Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Tuulilasiantenni

(1/4) > >>

krtek:
Mulla meinaa vetoautossa oli radion kuuntelu yhtä suhinaa. Aikaisemmin ajattelin että vika on radiossa mutta kun se vaihtui ei tilanne korjaantunut yhtään ehkä pikemminkin päin vastoin. Ennen kesän reissuja pitää tilanne saada kuntoon ja radio kuulumaan. Auton nykyinen antenni on sivuikkunaan integroidut viivat jotka ei vaan vastaanota singaalia kunnolla tai siihen tulokseen olen itse tullut. Ajattelin vaihtaa tuollaiseen auton sisälle tulevaan tuulilasiantenniin mutta onko siitäkään mihinkään? Toisaalta pitääkö sen olla tuulilasiantenni, voisiko se olla takalasi antenni? Takalasin ympäriltä olisi niin paljon helpompi farkussa purkaa sisustaa pois että saisi siistin asennuksen.

trapper:
meillä sama vika muijan autossa joka toimii vetoautona,siis tojo avensis farkku ja antenni integroitu takasivulasiin,ei kuulu kanavat kunnolla,korjausehdotuksia otetaan kans vastaan

vaanari61:
Tarkistakaa antennivahvistin ?

Rikki ?

Sulake palanut ?

Huono kontakti välillä ?

Aikoinaan Golffissa oli vika vahvistimessa joka oli "jossain" piilossa, korjaantui kun korjasivat . . .

Ei välttämättä näin teittien tapaukasessa, mut ehkä ?

seppoko:
Tuommoiset vaakauorassa olevat "viivat" lienevät liian suuntaavia. Laita kunnollinen hieman vinossa oleva pystyantenni ainakin kokeilua varten. Huomaako eroa??

Humoristi:

--- Lainaus ---Ajattelin vaihtaa tuollaiseen auton sisälle tulevaan tuulilasiantenniin mutta onko siitäkään mihinkään?
--- Lainaus päättyy ---

Minulla oli edellisessä hiasessa kyseisen tyyppinen anteenni ja ei voi valittaa, radio kuului ilman ongelmia.
Edellinen omistaja oli sen laittanu. itsekkin olin hieman skeptinen tuota anteennia kohtaan mutta toimi se.

Se taisi olla tämän näkönen (antenneita on aika monta sorttia)
http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-auto/antennit-ja-antennitarvikkeet/antenni-yleismalli-ikkunaan.html

Blaupunktin ikkuna antennia ovat jotkut kehuneet. siitä ei henk koht kokemusta ole.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View