Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Mattilaturissa vikaa?
mjo33400:
Kertauksen vuoksi tässä kytkentäkuva.
jorma:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 5.04.2014 kello on 10:06 ---En tiedä mihin kohdistit tuon kertoman, mutta matti-laturi on helppo korjata ja kustannuksetkin kohdillaan.
--- Lainaus päättyy ---
Niin kyllä kohdistin kertoman ihan oman kylän seppiin, silloin kun käytössäni on ollut Matti-latureita ei ollut mitään tietoa mjo:sta ja sun käytettävästä olevasta avusta. Pitääpä kurkistaa laturin sisälle ja tutkailla tuota kytkentää, tai näyttää jollekkin tinurille. En kehtaa Mattia lähetellä kun ei enää ole varsinaista tarvetta.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 5.04.2014 kello on 10:35 --- Niin kyllä kohdistin kertoman ihan oman kylän seppiin, silloin kun käytössäni on ollut Matti-latureita ei ollut mitään tietoa mjo:sta ja sun käytettävästä olevasta avusta. Pitääpä kurkistaa laturin sisälle ja tutkailla tuota kytkentää, tai näyttää jollekkin tinurille. En kehtaa Mattia lähetellä kun ei enää ole varsinaista tarvetta.
--- Lainaus päättyy ---
Kaikkein yleisin vika on piirilevyllä olevien abiko-liittimien juotosmurtumat. Toiseksi yleisin on tyristorit, jotka itse olen vaihtanut tehokkaampiin 6509:hin.
jude-75:
Mulla oli kans solkussa mattilaturin kans semmonen ongelma kun laturi siirtyi ylläpitotilaan alkoivat kaikki valot räpsämään ja räpse loppui heti kun otti laturin irti töpselistä..
Laturihan oli suhkot tehokas,7Ah,mut sitten kun ostin 100ah vapaa-ajan akun niin eihä se matti jostakin syystä saanu koskaan siihen täyttä latausta..
Sitten minä tilasin motonetista uuden c-tek polar laturin joka antaa 5ah latauksen,jostakin syystä tuo ctek jaksaa ladata akun täyteen ja valojenki räpsyminen jäi historiaan.. Thumb
mjo33400:
Miettikää minkä ikäinen matti-laturi on ja katsokaa minkälainen trimmeri siinä piirilevyllä on, niin alkaa valkenemaan missä voisi vikä olla. Matti on hyvä laturi ja kun sen huoltaa niin toimii taas seuraavat 15 vuotta. Thumb Ne jotka haukkuu Matti-laturi eivät ymmärrä sen toiminnasta hevon paskaa. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta