rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: .info  (Luettu 5653 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: .info
« Vastaus #30 : 12.01.2011 kello on 18:08 »
Pistin mijolle sähköpostia, ilmoittelin kaatumisesta... liekö joku jo tehnyt saman.

Kannattaa varmaan ottaa vauhdilla sisältöä talteen, jos ja kun se tuosta vielä aukeaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: .info
« Vastaus #31 : 12.01.2011 kello on 18:47 »
Kovoissa on vain yksi ongelma verrattuna CD/DVD levyihin, eli pudotappa ne lattialle ja vertaa sen jälkeen kumpi toimii ;) ;D ;D
Minulla on alkanut vanhemmat CD levyt hajoamaan. Tuollaiset 5-10v ikäiset levyt tuntuu ainakin näin omien kokemuksieni mukaan olevan jo riskialttiita.
Omat taltioinnit teen tällä hetkellä kahdelle ulkoiselle kovalevylle. Eka levy varmistaa päivittäin tiedot ja toinen kovalevy taas kopioi ensimmäisen kovalevyn viikoittain. Tästä on tullut jo rutiini. Siperia opettaa.
Varoiksi pidän tämän loppusijoittamispai kan vielä irti sähkö- ja datavirroista väliajan

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.02.2022 kello on 21:05
  • Herrasmies kalavaanari
Vs: .info
« Vastaus #32 : 13.01.2011 kello on 06:51 »
tämän digitaalisen maailman pitkäaikaisvarastoi nti on vielä ratkaisematta. Ulkoinen kovalevy kestää kyllä pitkään mutta ei kestä mekaanista vahinkoa. DVD/CD (poltettu) ei kestä taas pitempää säilytystä (5-10.. vuotta tai yli) 100% varmuudella. USB/muistikortit/SSD-levyt eivät pidä tietojansa varmasti pitempiä aikoja...

Mutta muutaman vuoden varastointiin sopii parhaiten se että otaa kopion ulkoiselle levylle sekä dvd:lle. Tärkeästä datasta sitten pitää aktiivista kopiota siitä laitteessa mitä käyttää (esim kun ostaa uuden koneen kopio sen levylle mm. valokuvat yms...)

Nauhavarmistus on ehkä ainoa joka takaa esim. 25v säilytysajan mutta ne ovat sen verran kalliita kuluttajaratkaisuks i... Mutta tosiaan muutaman vuoden pärjää sillä että kopio 2-3 eri "medialle" (cd,dvd,usbmuisti,irtolevy) datansa

Olenko vainoharhainen tässä... käytännössä kyllä olen joskus joutunut kaivamaan dataa kissojen ja koirien kanssa siltä kolmennelta varmuuskopiopisteel tä koska koneen levy ja siinä kiinni ollut tikku on kärähtänyt esim. ukkosenilmalla

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: .info
« Vastaus #33 : 13.01.2011 kello on 12:49 »
Eli onko nyt info nurin lopullisesti, vai käytetäänkö tätä sivua "viralillisesti"??  ???

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: .info
« Vastaus #34 : 13.01.2011 kello on 12:52 »
^

En tiedä. Olen yrittänyt tavoittaa mijoa onnistumatta.

Virallisia nämä saitit eivät ole koskaan olleetkaan, jokainen päättää itse missä kirjoittelee. Aika moni näkyy käyneen tänne taloksi.  ;D