Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut kaidekaravan 27 Apr 2014
  • Täytän vedellä järjestelmän.Vuorok auden kuluttua joudun lisäämään vettä.Vesi valuu vaunun vasemmalta puolelta takaa ulos.Samoin ,kun olen valinnut 230 volttisen vaihtoehdon ,niin vesi ei kierrä pattereissa.
  • #2 kirjoittanut LMC ukko 28 Apr 2014
  • Patteriverkostossa vuoto!
    Eli vuotaa jostain pattereista tai litoksista, tekee aika mukavan kosteusvahingon vaunuun, kun vesi ei pääse kiertämään verkostossa vuodon takia niin vuotokohdasta menee ilmaa kiertoon eikä senjälkeen patterit lämpene...

    Jos on Alden ns. pystypannu sisällä vaunussa niin pannun takanta letkuliittimet löysällä ja vuotaa, jos sähköpatruuna niin sama siellä, liittimet löystyneet (vallanki jos ei ole jousipainotteiset liittimet) ja vesi tippasee sieltäkin pihalle aika nopeesti.

    Kun saat vuodon korjattua niin ei peklkkää vettä sinne patteriverkostoon vaan pakkasneste vesi seosta, latraussuhde raalle jäähdytinnesteelle 60% nestettä ja 40% vettä.
  • #3 kirjoittanut kaidekaravan 28 Apr 2014
  • Vesi kyllä tulee ulos hukkaputken näkösestä letkun pätkästä.
  • #4 kirjoittanut LMC ukko 28 Apr 2014
  • Tyhjennyshana auki taikka rikki? Joskus jollakulla kevätsiivousta tehdessä oli hana auennut vahinkossa ja vedet pihalle.
    Tai sitten keittää lämmitin ja painaa vedet pihalle, vesitermostaatti tai kiertovesipumppu rikki?

    Kannattaa nyt ensi tarkistaa se tyhjennysventtiili ja sit kattoa kiehuuko lämmitysjärjestelmä eli pyöriikö kiertovesipumppu ja sit toi vesitermostaatti.
    Kuinka äkkiä se vesi alakaa valumaan ku laita lämmityksen päälle?
  • #5 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 28 Apr 2014
  • Veikkaisin,että pumppu/pumput ei pyöri..
  • #6 kirjoittanut mjo33400 28 Apr 2014
  • Täytän vedellä järjestelmän.Vuorok auden kuluttua joudun lisäämään vettä.Vesi valuu vaunun vasemmalta puolelta takaa ulos.Samoin ,kun olen valinnut 230 volttisen vaihtoehdon ,niin vesi ei kierrä pattereissa.

    Seuraa pausuntasäiliötä kun laitat lämmityksen päälle, jos pinta alkaa nousemaan mormaalia korkeammalle on vika kiertovesipumpussa. Tuleeko lattialle vettä? Mihin menee paisuntasäiliön hukkaputki. Jos aiemmat on ok niin tarkista ripapattereiden jousikiristimet  vuotokohdan paikkeilta, voi olla jousikiristin poikki.
  • #7 kirjoittanut 0yxxy0 28 Apr 2014
  • Ja sen glykolin kyllä haistaa sisällä jos valuu lattialle.
  • #8 kirjoittanut mjo33400 28 Apr 2014
  • Ja sen glykolin kyllä haistaa sisällä jos valuu lattialle.

    Se ei aina vaan ole noin. ;)
  • #9 kirjoittanut 0yxxy0 28 Apr 2014
  • Se ei aina vaan ole noin. ;)

    Sitten mulla oli luuloa, eikä tietoa. Joskus iteltä vaunusta petti paronin tulppa ja silloin haisto sisällä, mutta kesti aikansa ennenkuin vian hoksasi.
  • #10 kirjoittanut mjo33400 28 Apr 2014
  • Sitten mulla oli luuloa, eikä tietoa. Joskus iteltä vaunusta petti paronin tulppa ja silloin haisto sisällä, mutta kesti aikansa ennenkuin vian hoksasi.

    Kyseisessä vaunussa näyttää jutun mukaan vuotavan ulos ja silloin ei vättämättä hajuongelmaa ole. ;)
  • #11 kirjoittanut kaidekaravan 14 May 2014
  • Tyhjennyshanaa en ole löytänyt .Missä mahtaa olla.
  • #12 kirjoittanut Juriihi 15 May 2014
  • Tyhjennyshanaa en ole löytänyt .Missä mahtaa olla.

    Vanhemmassa Futuressa(-89) lämmitysjärjestelmä n tyhjennysputki löytyy oikeanpuoleisen etuluukun alta. Etuseinästä työntyy letkunpää joka on tulpattu, astia alle tai jos mahdollista niin litistää letkun ennen tulpan poistoa ja laittaa jatkoletkun jolla johtaa nesteen laatikon ulkopuolelle. Itse kun vaihdan nesteet jossakin vaiheessa niin laitan tulpan tilalle kuulahanan josta irrotan kahvan turhien nestetyhjennysten välttämiseksi.
Sivuja:
Toiminto