Matkailukeskustelut > INFO

Epämiellyttäviä Sattumuksia reissulla mualimalla muitten toimesta

<< < (3/8) > >>

weinsberg:
Viime syksynä olimme matkalla Espanjaan, pitkä ajomatka takana, yöpyminen isolla huoltoasemalla, kaksi muuta matkailuautoa samassa parkissa. Aamulla huomasin oikean puoleisen etuoven olevan auki. Molempien kukkarot poissa, ja hiukan käteistä. Matkailuauto on 2013 Ducaton pohjalle tehty. Oletin että etuovia ei saa auki ihan noin vaan. Mitään murtojälkiä ei löytynyt, ei edes painaumaa oven lasin ja "pehmo" tiivisteen välistä. Myöhemmin aikani netissä oltuani sain selville, että nykyään ei tarvitse käyttää fyysistä voimaa vaan ostaa netistä ns. "code grabber" laitteen.
Netistä löytyy paljon useita linkkejä, missä kuvataan tämä laite.

Yksi linkki on tässä  http://www.kpho.com/story/22176874/n...o-theft-device

Olen uusi näillä sivuilla, jos linkki ei toimi, toivottavasti joku web kaveri hoitaa linkin kuntoon.

Olen käyttänyt matkailuautoa paljon ennen vanhaan työssäni, jotenkin oletin että uudemmat Ducatot, muut alustat, niitten etuovien lukot ovat sellaisia ettei niitä helposti saa auki. No, olin väärässä.

Olen asentanut ylimääräisen virtapiuhan, auki - kiinni kytkimen ja sulakkeen kanssa virtapiiriin jonka takana on kauko-ohjattava keskuslukitus. Nyt ovia ei saa auki näillä "code grabber" laitteilla kun virtapiiri etuovien keskuslukituksessa on katkaistu. Toki aina kiristyspannan voi laittaa, koen että se on lian näkyvä itselle. Turvallisuushan on elämässä mukana niin kauan kunnes tapahtuu jotain. Olemme työstäneet ikävän asian, eikä meitä peloita lähteä uudelleen reissuun. Auto on varustettu Heosafe lukolla asunto-osan oveen. Etuovien osalta en ole löytänyt lukkoaj vielä.

Etsin myös liiketunnistimeen perustuvaa hälytintä. Siitä kirjoitan toiseen yhteydessä.

Tämä saitti, karaanavari.org näyttä olevan ihan toimiva juttu, kun kirjoitukset eivät poukkoile ihan minne vaan pysyvät aiheessa .

Alan:
^

Hyvää tietoa. Tuli hyvä lisäperuste varustaa auto Heosafeilla, jotka on jo tilauksessa.  ;D

Takatallin luukkujen lukitukset lienee muillakin kun minulla melkoisen löperöt, ja Hymerissä sieltä pääsee pienikokoinen tekijämies helposti sisälle petiä nostamalla, vaikka takatallissa tuskin mitään mielenkiintoista onkaan.

Ei ne huolellisuutta ja katuviisautta korvaa, mutta saattavat olla avuksi.

------------------

Itse asiaan... Sorrenton lähellä iski massiivinen muurahaishyökkäys autoon pian sinne saavuttuamme. Alueen isäntä myrkytti ympäristön ja minä tyhjensin wc-kasetin avulla niitä houkutelleen, jo hiukan tuoksahtavan harmaavesisäiliön (ajokaivoa ei pikkuisella alueella ollut).

weinsberg:
Isot luukut varustin myös Fiamman kääntyvillä lukoilla. Heosafe asunto-ovessa on hyvä juttu, kun oven saa lukkoon ulkoakin. Ja sisältä kiinni - auki nopeasti. Eihän nämä lukot estä ketään jos sisälle haluaa tulla. ikkunat murtaa helposti auki. "Tavallinen rosmo" valinnee kuitenkin helpomman auton. Autoamme emme ole jättäneet yksin muualla kuin Pohjoismaissa. Muu Eurooppa, kaupassa käynnit hoitaa aina jompikumpi, toinen jää autoon. Sinällään harmi homma kun on ihmisiä jotka eivät erota mikä on toisen omaisuutta.

Alan:
Samoin meillä; riippuu vähän paikasta. Saksassa on vielä uskallettu hyvässä paikassa jättää auto. Vaunuiluaikana oltiin paljon huolettomampia, mutta viime vuosina on viisastuttu. Edit: Tässä pohtiessa tuli mieleen useampikin aika typerä paikka, kuten lähes tyhjä hiekkakenttä ison ostoskeskuksen päädyssä jossain Etelä-Ranskassa.

Jos auton jättää niin kannattaa pohtia asia mahdollisimman vaikeaksi varkaan kannalta; niin näkyvälle paikalle kuin mahdollista ja mieluusti johonkin, missä joku päivystää koko ajan.

Ja arvotavarat Aina mukaan, puhelimet, tabletit, kannettavat ja kamerat. Tai jos ei mukaan niin sinne vaikeaan ja epätodennäköiseen jemmaan.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan -  8.05.2014     kello on 13:24 ---Takatallin luukkujen lukitukset lienee muillakin kun minulla melkoisen löperöt, ja Hymerissä sieltä pääsee pienikokoinen tekijämies helposti sisälle petiä nostamalla, vaikka takatallissa tuskin mitään mielenkiintoista onkaan.

--- Lainaus päättyy ---

Niihinkin luukkuihin pitäisi laittaa kunnon lukko ja sitten sinne saranapuolelle sellaiset kulmat, jotka kääntyy pielen taa. Jos jotain rikkovat, rikkovat ainakin turhaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View