rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan Matkailukulkimella  (Luettu 9450 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #30 : 3.04.2014 kello on 19:43 »
Et ehkä ole sisäistänyt tätä foorumia. Itse en ymmärrä että yleensä seuramatkoista täällä kirjoitetaan pl . "puutaheinää! osastot.
Tämähän on karavaanarifoorumi ja kulkineella joko ajetaan tai sitä hinataan. ::)

Olen kyllä käynyt monessakin maanosassa lentokoneella, mutta ei ole vielä mieleen tullut jotta tänne niistä skrivaa ;)

Jos otsikko on "Omasta mielestä paras tapa siirtyä eurooppaan" niin kaipa sen oman mielipiteen saa kertoa itse kukin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #31 : 3.04.2014 kello on 19:46 »
Niin työ poijjat, pittää pysyä "asiassa", ulkomaan matkailu on pyhä asia.  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #32 : 3.04.2014 kello on 20:24 »
Pyydän anteeksi, että kerroin oman mielipiteeni, mikä on mielestäni paras muoto siirtyä eurooppaan.  Olen edelleen sitä mieltä, että ehdottomasti lentämällä. Joillakin on aikaa raahata sinne vehkeitä päivätolkulla minulla sitä aikaa ei siihen ole, eikä se olisi sosiaalisestikaan kovin mielyttävää pienten lasten kanssa istua autossa päivä tolkulla.

Joten otsikon kysymykseen

Mielestäni tehokkain muoto siirtyä eurooppaan on lentämällä ja vuokrata kalusto/huoneisto sieltä. Lisäksi se on myös mielestäni aika kustannustehokasta. 

NIin yritän kirjoittaa aiheesta enkä kirjoittele muita loukkaavia tekstejä. Toivottavasti näin tekevät muutkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #33 : 3.04.2014 kello on 20:31 »
"Joillakin on aikaa raahata sinne vehkeitä päivätolkulla minulla sitä ei ole. "



Sitä joskus sattuu niin hassusti asiat olemaan, että karavaanari-saitilla on semmoisia ihmisiä,joilla on aikaa raahata vehkeitä ihan päivätolkulla Eurooppaan. Ja jotkut ihan varta vasten niin tehdäkseen ovat ne vehkeensä menneet ostamaan. Aikamoista sakkia :) :)



t.Kaarina

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #34 : 3.04.2014 kello on 20:38 »

Sitä joskus sattuu niin hassusti asiat olemaan, että karavaanari-saitilla on semmoisia ihmisiä,joilla on aikaa raahata vehkeitä ihan päivätolkulla Eurooppaan. Ja jotkut ihan varta vasten niin tehdäkseen ovat ne vehkeensä menneet ostamaan. Aikamoista sakkia :) :)


Juuri näin se on, että jotkut haluavat ajaa itse eurooppaan ruotsin läpi, se heille suotakoon, jotkut haluavat mennä laivalla, sekin heille suotakoon, ja jotkut lentämällä sekin meille myös suotakoon (taitaa olla toiveajattelua täällä)

Lopputulos ei varmaan poikea toisistaan kaikilla näillä vaihtoehdoilla europpaa näkee varmasti  aivan riittävästi, joka on se oleellinen asia. Lopputulokseen kun voi päästä niin monella eri tavalla. Aikaa se vain ottaa enemmän jos haluaa itse ajella europpaan, eikä siinä sen kummempaa.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #35 : 3.04.2014 kello on 20:41 »
Jos otsikko on "Omasta mielestä paras tapa siirtyä eurooppaan" niin kaipa sen oman mielipiteen saa kertoa itse kukin.
No joo, kai tällä foorumilla puhutaan yleensä karavaanimatkailust a .  ;)
Tuolla on yleismatkustelua > http://www.matkafoorumi.fi/
Alla lääkettä





*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #36 : 3.04.2014 kello on 20:46 »
"Joillakin on aikaa raahata sinne vehkeitä päivätolkulla minulla sitä ei ole. "



Sitä joskus sattuu niin hassusti asiat olemaan, että karavaanari-saitilla on semmoisia ihmisiä,joilla on aikaa raahata vehkeitä ihan päivätolkulla Eurooppaan. Ja jotkut ihan varta vasten niin tehdäkseen ovat ne vehkeensä menneet ostamaan. Aikamoista sakkia :) :)



t.Kaarina

Sehän on usein tahtokysymys ja ajanjärjestely.
Tuo raha riittää hyvin kun
Ei polta tupakkaa
Ei juokse soittoruokaloissa
Eikä muutenkaan heittele sitä turhuuksiin, esim peliautomaatit.

Aikoinaan , sain lomaa hyvin kun lähdin heti koulujen loputtua.
Muut halusi juhannukselta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:13
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #37 : 3.04.2014 kello on 21:32 »
... Joillakin on aikaa raahata sinne vehkeitä päivätolkulla minulla sitä aikaa ei siihen ole, eikä se olisi sosiaalisestikaan kovin mielyttävää pienten lasten kanssa istua autossa päivä tolkulla. ..
Kaikkia se matkustaminen (siitähän siinä autossa istumisessa on kyse) ei ressaa - tarkoitus (ainakin meillä) on käydä (turisti)kohteissa, kaupassa, rannoilla, puistoissa, nähtävyyksissä päivän/matkan aikana. Siis kokea paikallista luontoa ja kulttuuria. Lentäen kokemus jää huomattavasti vähemmälle - suorastaan vajaaksi.. Itse m-autossa oleminen lapsille on kuin kotona pöydän ääressä touhuisi; pelaa, piirtää, lukee, katsoa DVD:tä jne - ja jopa syödä ja juoda. Tokihan ikkunoistakin näkyy jotain. Kyllä meillä on lapset alle 1v jo reissussa pärjännyt, esim. 4.500km Norjakierros Nordkapille asti.. Vanhempi poika on aina ollut kiinnostunut maantiedosta, ja nuo reissut ovat konkreettisesti opettanut euroopankartan - tuota tietoutta opettajat ovat ällistelleet. Kundi osaa piirtää maiden rajat ja pääkaupungit. Meillä oli lasten ollessa pinenmpiä lupaus ostaa jokaisesta uudesta maasta pienet lelut - osaavat tänäkin päivänä kertoa mistä maasta mikäkin lelu on..

Samako se on tyyli Suomessakin; tukkaputkella Ranualle ja samalla tyylillä takas? Itse asiassa minusta Suomimatkailussa päivässä ajaa pelkällä hlöautolla ketterästi minne vaan - mihin sitä vaunua enää tarvii kun talomajotusta saa samaan hintaan..

Se on ulkomailla karavaanihommissa suurempi viehätys kuin kotimaassa - päivässä voi maa, kieli ja kulttuuri vaihtua, jopa useaan kertaan. Ikinä en esim. Norjaankaan lähtisi leirintäalueiden takia takia. Kyllä siellä kiehtoo ihan jokin muu. Mutta totta sekin, ettei kaikkia - ainakaan samat asiat.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #38 : 3.04.2014 kello on 21:59 »
Joillakin on aikaa raahata sinne vehkeitä päivätolkulla minulla sitä aikaa ei siihen ole, eikä se olisi sosiaalisestikaan kovin mielyttävää pienten lasten kanssa istua autossa päivä tolkulla.

Näitä voi yhdistää. Kuten aika vasta jossain yhteydessä totesin, olen nyt seitsemäntenä perättäisenä vuotena lennättämässä perhettä Keski-Eurooppaan 5-8 päivää oman lähtöni jälkeen. Kustannus on ollut varsin kohtuullinen niin lentojen kuin lauttamatkojenkin osalta, kun olen pystynyt lomailemaan lähes koska vaan haluan, poislukien 4 viikkoa juhannuksesta.

Tänä vuonna meno aikuiselle ja kahdelle lapselle Nizzaan maksoi 152 euroa. Ei tuonne viikoksi tai kahdeksi kannata lähteä, mutta kolmessa ehtii jo jotain. 6-8 viikkoa menisi ongelmitta. Menisikö vuokra-autolla ja hotellissa/vuokratussa talossa?

Onhan tämä kalustostakin kiinni sikäli, että pienellä ja ketterällä autolla reissaan mieluummin kuin ison kaksiakselisen vaunun kanssa. Toisia taas ei haittaa yhtään isommatkaan vehkeet.

Lapset viihtyy reissussa erittäin hyvin, kokemukset ovat hyvin samanlaisia kuin mitä 88 yllä kertoo.

Lentämällä tehdyt reissut erikseen. Toiset harrastaa muutakin, minulle taas riittää hyvin pitkälle erityyppinen matkailu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #39 : 3.04.2014 kello on 21:59 »
Kaikkia se matkustaminen (siitähän siinä autossa istumisessa on kyse) ei ressaa - tarkoitus (ainakin meillä) on käydä (turisti)kohteissa, kaupassa, rannoilla, puistoissa, nähtävyyksissä päivän/matkan aikana. Siis kokea paikallista luontoa ja kulttuuria. Lentäen kokemus jää huomattavasti vähemmälle - suorastaan vajaaksi..

Tuo on aivan totta, että lennon aikana kulttuuri jää aika vajaaksi, mutta onneksi se kone tulee alas jossakin vaiheessa. Tuossa kun olimme syksyllä Espanjan Itärannikolla ja ajelimme sitä 1300km pitkin rannikkoa niin siinä laskeskelin, että olisi näillä teillä hieno vaunua vedellä, mutta on se matka ajaa vaunu perässä Suomesta aika pitkä. Jos aikaa olisi tyyliin kuukausi, niin sitten varmaan lähtisin, mutta tuollaisen viikon rykäyksellä ei paljon Espanjaan vaunu perässä viitsi lähteä. Kyllä sitä tuli aika paljon kaikenlaista nähtyä vaikka lentokoneella menikin.

Tuossa vähän juttua reissulta.

http://pamaus-karavaanari.blogspot.fi/p/espanajan-matka.html




 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:56
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #40 : 3.04.2014 kello on 22:20 »
Aikaa se vain ottaa enemmän jos haluaa itse ajella europpaan, eikä siinä sen kummempaa.
Mulla se ei vie sekuntiakaan, kun jo pihassa olen Euroopassa. Ja niin taitaa olla lähes kaikki täällä kirjottavat.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #41 : 3.04.2014 kello on 23:40 »
Ihan varteenotettava vaihtoehto on vaunun/auton vuokraaminen etelä Saksasta. Itse olemee aikoinaan käyttäneet yhtä liikettä Freiburgissa muutaman kerran.  Saksan läpi ajaa yössä ilman vaunua jos omalla autolla on liikkeellä. Toki tuolla voi vuokrata talon edullisesti, mutta muutamassa viikossa ehtii näkemään paljon jos kulkimellaq liikkuu.

Jos ei elokuulle ajoita matkaa hinnat on neuvoteltavissa jos hiukan pidemmäksi aikaa vuokraa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
« Vastaus #42 : 4.04.2014 kello on 08:46 »
Matkailu ulkomailla taitaa olla tässä kyseessä.

Jos lomaa on alle 2 viikkoa niin lentäen mennään ja auto alle vuokraamosta.
Pidemmän aikaa jos voi olla, niin sitten omalla autolla.
 Ruotsin kautta, Saksan kautta, Itäreittiä. Ihan sama- :)
Loma alkaa kuitenkin kun auto pihasta liikahtaa. Joko oma tai taxi lentokentälle.

  • Vieras
  • Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
    « Vastaus #43 : 4.04.2014 kello on 19:50 »
    Aivan ihania blogeja luin tässä ketjussa. KIITOS teille.

    Itse en lennä, ajan reissuja joko asuntoautolla tai farmariautolla jos koen liian kalliiksi lähteä asuntoautolla. Minulla matkaa sentään 3 koiraa aina mukana.

    Lautoilla, silloilla asuntoauto on aivan älyttömän kallis, mutta farmari ja koirat takapaksissa menee henkilöauton hinnalla. Satamissa voi hyvin levätä itse takapenkillä.

    Olen käynyt koko Euroopan läpi, asunut osissa näissä maissa. Toki olisi halvintä lähteä vain lennoille mutta minä en lähde kuin omille reissuilleni ja koirat mukana. Ja ne koirat ovat yksinäisen reissaajan pelastaneet monta kertaa. Koska esim Espanjan moottoritiellä kiilataan ulkomaan rekkarissa olevia autoja ja yritetään ryöstää. Viimeksi 2 v sitten ja oli melko peloittava tilanne mutta otin koirat pihalle (suojelukoirat) ja he jättivät minut rauhaan ja tilanne oli tosiaan keskellä päivää.

    Mutta halusin vain varoittaa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Omasta mielestä paras muoto siirtyä Manner -Eurooppaan
    « Vastaus #44 : 4.04.2014 kello on 21:06 »
    Nyt minua harmittaa kauheasti, kun menin hölmöyttäni esittämään täällä, että Manner-Eurooppaan voi mennä lentämälläkin. Nyt kuitenkin on palattu asiaan.   ...Anteeksi vielä että mokasin pyhässä ulkomaan matkailu ketjussa...