Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut jude-75 10 Apr 2014
  • Jonkunlainen katos pitäs saaha kesäajaksi vaunuun.. :)pussimarkiisihan se olis kätevä,mutta mun solikassa ei oo tasasta osaa kuin 2,6 metriä,käsittääkseni pussimarkiisi vaatii suoran osuuden kiskosta?
    Sitten kattelin etukatoksia ja sehän pitää ottaa joka kerta pois kun vaunua liikuttaa..
    Niin ja minä ajattelin ett katoksen pitäs olla vähintään se 3m pitkä..  ::)
  • #2 kirjoittanut krtek 26 Apr 2014
  • Minä olen pohtinut tuota samaa jo pidemmän aikaa. Olen usemman vuoden reissanut pussimarkiisin kanssa ja toisaalta ollut hyvinkin tyytyväinen. Vuosi sitten hankin etukatkoksen ja käytin viime kesän. Nyt kun on molempia kokeillut niin voi sanoa että molemmissa on puolensa.

    Markiisi on erittäin nopea laittaa, aikaa menee noin 5 min ja homma valmis. Sillä saa mukavan suojan vaunun eteen jonka alle voi jättää vaikka pöydän ja tuolit vaikka sataisi vettä. Lisäksi kuumana päivänä se on kiva varjo jossa ei ole niin kuuma. Kun markiisin kanssa liikkuu ei ole vaunun sisällä ylimääräistä tavaraa vaan se kulkee nätisti vaunun kyljessä.

    Etukatoksen pystyttämiseen menee vähän enemmän aikaa. Kun on yhden apukädet (vaikka lapsen) homma hoituu reilussa vartissa kun sitä on harjoitellut muutaman kerran. Katkoksen kanssa tulee haastetta kun tuulee. En ole ainakaan itse viitsinyt laittaa sitä lyhyellä pysähdyksellä pystyyn. Etukatoksen kanssa on vaunussa tai auton perässä pari ylimääräistä pussia missä katos on pakattuna.

    Molemmissa on hyvät ja huonot puolet eikä omaa mieltymystä tiedä ennen kuin on kokeillut molempia. Itse en tiedä kumman kanssa liikun ensi kesän. Kotona voi vaihtaa markiisin ja jättää katoksen kotiin ja varmaan tulen käyttämään molempia.
  • #3 kirjoittanut pamaus 26 Apr 2014

  • Kannattaa pohtia miksi sen katoksen hommaa. Onko se sateensuojaksi. Sitten sanoisin, että lyhellä markiisilla ei tee oikein mitään. Sataa sujuvasti markiisin alle. Ainakin yksi sivuseinä olisi hyvä olla, oli sitten markiisi tai etukatos.
  • #4 kirjoittanut TonyN 29 Apr 2014
  • Mites on tarviiko pussimarkiisi saada suoralle osalle kokonaan vai haittaako jos menee jonkin matkaa kaarevalle osalle katossa? Solikkaan ajattelin 410 pitkää pussukkaa mutta katon suora osa ei aivan noin pitkä ole.
  • #5 kirjoittanut pamaus 30 Apr 2014
  • Mites on tarviiko pussimarkiisi saada suoralle osalle kokonaan vai haittaako jos menee jonkin matkaa kaarevalle osalle katossa? Solikkaan ajattelin 410 pitkää pussukkaa mutta katon suora osa ei aivan noin pitkä ole.

    Muista omasta Jubileesta, jos pussimarkiisi oli vähäkin suoran osan ulkopuolella eli alkoi kaartumaan, niin sitä markiisia ei saanut enää suoraksi vaikka kuinka veti taljoilla kireäksi. Katto-osa meni ryppyy.  Mutta kyllä se nyt 10 cm molemmin puolin kärsii ylittää suoran osuuden, ilman että suurempia ongelmia tulee.
  • #6 kirjoittanut Team Isomaa 30 Apr 2014
  • itse ajattelin laittaa etukatoksen tilaukseen enskuussa, ei ole hinnalla raiskattu kun tilaa muualta kuin Suomesta
    http://www.kampeermarkt.com/Dorema-Panorama.html

    mietittiin sitä markiisia ja on kokemuksia siitä a-auto ajoilta, ei oikein sateella ole hyvä jos ei laita sivuseiniä.
  • #7 kirjoittanut relluttelija 30 Apr 2014
  • Pienen vaunun katos ei ole paljon kovempi pysttettävä kuin pussimarkiisi ja saa paremman suojan. Itse pystyttelimme 550 Jubileen etutelttaa melkein joka pysäkillä, kaikkia seiniä ei laitettu, mutta se toimi hyvin katoksenakin. Komian tähären käy mikä vaan, mutta jos tosiaan suojaa hakee niin kokemuksesta tiedän että 3,5 metrinenkään pussimarkiisi ei sateella paljon auta.
  • #8 kirjoittanut K.E.V 30 Apr 2014
  • Isabella SunBlue meillä, siinä päädyt paikoillaan on suojaakin ja päädyt irti helteessä parempi. Ei sitä kauaa pystytä kun parikertaa harjoitellut.
  • #9 kirjoittanut pamaus 30 Apr 2014
  • Mulla on tosin edelleen Solifer 550 alkuperäinen etukatos tallella.
  • #10 kirjoittanut relluttelija 30 Apr 2014
  • Mulla on tosin edelleen Solifer 550 alkuperäinen etukatos tallella.
    On helppo ja nopea kasata  ;)
  • #11 kirjoittanut pamaus 30 Apr 2014
  • On helppo ja nopea kasata  ;)

    Taitaa olla kokemusta  :P
  • #12 kirjoittanut jude-75 01 May 2014
  • No niin..päädyin sitten tilaamaan etukatoksen solkkuun.. :)
    ML-caravanista tilasin comon 4m pitkän etukatoksen,hinta ei aenakkaa päätä huimannu,135ekee postikuluneen,eri asia tekeekö tuolla mitää kun on nuin halpa,on toinen juttu.. ::)
    En oo saanu sitä vielä,eihä tuo oo tilaus ollu vetämässä kuin kohta kuukauden..:-)
  • #13 kirjoittanut PeeTee 03 May 2014
  • Viime kesänä ostin tuollaisen vähän toistasataa maksavan katoksen, ensimmäisen kunnon tuulimyräkän jälkeen hommasin kevyet lukkoliinat pystytolppiin varmistukseksi. Pienikin tuuli ottaa isoon pintaan yllättävän kovasti, saatikka sitten Kalajoella sattunut reilumpi puhuri, ystävällinen naapuri oli kerännyt katoksen antennin ympäriltä, kun itse satuin olemaan kylillä. Katos itsessään on nopea pystyttää ja antaa aivan erilaisen tunnun " omasta tilasta" vaunun sivustalla. Mielestäni tuo katos oli edullinen ja meidän väki pärjää sillä kyllä täysin, suosittelen.
  • #14 kirjoittanut ipe 19 May 2014
  • minkä näköisiä/mistä saa nuo telttaura stopparit mitkä pitää pussimarkiisin paikallaan ajossa? ei ole omaan silmään missään kaupassa osunut
  • #15 kirjoittanut Pena10 19 May 2014
  • Jonkunlainen katos pitäs saaha kesäajaksi vaunuun.. :)pussimarkiisihan se olis kätevä,mutta mun solikassa ei oo tasasta osaa kuin 2,6 metriä,käsittääkseni pussimarkiisi vaatii suoran osuuden kiskosta?
    Sitten kattelin etukatoksia ja sehän pitää ottaa joka kerta pois kun vaunua liikuttaa..
    Niin ja minä ajattelin ett katoksen pitäs olla vähintään se 3m pitkä..  ::)

    Mikä malli solikasta. Itsellä vuoden 2000 malli ja siihen menee 3m pussimarkiisi juuri ja juuri, vaikka se oven kohdalta vähän jo kaartuu.
Sivuja:
Toiminto