten kiinnitettävän, ettei näy alakautta katsoessa.
t.Kaarina
Kiitos toivotuksista, matka on ollut eilistä iltaa lukuunottamatta oikein antoisa:)
kaarina:
Juu, just tuollaista "valekukkaron" rakentamista viime yönä mietimme, ja varmaan toteutammekin sellaisen. Mun kukkarolle löytyi jo hankala paikka kuitenkin heti :)
t.Kaarina
Timontti:
Kassakaappi voi olla aika ongelmallinen. Ensinnäkin se pitäisi kiinnittää jonnekin niin lujasti, ettei varas saa sitä mukaansa. Toiseksi pitäisi jotenkin varmistaa, että saa sen itse auki kaikissa olosuhteissa. Esim. jos se on avaimella avattava, joku voi työntää jotakin avaimen reikään tai avaimet voivat hukkua. Uskon, että kätkeminen on parempi keino, kunhan ei sitten vain itse unohda omia kätköjään.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 28.04.2014 kello on 15:38 ---Noista kassakaapeista olen kuullut kerrottovan, että ammattirosvot kurkkaavat ensin auton/vaunun pohjan alle ja katsovat näkyykö pultteja tai mitä lie millä kassakaappi kiinnitetty, ja jos näkyy, pistosahalla irrottavat alakautta kassakaapin ja voilaa, edes hälytys ei toimi, rauhassa saa toimia. Eli en tiedä, kannattaako. Tai jos hankkii, hankkii jotenkin siten kiinnitettävän, ettei näy alakautta katsoessa.
--- Lainaus päättyy ---
Taas ammattimainen asentaja laittaa kassakaapin kiinni siten että pohjassa on vain linssikannat niitä ei paljon sahailla. Rälläkällä tietysti. Mutta usein siihenkään ole aikaa.
Hyvä etteivät enempää ehtineet Thumb
Weicco:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 28.04.2014 kello on 15:38 ---
Noista kassakaapeista olen kuullut kerrottovan, että ammattirosvot kurkkaavat ensin auton/vaunun pohjan alle ja katsovat näkyykö pultteja tai mitä lie millä kassakaappi kiinnitetty, ja jos näkyy, pistosahalla irrottavat alakautta kassakaapin ja voilaa, edes hälytys ei toimi, rauhassa saa toimia.
t.Kaarina
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 28.04.2014 kello on 15:59 ---Taas ammattimainen asentaja laittaa kassakaapin kiinni siten että pohjassa on vain linssikannat niitä ei paljon sahailla. Rälläkällä tietysti. Mutta usein siihenkään ole aikaa.
Hyvä etteivät enempää ehtineet Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Samakait se mitkä kannat siellä on jos pistosahalla kiertää ympäri ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta