rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Odotin kalliimpaa (lauttahinnat)  (Luettu 6216 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:23
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Odotin kalliimpaa (lauttahinnat)
« Vastaus #15 : 16.04.2014 kello on 15:11 »
143688-0
Kerro nyt ihmeessä mistä tiedät asian olevan toisin. Väitit minun haukkuvan väärää puuta.
Myönnän olevani väärässä jos tuo toiminta on muun kuin Finnlinesin päätettävissä.
Tähän mennessä ei ole kuitenkaan tullut tietoa perusteista.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
« Vastaus #16 : 16.04.2014 kello on 16:02 »
Tiedustelin pojaltani, joka on koulutukseltaan merikapteeni, kuka määrää lastauksesta.
 Vastaus:
" Kyllä se on laivan väki joka määrää miten laiva lastataan. Ihan jo turvallisuuden takia."
Työn suorittaa paikalliset ahtaajat laivan väen ohjauksessa. Tällaisena minäkin olen ollut havaitsevinani, kun olen katsellut työntekijöiden asuja.

Kyllähän se näin menee.
Olen ollut Oulussa Herman Andersonilla ahtaus hommissa eikä siellä mitään laivaan viety eikä laivasta tuotu ennen kuin siihen oli lupa.

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:20.10.2025 kello on 19:03
« Vastaus #17 : 16.04.2014 kello on 20:11 »
Esim. Helsingissä ja Travessa,toki laivan henkilökunta antaa lastausluvan,mutta ahtaajat hoitavat homman. Henkilökunnasta on yleensä paikalla ainoastaan sähkömies kytkemässä virrat niitä tarvitseville, rekat karavaanarit lämpökontit, ei siellä kippari tai perämies hääri.
Viron ja Ruotsin paateissa asia on toisin, siellä on perämies ohjailemassa toimintaa.  Olen muuten 38 VUOTTA kulkenut noilla paateilla rekalla suuntaan jos toiseen, joten ehkä jotain tietoa minullakin. Eli FINNLINES EI LASTAA LAIVOJA...

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:23
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
« Vastaus #18 : 17.04.2014 kello on 10:37 »
Ei lastaakaan, mutta vastaa lastauksesta joten vastuu on heidän eikä minkään muun yrityksen joten he voisivat vähentää pikkuautoilijoiden ja karavaanareiden odotusaikaa -  siitähän asiassa oli alunperin kyse.  Moitteet menivät siis oikeaan paikkaan, jos yleensä menivät!
Jos vahinko tapahtuu laivakuljetuksen aikana vastuu on Finnlinesin ei lastaustyön tekijän.  Jos vahinko tapahtuu lastattaessa vastuu on lastaajan ellei toisin voida osoittaa (esim. ajo-ohjeet laivassa).