rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkakustannukset ja seisonta-aikakysymykset  (Luettu 12850 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Matkakustannukset
« Vastaus #30 : 28.03.2011 kello on 14:39 »
Jokainen seisotus pitää harkita tarkkaan. Mutta jos  veneellä esim. 2 viikkoa, niin miksi ei auto seisoisi.
Mikäs oli se minimiaika, josta kertyy bonuksia? Oliko puoli vuotta?
Jos pitää pienissä pätkissä vakuutuksessa ympäri vuotta, niin lasketaanko nuo pätkäajat yhteen, jotta bonukset lisääntyvät.
Mulla on vielä vajaat bonukset, kun on niin vähän aikaa ollut tuo harrastusväline.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Matkakustannukset ja seisonta-aikakysymykset
« Vastaus #31 : 28.03.2011 kello on 14:51 »
Tämä kikkailu seisonta-ajoilla sun muilla on taasen niin p...seestä kuin olla ja voi! Täällä kun vakuutuusyhtiöt saavat laskuttaa täysiä vakuutuksia ajoneuvoista vaikkei pysty kuin yhtä kerralla käyttämään!

Ruotsissa esim jo monen vakuutusmaksun maksaminen saman henkilön omistamista ajoneuvoista on mahdotonta vakuutusyhtiöntoime sta joka valvoo ettei päällekkyyksiä pääse tapahtumaan.  Ja vielä kun heidän vakuutukset ovat halvempia kuin meidän,- puhumattakaan ajoneuvojen hinnoista.A-vakuutus porastetaan yksiköiden mukaan...

Täällä vaan suostutaan kaikkeen mitä ylhäältä päin kerrotaan, mutta sitten pidetään kovaa huolta yöpymishinnoista eri paikoilla ja mitä kahvista kannattaa yrittäjälle maksaa....heh heh. Herää kysymys, menikö juna jo ja ketä jäi asemalle.... Liian kovat maksut takovat rahaa omistajille ja lampaat maksaa ja mäkisee ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:04
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Matkakustannukset
« Vastaus #32 : 28.03.2011 kello on 14:57 »
Mikäs oli se minimiaika, josta kertyy bonuksia? Oliko puoli vuotta?
Jos pitää pienissä pätkissä vakuutuksessa ympäri vuotta, niin lasketaanko nuo pätkäajat yhteen, jotta bonukset lisääntyvät.
Mulla on vielä vajaat bonukset, kun on niin vähän aikaa ollut tuo harrastusväline.

Tuota pitää kysyä omasta vak.yhtiöstä. Saattaa olla erilaisia käytäntöjä. Minulla on jo maksimi bonukset.

Toisaalta, jos ei ole paljoa bonuksia, niin seisontasäästö on suurempi. Siis vaatii entistä tarkempia laskelmia, kumpi on edullisempaa. Kerätä bonuksia vai seisonnasta säästöjä?

  • Vieras
  • Vs: Matkakustannukset ja seisonta-aikakysymykset
    « Vastaus #33 : 28.03.2011 kello on 19:10 »
    käytöstä ainakin minä mieluusti maksaisin, mutta kun on työssä käyvä niin jäähän sitä 4vrk ainakin jolloin autoa en käytä viikolla. lomalla ollessa on sitten auto pyritty 7vkr pitämään joko ajossa ja tai missä nyt ollaankaan parkissa. talvella auto on pois liikenteestä. mutta olemmehan me suomalaisia jotka nöyrästi nuristen maksetaan hammasta purren, ja katsotaan kuinka muut näyttää oikeasti tunteet ja mielentilan esim,keskieuroopassa.saadaanhan me lähetellä noita vetoomuksia ja verovalituksia. ja viedä vaikka lehemän lantaa eduskunnan eteen tai hidastella liikennettä panderollit ikkunoissa jotta verot alas. jos oikein muistan niin norjassa on ollut sellainen käytäntö että ajetuista kilometreistä on maksettu tietty km-maksu eli vero kerran kuussa..korjatkaa jos olen väärässä ::)  olisko tuollainen veron kanto parempi...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
    • 1299XX
    Vs: Matkakustannukset ja seisonta-aikakysymykset
    « Vastaus #34 : 28.03.2011 kello on 20:09 »
    Kyllä se vakuutus aika rosvousta on, ainakin toisissa firmoissa. Just vaihdettiin vakuutusyhtiötä, kun auton liikennevakuutus oli yli 700€, nyt on 470€. Mun mielestä on aika huima ero..

    Meillä pysyy noi matkakustannukset yleensä aika pieninä, ei kahden työttömän rahoilla niin kovasti laiteta "haisemaan".

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:34
    Vs: Matkakustannukset
    « Vastaus #35 : 29.03.2011 kello on 06:35 »
    Mikäs oli se minimiaika, josta kertyy bonuksia? Oliko puoli vuotta?
    Jos pitää pienissä pätkissä vakuutuksessa ympäri vuotta, niin lasketaanko nuo pätkäajat yhteen, jotta bonukset lisääntyvät.
    Mulla on vielä vajaat bonukset, kun on niin vähän aikaa ollut tuo harrastusväline.
    En ole varma mutta muistelisin,että lähivakuutuksesta tuli lappu,jossa kerrottiin ajan tippuneen 120 vuorokauteen.
    Mulla kaskossa täydet mutta liikennevakuutukses sa ei,siksi tuo poisto kannattaa vielä paremmin.
    Luulis,että aika lasketaan koko vakutus(vuodesta)vaikka pitäisi millaisissa pätkissä,ei kyllä tietoa tästäkään.