rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Viinan juonti ja osto. Mistä ja halvalla?  (Luettu 46130 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:18
Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
« Vastaus #30 : 6.04.2014 kello on 17:42 »
Toimii ravintoloita etsittäessä hyvin, ja miksei supermarketissakin, jos on aikaa katsella.

Ajattelin nyt vaikka Super-U:n viiniosastoa, maailmallehan tämä jutustelu taitaa painottua.  Siellä missä on hyllyssä reikä, on/oli yleensä parhaat viinit.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.04.2024 kello on 20:31
Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
« Vastaus #31 : 6.04.2014 kello on 17:43 »

Toimiiko tuo ja käykö paypal maksu....ja onko hinnassa tulli rajotteita

Hyvin toimii. Viikossa tulevat kotiovelle ja paypallilla onnistuu maksaa.

  • Vieras
  • Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #32 : 6.04.2014 kello on 19:45 »
    Itse olen tuonut kavereille ja itselle alkoholituotteet halvasti Hollannista. Lyhyellä matkalla ajanut Tallinnaan ja parkki satamaan,  odottanut kunnes käy pakettiauto siinä, ajaa halpaan alkoholimyymälään. Kuljetus ilmainen ja halvempaa kuin Tallinnan sataman tuotteet.

    Tullissa pitää olla tarkkana, mutta jos on ollut pidempään (itse olen 6 kk ulkomailla kerrallan) niin yleensä ei edes pysäytettä ja hieman eroaa ne tuontisäännökset.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
    • Kulkija
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #33 : 6.04.2014 kello on 19:52 »
    Tullissa pitää olla tarkkana, mutta jos on ollut pidempään (itse olen 6 kk ulkomailla kerrallan) niin yleensä ei edes pysäytettä ja hieman eroaa ne tuontisäännökset.

    Mitenhän ne mahtaa erota?

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
    • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #34 : 6.04.2014 kello on 21:00 »
    No tulipa piruuttaan tilattua tuolta gourmondolta...aika kallis on tuo postimaksu 15 ekee, ,,,,

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:23
    • Pahkakoski
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #35 : 6.04.2014 kello on 22:08 »
    No tulipa piruuttaan tilattua tuolta gourmondolta...aika kallis on tuo postimaksu 15 ekee, ,,,,

    Sama täällä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
    • Kulkija
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #36 : 6.04.2014 kello on 23:13 »
    Myöhässä olen, mutta ennen tilausta kannattaa googlata "Gourmondo gutschein". Löytyy 10-15% alennuskoodeja melkein aina.

    Tulli ei ole ongelma, kun tavarantoimittaja järjestää kuljetuksen niin se on vastuussa verojen maksamisesta. Suomen tulli voi korkeintaan huomauttaa tavarantoimittajaa, mutta ei voi tilaajalle mitään. Muuten EU ärähtää, tämä on sitä tavaran vapaata liikkuvuutta unionissa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:30
      • Matkailuvinkkejä
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #37 : 7.04.2014 kello on 14:29 »
    Tiedoksi alkoholin tuonnista ja ostosta netin kautta.

    Kannattaa tarkistaa vaikka tullin sivulta mitä ja miten Suomeen saa tuoda alkoholia, ettei tule yllytettyä rikolliseen toimintaan.

    Itse olen tuonut kavereille ja itselle alkoholituotteet halvasti Hollannista.

    Esim. Kaverille ei saa tuoda alkoholia verottomasti mitään vastiketta vastaan, veroton tuonti koskee vain omaan käyttöön tulevia matkustajan mukanaan tuotomia juomia.

    Tulli ei ole ongelma, kun tavarantoimittaja järjestää kuljetuksen niin se on vastuussa verojen maksamisesta. Suomen tulli voi korkeintaan huomauttaa tavarantoimittajaa, mutta ei voi tilaajalle mitään. Muuten EU ärähtää, tämä on sitä tavaran vapaata liikkuvuutta unionissa.

    Tavaran vapaa liikkuvuus verottomana ei koske alkoholia.

    Tullin sivulta:
    "Yksityishenkilön omaan käyttöön EU-alueelta mukanaan tuomat alkoholijuomat ovat pääsääntöisesti verottomia. Verottomuus ei koske posti- ja Internet-myyntiä."

    Tuolla lisää
    http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/verotus/valmisteverotettavat/alkoholi/

    Tuolta löytyy nettikaupan ohje
    www.valvira.fi/files/tiedostot/a/l/Alkoholijuomien%20nettikauppa_ohje.pdf
    « Viimeksi muokattu: 7.04.2014 kello on 14:47 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
    • Kulkija
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #38 : 7.04.2014 kello on 14:34 »
    Tullin sivulta:
    "Yksityishenkilön omaan käyttöön EU-alueelta mukanaan tuomat alkoholijuomat ovat pääsääntöisesti verottomia. Verottomuus ei koske posti- ja Internet-myyntiä."

    En kerkiä nyt lukea linkkejä, mutta tiedän verovelvollisen olevan myyjän, kun tämä järjestää kuljetuksen. Ostaja saa olettaa, että verot on maksettu. On tuosta sitten mitä mieltä tahansa niin ihan totta se on.

    Rikokseen yllyttämisestä ei siis todellakaan ole kohdallani kysymys.

    -----------------------------------------------------------------------------

    Tuliaisia saanee kaverille tuoda, mutta maksua vastaan ei saa välittää.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:30
      • Matkailuvinkkejä
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #39 : 7.04.2014 kello on 14:53 »
    Vain Alko saa myydä alkoholia Suomessa

    Pari lainausta tuosta Valviran ohjeesta

    Jos myyjä itse tai myyjän puolesta joku muu kuljettaa tilatut alkoholijuomat Suomeen, voidaan katsoa, että kyseessä on alkoholilaissa kielletty alkoholijuomien myyminen Suomessa.
    Valviran mukaan yrityksen toiminta on alkoholilain vastaista silloin, kun yritys tuo alkoholin myyjän toimeksiannosta ulkomailta Suomeen ja välittää ne ostajille Suomessa

    Yhteenveto:
    •Ostajan on tilattava alkoholijuomat suoraan ulkomailla sijaitsevalta alkoholijuomien myyjältä käyttämättä välikättä Suomessa.
    •Ostajan on maksettava alkoholijuomat suoraan myyjälle ennen niiden kuljettamista Suomeen. Maksua ei saa suorittaa myyjän edustajalle Suomeen.
    •Myyjän on luovutettava alkoholijuomat ostajalle tai hänen ilmoittamalleen edustajalle esimerkiksi kuljetusliikkeelle Suomen rajojen ulkopuolella.
    •Kuljetusliikkeen on oltava myyjästä riippumaton, itsenäinen yritys.
    •Ostajan ja kuljetusliikkeen välillä on oltava erillinen sopimussuhde, ja ostajan on maksettava kul-jetusliikkeelle kuljetuksesta erikseen.
    •Juomat on kuljetettava suoraan Suomeen asiakkaalle, ei esimerkiksi myyjän välivarastoon.

    Yksityishenkilö voi tuoda Suomeen alkoholijuomia verovapaasti ainoastaan matkustajatuomisina ulkomailta saapuessaan, muulla tavoin tuoduista alkoholijuomista on maksettava valmistevero ja juomapakkausvero.

    Laki alkoholi- ja alkoholijuomaverost a
    5 §

    Se, joka tuo Suomeen mukanaan omaa käyttöään varten alkoholijuomia enemmän kuin valmisteverotuslais sa (182/2010) säädetään verottomaksi, on velvollinen suorittamaan ylimenevältä osalta alkoholijuomaveroa sen mukaan kuin tässä laissa säädetään. Asetuksella voidaan säätää veron määristä juomalajikohtaisest i. (17.12.2010/1128)

    Mitä edellä 1 momentissa säädetään, sovelletaan myös siihen, joka täällä vastaanottaa yhteisön ulkopuolelta muutoin kuin kaupallisessa tarkoituksessa toimitetun alkoholijuomia sisältävän lähetyksen.


    Siis vastaanottaja joutuu maksamaan kuitenkin alkoholiveron.
    Mitä muita seuraamuksia tulee, sitä en tiedä.

    Eli ei suomalainen voi saada laillisesti ilman alkoholiveroa alkoholia tilattua Suomeen. Thumbd

    Eri asia on jääkö siitä kiinni.

    Jos se olisi laillista ja niin helppoa kuin nettiostaminen on, niin Alkossa kävisi vain "Pihtiputaan mummo"

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:44
    • Kulkija
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #40 : 7.04.2014 kello on 18:24 »
    Niin, mun käsitykseni on, että verovastuu on myyjän toimittaessa mainitsemallani ja sinunkin selostamalla tavalla.

    Muuten tuo kirjoittamasi pitänee paikkaansa. En ole kuullut, että kenellekään olisi verovastuu langennut noista tilauksista. Tulli havaitsee halutessaan hyvin helposti nämä viini/oluttoimitukset, mutta ei reagoi niihin millään tavalla. Tässä tuskin on kysymys resursseista, eli Tullilla ei valtuuksia EU-lainsäädännön vuoksi ole.

    Toinen juttu sitten on, että kuljetuksen aikana noita kolleja tuppaa katoamaan (ei ole vaikea arvata missä vaiheessa), mulle ei ole sattunut, mutta tutuille kyllä. Toimittajia ja keskustelua niistä on netti täynnä, voi olla kalliimpaa kuin Alkossa tai rahti voi olla hyvinkin kallis. Huijarifirmojakin löytynee.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.04.2024 kello on 20:31
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #41 : 7.04.2014 kello on 21:23 »

    No tulipa piruuttaan tilattua tuolta gourmondolta...aika kallis on tuo postimaksu 15 ekee, ,,,,

    Postimaksu tippuu 10 euroon jos tilaus on yli 150eur. Tilaamalla kerralla enemmän säästää :)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
    • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #42 : 13.04.2014 kello on 21:45 »
    Noniin tuo tilattu wiski pullo on sitten tullut oikeaan osoitteeseen ja nyt se on sitten testattu ja kyllä se oli ihan oikeaa tavaraa, en jaksa pidempää nyt kirjoittaa kun on tuo pää vähän kipeä  ;D ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:35
    • Autossa on pyörät
    Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #43 : 13.04.2014 kello on 21:47 »
    Kyllä sen on täytynyt olla pilaantunutta. Olen tuonut paljonkin eikä niillä ole tuota vaikutusta  ;D

  • Vieras
  • Vs: Viinan juonti ja osto. mistä ja halvalla?
    « Vastaus #44 : 13.04.2014 kello on 21:51 »
    Noniin tuo tilattu wiski pullo on sitten tullut oikeaan osoitteeseen ja nyt se on sitten testattu ja kyllä se oli ihan oikeaa tavaraa, en jaksa pidempää nyt kirjoittaa kun on tuo pää vähän kipeä  ;D ;D
           Kummasta pää kipeyty Pullosta vai Wiskistä... :o... ;)