Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Pohjolan oloihin valmistettu kesärengas
Aakku:
Saksasta Rengas-Onlinesta olin aikoinaan tilaamassa Misukoita henkilöautoon.
Tavanomaisessa kokoluokassa oli tarjolla monia vaihtoehtoja. Suomessa ei koskaan ole mulle myyty eri vaihtoehtoja.
Tässä esimerkki tarjonnasta:
Mitkä noista Michelin Energy Savereista valitsisin? Mikä näistä mahtaa olla se Suomi rengas?
205/55 R16 91V S1, GRNX
205/55 R16 91V GRNX BSW
205/55 R16 91V M0, GRNX **
205/55 R16 91V *, GRNX **
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 30.03.2014 kello on 17:25 ---Tuommoisesta koskaan kuullutkaan. Käsittääkseni eroa ei ole kuin nopeusluokassa, mutta jos käyt ostamassa auton joka kulkee vaikka 220 km/h on se automaattisesti varustettu V-nopeusluokan renkailla. Toisaalta, jos ostat vaikka kyseiseen autoon itse q,r tai t-nopeusluokan gummit niin tulee se huomioida euroopan reissulla. Eipä ajellakaan talla tiskissä baanalla turvallisesti.
--- Lainaus päättyy ---
Jos nopeusluokka alittaa auton suorituskyvyn autossa pitää olla näkyvillä merkintä asiasta ja siinä pitää ilmetä max nopeus jolla autoa saa ajaa.
Stara:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 30.03.2014 kello on 17:41 ---Saksasta Rengas-Onlinesta olin aikoinaan tilaamassa Misukoita henkilöautoon.
Tavanomaisessa kokoluokassa oli tarjolla monia vaihtoehtoja. Suomessa ei koskaan ole mulle myyty eri vaihtoehtoja.
Tässä esimerkki tarjonnasta:
Mitkä noista Michelin Energy Savereista valitsisin? Mikä näistä mahtaa olla se Suomi rengas?
205/55 R16 91V S1, GRNX
205/55 R16 91V GRNX BSW
205/55 R16 91V M0, GRNX **
205/55 R16 91V *, GRNX **
--- Lainaus päättyy ---
Tiedä, mikä noista "Suomirengas", onko mikään, mutta tuossa lisätietoa merkinnöistä http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code
K.E.V:
Kitkarenkaissa lähinnä ne erot. On olemassa "talvikitkarengasta" ja "euroopan kitkarengasta" . Ensinmainittu kuluu asfaltilla huomattavan nopeasti.
Näin alan lehdissä ainakin on juttua. Itsellä kesärenkaana jo toinen sarja Pirelli Scorpion rengasta, niitä on alkuperäisenä monissa ja omaavat M+S merkinnän , silti hiljaiset asfaltillakin. Pitävät lumessakin kohtuuhyvin.
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 30.03.2014 kello on 18:21 ---
Tiedä, mikä noista "Suomirengas", onko mikään, mutta tuossa lisätietoa merkinnöistä http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code
--- Lainaus päättyy ---
Selvitykset linkissä ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code
--- Lainaus ---Tässä vastaus: MICHELININ TEHTAALTA
GRNX= GreenX on Michelinin oma merkintä ja tarkoitta että rengas on kestävä
ja säästää polttoainetta pienellä vierinvastuksella.
S1= Rengas joka on kehitetty ns "vihreille autoille"
BSW= Black sidewall, USA rengas
MO= "Mercedes Original"
*= BMWlle kehittety rengas
--- Lainaus päättyy ---
RR:
Eiköhän toi kesärengasjuttu ole täyttä potaskaa. Myyntipuheita samaan tapaan kuin se että nokialaiset voittaa joka vuosi talvirengastestin.
Jos samalla renkaalla ajetaan kesät talvet vaikka ranskassa niin miten se muka eroaa suomen keväästä ja syksystä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta